Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen puoleen kannattaa kääntyä, kun päkiät ovat kipeät?

Vierailija
18.01.2017 |

Ja ylipäätään jalkapohjat temppuilevat. Aiemmin on jo todettu iskias ja siihen sain ihan vain kipulääkettä, mutta etenkin päkiät ovat välillä hirveän kipeät eikä lääke auta siihen. Pedikyristi? Jalkahoitaja? Fysioterapeutti? Yleislääkäri? Fysiatri? Ortopedi? En tiedä noista oikein mitään, mutta jotain apua pitäisi saada. Ajattelin soittaa yksityisen lääkäriaseman neuvontaan, mutta sitten tulikin mieleen, että kysyn ensin av-raadilta, joka tietää aina kaiken :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin puoleen ensimmäisenä. Sieltä varmaan ohjaa seuraavalle asiantuntijalle mikäli tarvetta on. Itsellä alkoi nivelreuma aikoinaan päkiöistä. Oli etenkin aamuisin tosi kipeät ja kävely sattui. En osannut itse yhdistää oireita ollenkaan reumaan, mutta googletin päkiäkipuja niin alkoi epäilykset heräämään.

Vierailija
2/7 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään jalkapohjat temppuilevat. Aiemmin on jo todettu iskias ja siihen sain ihan vain kipulääkettä, mutta etenkin päkiät ovat välillä hirveän kipeät eikä lääke auta siihen. Pedikyristi? Jalkahoitaja? Fysioterapeutti? Yleislääkäri? Fysiatri? Ortopedi? En tiedä noista oikein mitään, mutta jotain apua pitäisi saada. Ajattelin soittaa yksityisen lääkäriaseman neuvontaan, mutta sitten tulikin mieleen, että kysyn ensin av-raadilta, joka tietää aina kaiken :)

yleislääkäriltä aloitetaan. Reumakin saattaa tulla kyseeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterapeutti ja fysioterapeutti ainakin osaavat auttaa, useimmiten jopa paremmin kuin (yleis)lääkäri. Sulla voi esim. olla askelluksessa jotain vikaa, jalan poikittainen holvi madaltunut, hermopinne (Morton)... Jalkaterapeutit ja fyssarit osaa katsoa näitä asioita, opastaa oikeanlaisten harjoitusten tekemisessä, sovittaa tukipohjallisia jne. Tarvittaessa osaavat myös lähettää lääkärille, mikäli herää epäilys jostain sellaisesta vaivasta, joka tarvitsee lääkärin hoitoa.

Tosin jos hakeudut yksityiselle puolelle, niin saadaksesi kelakorvauksen sinulla täytyy olla lääkärin lähete.

Vierailija
4/7 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny Jeesuksen puoleen.

Vierailija
5/7 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis yksityiselläkään voi mennä suoraan erikoislääkärille, vaikka maksaisi itse kaikki laskut?

Vierailija
6/7 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis yksityiselläkään voi mennä suoraan erikoislääkärille, vaikka maksaisi itse kaikki laskut?

Tietenkin voi. Jos maksaa itse eikä halua säätää Kela-korvausten kanssa.

Vierailija
7/7 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mulle tuu valittaan.