Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä näppituntumaa paljonko esim. Oikotien pyyntihinnat on todellisia toteutuneita hintoja suuremmat?

Vierailija
18.01.2017 |

???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tietoa?

Vierailija
2/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin paikkakunta- ja asuntokohtaista. Tokihan pyyntiä pistetään yleensä sen verran, että on varaa viilata. Poikkeuksena tietysti tarjouskaupat, joissa tarjotaan pyyntihinnasta ylöspäin. Asuntonäytöissä kaksi vuotta sitten ravanneena huomasin, että rivarikämpistä on turha kuvitella saavansa viittä tonnia tingattua edes tällä pikkupaikkakunnalla, mutta omakotitaloissa on helposti sen verran ilmaa pyynnissä. Viimeistään kun talo on seissyt myynnissä pitkään ja ostajalla alkaa olla pakkorako myydä, alkaa hinta tippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoista on laskettu se noin 10%. Riippuu toki hurjasti sijainnista jne

Vierailija
4/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siitä mitään tietoa, että onko joillain välittäjäfirmoilla hinnat enemmän kohdallaan kuin toisilla?

Vierailija
5/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän kaupungissa ainakin riippuu paljon välittäjästä, mutta toisaalta myös myyjästä, jotkut vaan kuvittelee oman kämppänsä olevan arvokkaampi kuin naapurin.

Minä myin itse meidän rivitalonpätkän ja laitoin myyntihinnaksi aluksi muistaakseni 149 000€ ja se mitä halusin oli 139 000€ ja pari kertaa laskin hintaa myynnin aikana koska se lisää katsomiskertoja ja 138 000€ kämpästä sitten saatiin, eli aika hyvin meni siihen nähden että 110 000€ maksettiin siitä 6 vuotta aikaisemmin.

Varsinkin osakkeen myyminen itse on todella helppoa, ja säästää ison summan, mekin säästettiin 4000€, sillä tehtiin ostamaamme omakotitaloon vessaremppa.

Vierailija
6/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee todella paljon, mitään vakikäytäntöä ei ole. Riippuu kohteesta, välittäjästä, myyjästä ja tilanteesta. joskus on kiire saada talo rahoiksi, esim. avioeron vuoksi. Toisinaan taas ei myynnillä ole mikään maailman kiire, kunhan odotellaan sitä oikeaa ostajaa joka haluaa sen justiin tämän talon täältä, ja jolla on rahatkin taskussa.

Vierailija
7/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARA:n ylläpitämästä Asuntojen.hintatiedot.fi- palvelusta näkee toteutuneet kauppahinnat postinumeroalueittain viimeisen vuoden ajalta. Sieltä saa jotain osviittaa, vaikka pyyntihintoja ei näekään.

Vierailija
8/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin pari tonnia vähemmän kuin oli pyynti, mutta mä todella halusin tämän kämpän. Ostin ennen ensimmäistä näyttöä.

Vierailija
9/9 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät kuitenkaan osaa hakea tätä, niin tässä suoraan linkki:

http://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

Tuolla on toteutuneet hinnat ja voit hakea postinumerolla oman alueesi hintoja.

Kysymyksesi on ilmeisesti se, että kuinka paljon asuntojen pyyntihinnoissa on ns. ilmaa. Sitä on ihan mahdotonta sanoa. Jos kohde on oikein hinnoiteltu, siinä ei pitäisi olla tinkivaraa yhtään. Toisaalta jos kohde on ylihinnoiteltu, sen yleensä huomaa siitä, että myös sen myyntiaika on pitkä eli se on ollut esim. oikotiellä myynnissä poikkeuksellisen pitkään.

Ja sitten on helsingin yksiöt, joista saattaa joutua maksamaan yli pyyntihinnan, mutta ne on oma lukunsa.