Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten jaksaa masentuneen ystävän tukena, kun tuntee itsekin menettävän elämänilon?

Vierailija
18.01.2017 |

kaverin masis vaan pahenee, on alkanut tupakoimaankin.. 29-vuotiaana. ei syö, juo vain teetä eikä saa nukutuksi.
lääkärikontakti on ja lääkkeet!

kun poikansa on paikalla jaksaa vähän touhuta, mutta kun poika lähtee isälleen hautautuu päiviksi peittojen alle. yritän olla tukena, mutta tätä menoa minäkin masennun! käyn noin 2 krt viikossa kylässä, vien yleensä ruokaa tai herkkuja mennessäni. komennan kaverin suihkuun, keitän kahvia/teetä ja avaan verhot. kaveri juo teensä, sulkee verhot ja ryömii sänkyyn. juttelemme niin, että minä istun sohvalla ja kaveri mutisee peiton alta. siellä on sellainen tunnelma, ettei saa happea, päätä särkee ja tuntee omankin iloisuuden valuvan pois. en halua hylätä ystävää hädässä, mutta en minä hitto vie jaksa! :( minun lisäkseni kun kukaan muu ei välitä... ex on kusipää, vanhemmat asuvat ulkomailla, veli toisessa kaupungissa. ja poika on liian nuori äitinsä tukipilariksi..

mitä muuta minä voisin tehdä kuin käydä tuputtamassa viinereitä ja pulisemassa puutaheinää? liikkeelle ei tätä ihmistä saa, enkä edes näe järkevää syytä raahata toista itkemään johonkin kauppakeskukseen...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi masentuneen astinlautana toimia, jos ei hoito ja lääkkeetkään häntä auta. Menet itse mukana kohta.

Oppii vaan siihen, että sinä autat ja kohta jo vaatii sua kyynärsauvakseen. Mites sitä sanotaankaan avantoon pudonneesta...

Lapsen kannalta todella huono juttu.

Vierailija
2/4 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö lääkäri tilanteen koko karmeudessaan ? esim. univaikeuksista, syömättömyydestä.. tapaavatko kasvokkain vai soittaako lääkäri ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle että olet huolissasi hänestä ja että et häntä hylkää, että haluat olla hänen ystävänsä. Sellaista aitoa ja konstailematonta läsnäoloa. Ystävällesi voi olla hyvinkin tärkeää, että olet hänen vierellä vaikka hän vetäytyykin sänkyynsä. Kysy haluaisiko hän jotain muuta kuin viinereitä, kuten salaattia, hedelmiä ym. Kysy haluaisiko kuunnella musiikkia? Lauluja? Elämänvirtaa ja elämänenergiaa tulisi kyllä jostain saada siirrettyä ystävääsi, ja kyllä ruokaa hänen pitäisi jotenkin alkaa syömään muuten tuo meno on kyllä kuolemaksi.

Vierailija
4/4 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne ja huomaan oman mielialan laskua. Pakko ottaa etäisyyttä. Mutta sitten huoli toisesta on kova, ja muutenkin tuntuu pahalta, kuin hylkäisi.