Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vaan polttoainetta voi verottaa enemmän?

Vierailija
18.01.2017 |

Väylähankkeen yksi tarkoitus olisi verottaa kilometrejä. Tätä varten tarvitaan teknologiaa yms. Eikö saman asian ajaisi ihan vaan polttoaineen kovempi verotus? Mun käsittääkseni kun polttoaineen kulutus on suoraan verrannollinen ajettuun matkaan. Tietysti autot kuluttavat hieman eri määriä, mutta se nyt on ihan hienosäätöä. Ja ainahan voi valita vähän kuluttavan auton.
Mutta tässä on siis jo valmis veronkantosysteemi, miksi pitää luoda toinen hankala järjestelmä rinnalle?!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kehittäisivät sitä julkista liikennettä paremmaksi ja toimivammaksi, niin ei tarttis omaa autoa. Hiton kalliiksi tulee työssä käynti, ei sitä autolla huvikseen aja.

Omalla kohdalla työmatka on n.10km. ja se matka pitäisi taittaa 2*bussi ja 2*kertaa juna. Todella näppärää!! Parhaimmillaan mulla on tohon matkaan mennyt melkein 2 tuntia. Ja asun kuitenkin ruuhkasuomessa. Toisinaan työvuoro alkaa siihen aikaan, ettei julkinen liikenne vielä edes kulje.

Ärsyttää kun koko ajan verotetaan, verotetaan ja verotetaan. Tällä hetkellä hyvä jos nippa nappa rahat riittää elämiseen.

Vierailija
2/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää saada laskutettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tässä on ajatuksena tasapuolisuus. Jos tuolta etelän tai idän suunnalta tulee rekka täydellä 500l polttoainelastilla verrattuna taas kotimaiseen yrittäjään jonka on pakkon ostaa polttoaine Suomesta niin kumpikohan menee ensin konkurssiin. Loppuu pian kaikki työt Suomesta mutta toisaalta silloin loppuu kyllä rihkaman tuontikin.

Vierailija
4/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilun verotuksessa puhutaan muistaakseni 5-7 miljardin pompsista. Poliitikkojen kaverit ovat haistaneet tässä markkinaraon. Ilmaista rahaa €€€ sille joka saa myytyä kaveri-poliitikolle bisnesidean kyttäysboxeista. Uudesta systeemistä saisi helposti herutettua itselleen miljoonia välistä €€€. Miksi luulet että Suomessa ajetaan kymmenien miljardien Sote uudistusta. Luuletko tosiaan että poliitikkoja kiinnostaa terveyspalvelujen laadun parantaminen??? Hehän käyttävät itse yksityisiä palveluja.

Vierailija
5/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineen verotus ei rajoita kenenkään yksityisyyttä, joten se ei valvontayhteiskunnalle riitä.

Vierailija
6/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä halutaan koskea ihmisen yksityisyyteen, sekä tietysti tällaiset hankkeet tarjoavat hyvän mahdollisuuden kaikenlaisille välistävetäjille. Kaverin taskuun kilahtaa kolikko jos toinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pääse rahastamaan välistä. Berner on varmaan jo sopinut jonku kanssa järjestelmän toimittamisesta ja sen ylläpidosta.

Polttoainevero on liian yksinkertainen ja halpa tapa valtiolle, eikä kukaan yrittäjä pääse hyöytymään siitä.

Vierailija
8/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos kehittäisivät sitä julkista liikennettä paremmaksi ja toimivammaksi, niin ei tarttis omaa autoa. Hiton kalliiksi tulee työssä käynti, ei sitä autolla huvikseen aja.

Omalla kohdalla työmatka on n.10km. ja se matka pitäisi taittaa 2*bussi ja 2*kertaa juna. Todella näppärää!! Parhaimmillaan mulla on tohon matkaan mennyt melkein 2 tuntia. Ja asun kuitenkin ruuhkasuomessa. Toisinaan työvuoro alkaa siihen aikaan, ettei julkinen liikenne vielä edes kulje.

Ärsyttää kun koko ajan verotetaan, verotetaan ja verotetaan. Tällä hetkellä hyvä jos nippa nappa rahat riittää elämiseen.

Nykyinenkin joukkoliikenne on suurimmaksi osaksi verotuloilla rahoitettu, ei vaan ole varaa siihen että joukkoliikenteen tasoa parannettaisiin merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahat ovat helppoa rahaa kenelle tahansa jos niihin pääsee kiinni. Julkiset hankinnat ovat ehtymättömiä kultasuonia yksityisille. Rahaa riittää loputtomiin laskutettavaksi vaikka miten härskisti jos toisessa päässä kuuliaisesti joka laskun maksava virkamies.

Vierailija
10/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideitti kirjoitti:

Ehkäpä tässä on ajatuksena tasapuolisuus. Jos tuolta etelän tai idän suunnalta tulee rekka täydellä 500l polttoainelastilla verrattuna taas kotimaiseen yrittäjään jonka on pakkon ostaa polttoaine Suomesta niin kumpikohan menee ensin konkurssiin. Loppuu pian kaikki työt Suomesta mutta toisaalta silloin loppuu kyllä rihkaman tuontikin.

No takuuvarmasti sitä verotuslaatikkoa ei tulla vaatimaan ulkomaalaisilta ajoneuvoilta, sehän on mahdotonta, eikä laatikon puuttumisen perusteella voi myöskään estää maahan tuloa, koska se olisi laitonta kilpailun rajoittamista.

Käytännössä siis ulkomaalaiset saavat tästä vain lisäetua suomalaisiin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pääse rahastamaan välistä. Berner on varmaan jo sopinut jonku kanssa järjestelmän toimittamisesta ja sen ylläpidosta.

Tarkoitat varmaan että Berner on sopinut kuka kavereista saa heruttaa miljoonat välistä.

Vierailija
12/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideitti kirjoitti:

Ehkäpä tässä on ajatuksena tasapuolisuus. Jos tuolta etelän tai idän suunnalta tulee rekka täydellä 500l polttoainelastilla verrattuna taas kotimaiseen yrittäjään jonka on pakkon ostaa polttoaine Suomesta niin kumpikohan menee ensin konkurssiin. Loppuu pian kaikki työt Suomesta mutta toisaalta silloin loppuu kyllä rihkaman tuontikin.

Et ole tosissasi. Politiikkaan ei kuulu tasapuolisuus. Politiikan tehtävä on kertätä hyvää oman puolueen kannattajille. Et ole ilmeisesti oikein mieltänyt miksi meillä olemassa puolueet. Politiikka ei ole hyväntekeväisyyttä vaan raakaa etuisuuksien kahmimista omalle väelle.  Äkkiä pois ne vaaleanpunaiset lasit päästä.

Ulkomaiset rekat on haluttu Suomen teille jotta yritysten kuljetuskustannukset alenisivat. Ei siellä ministereiden joukossa istu yhtäkään kuljetusalan yrittäjää tai heidän edusmiestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettideitti kirjoitti:

Ehkäpä tässä on ajatuksena tasapuolisuus. Jos tuolta etelän tai idän suunnalta tulee rekka täydellä 500l polttoainelastilla verrattuna taas kotimaiseen yrittäjään jonka on pakkon ostaa polttoaine Suomesta niin kumpikohan menee ensin konkurssiin. Loppuu pian kaikki työt Suomesta mutta toisaalta silloin loppuu kyllä rihkaman tuontikin.

No takuuvarmasti sitä verotuslaatikkoa ei tulla vaatimaan ulkomaalaisilta ajoneuvoilta, sehän on mahdotonta, eikä laatikon puuttumisen perusteella voi myöskään estää maahan tuloa, koska se olisi laitonta kilpailun rajoittamista.

Käytännössä siis ulkomaalaiset saavat tästä vain lisäetua suomalaisiin nähden.

Autossa joko kiinteä laatikko jonka perusteella kilometrivero tai kiinteä vuosimaksusta oleva kuitti, kumpikin käy.

Vierailija
14/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetus haisee kilometrin päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mustakin olisi järkevää vain verottaa ihmiset hengiltä, niin ei tarvis murehtia.

Vierailija
16/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs järjestäisitte tasa-arvoisen liikenneverotuksen siinä vaiheessa kun sähköautoja alkaa olla pikku hiljaa koko ajan enemmän henkilöautokannastamme?

Pitäisikö nostaa sähkön verotusta esimerkiksi 100% - ja riittäisikö edes se?

Vierailija
17/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi yksityisautoilua verottaa enemmän. Nykyinen polttoaineenhinta ei ole lähelläkään kipukynnystä, joten varaa nostolle on uskomattoman paljon. Jos jollain hinnalla ihmiset alkavat tekemään kauppareissunsa pyörällä tai bussilla, niin voidaan todeta sopivan verotustason löytyneen ja jäädyttää korotukset taas hetkeksi.

Vierailija
18/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideitti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettideitti kirjoitti:

Ehkäpä tässä on ajatuksena tasapuolisuus. Jos tuolta etelän tai idän suunnalta tulee rekka täydellä 500l polttoainelastilla verrattuna taas kotimaiseen yrittäjään jonka on pakkon ostaa polttoaine Suomesta niin kumpikohan menee ensin konkurssiin. Loppuu pian kaikki työt Suomesta mutta toisaalta silloin loppuu kyllä rihkaman tuontikin.

No takuuvarmasti sitä verotuslaatikkoa ei tulla vaatimaan ulkomaalaisilta ajoneuvoilta, sehän on mahdotonta, eikä laatikon puuttumisen perusteella voi myöskään estää maahan tuloa, koska se olisi laitonta kilpailun rajoittamista.

Käytännössä siis ulkomaalaiset saavat tästä vain lisäetua suomalaisiin nähden.

Autossa joko kiinteä laatikko jonka perusteella kilometrivero tai kiinteä vuosimaksusta oleva kuitti, kumpikin käy.

Vuosimaksu tai päivämaksu ei voi olla kalliimpi kuin boxin kautta maksettu maksu, vaan se on halvempi ja luultavasti reilusti halvempi, jos on kiinteä maksu, ettei vaan rikota kilpailusääntöjä. Tai sitten se perustuu kuskin itsenä ilmoittamaan ajoon.

Vierailija
19/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Mitenkäs järjestäisitte tasa-arvoisen liikenneverotuksen siinä vaiheessa kun sähköautoja alkaa olla pikku hiljaa koko ajan enemmän henkilöautokannastamme?

Pitäisikö nostaa sähkön verotusta esimerkiksi 100% - ja riittäisikö edes se?

Jos tasa-arvoa halutaan, niin liikenteestä tulisi poistaa kaikki ylimääräiset ruoskaverota. Samoin energian suhteen kaikki energiat pitäisi asettaa samalle viivalle ja verottaa samoilla perusteilla. Mutta politikoinnilla ja verotuksella ei pyritä reiluuteen tai tasa-arvoon.

Vierailija
20/23 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väylähankkeen yksi tarkoitus olisi verottaa kilometrejä. Tätä varten tarvitaan teknologiaa yms. Eikö saman asian ajaisi ihan vaan polttoaineen kovempi verotus? Mun käsittääkseni kun polttoaineen kulutus on suoraan verrannollinen ajettuun matkaan. Tietysti autot kuluttavat hieman eri määriä, mutta se nyt on ihan hienosäätöä. Ja ainahan voi valita vähän kuluttavan auton.

Mutta tässä on siis jo valmis veronkantosysteemi, miksi pitää luoda toinen hankala järjestelmä rinnalle?!

LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Miettikääpäs sitä, että perustetaan valtionyhtiö, joka omistaa infran ja palvelut infraan tuottavat yksityiset yhtiöt:

1. Yhtiön kustannuksia ei valvo kukaan vaan se tarjoaa yhtiön palveluksessa oleville poliitikoille vapaasataman tehdä hyvää tiliä hyväveliverkostossa. Valtionyhtiön kustannukset tulevat olemaan valtavat - ja kansa maksaa!!

2. Hyväveliverkoston kautta palveluntuottajat valitaan valtionyhtiön mielivallan kautta ja ns. "poliittisella demokratialla" ei enää ole ohjausta, saatika valvontavastuuta & moraalista vastuuta - kansa maksaa!!

3. Palveluntuottajat tulevat olemaan suuria yhtiöitä ja mahdollisesti ulkomaalaisomisteisia, jolloin pienyrittäjillä ei ole asiaa markkinoille muuten kuin alihankkijoina. Rahavirrat virtaavat valtionyhtiön sisäisiin kustannuksiin (veljille) sekä ulkomaille emäorganisaatioille ilman verotulojen kotiutusta Suomeen - kansa maksaa kohonneet kustannukset autojensa ja muiden välineiden liikuttamisesta/omistamisesta!!

4. Sipilän ja Bernerin kabineteissa on jo sovittu liikennekaaren uusjako, joten voittajayhtiöt on jo tiedossa pienellä piirillä, jotka sittemmin tulevat tekemään huiman tilin. "JOS" tämä yhtiöittäminen tapahtuu niin katsotaanpa kymmenen vuotta eteenpän: kuinkahan moni ex-poliitikko on em. valtionyhtiön palveluksessa sekä kuinkahan monen poliitikon lähipiirin/sidonnaisten rahavirrat etevät tiettyihin taskuihin - kansa maksaa!!

5. Kuvitteeko joku oikeasti, että em. uudistus työllistää suomalaisia, kyllähän mm. niitä aura-autoja ajaisi virolaiset tai puolalaiset, jotka lunastaisivat vielä lapsilisät tästä puhalluksesta - kansa maksaa!!

6. Kansa ei tee mitään ja katsoo vierestä, miten kansanomistus siirretään porvareiden taskuihin Suomen 100-vuotisjuhlinnan kunniaksi - kansaa viedään!!

7. Muistakaa, että vaalit on tulossa - myös eduskuntavaalit, joten äänestäkää vaan uudestaan valtapuolueet, takinkääntäjät ja viherhipit valtaan niin Suomi saa hyvät lähdöt uudelle vuosisadalle ja porvarien taskut kiittää!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan