Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi nuorelle ammattikoulukin olla vaikeaa?

Vierailija
17.01.2017 |

En oikein osaa kannustaa :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ja laiska?

Vierailija
2/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, haista paska! Kiva asenne.

Jokaisella opiskelijalla on niitä heikkoja kohtia ja jos juuri niihin osuu, niin voi olla hankalaa vaikka muilla osa-alueilla pärjäisi hyvinkin.

Vierailija
4/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään. Kaverini ei millään selvinnyt merkonomiopinnoissa, koska ei jaksanut istua koulussa joka päivä kasista neljään varsinkin kun puolet päivästä meni excelin avaamiseen ja ryhmätöissä sai tehdä kaiken itse. Kolmesta ryhmätyökaverista vain yksi jaksoi vaivautua paikalle ja sekin oli jossain pillereissä ja vastasi kaikkeen "emmä tiiä". Sen sijaan kauppakorkeassa pärjää oikein hyvin. Amis kannattaa kiertää kaukaa

Vierailija
5/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla vaikeaa. Ehkä lapsesi voisi jäädä jollekkin tyhmyyseläkkeelle.

Vierailija
6/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys .... pelot

Vierailija
7/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla venyi ammattikoulu 12 vuotta. Välillä olin eläkkeelläkin kun masennuin suorittamattomien kurssien kanssa. Vaikeimpia olivat työssäoppimisjaksot palkattomana.

Eli olen tyhmä ja koska tyhmyys ei kannusta niin olin myös laiska opiskelun suhteen. Toisaalta niin monen vuoden jälkeen osasin kaikki kurssit ulkoa ja sain lopulta täydellisen todistuksen ja opiskelen nyt amk:ssa.

Jouduin suorittamaan opintoni kolmesti vaikka vanhoista oli suoritteet todisteena mutta ne vanhenevat 7 vuoden sisällä.

Sinällään ala ei enää edes kiinnosta minua koska tieto lisää tuskaa. Harmittaa kun ei ole tullut työkokemusta muusta kuin työssäoppimisesta tässä vuosien varrella.

Eli nyt olen opiskellut jo 16 vuotta. Enkä ole kerinnyt tehdä töitä. Meille joillekin amiskin voi olla vaikea. Olisin päässyt eläkkeelle jo nuorena mutta ajattelin että jos pääsisin ensin töihin ja sitten kokeilisin eläkettä olenhan vielä kolmekymppinen.

Vierailija
8/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi että esim. kemian laboratin luvut ovat ihan läpihuutojuttu jos ei hanskaa kemiaa, fysiikkaa ja matikkaa.

Vierailija
9/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten oppimiskyky on erilainen. Itse olen loistava matikassa, mutta mulla on surkea yleistiedon muisti. Luin valehtelematta historian koealueet seitsemän kertaa läpi ja sain seiskan. En varmasti pärjäisi neljännen luokan yl:n, historian tai maantiedon kokeissa, luultavasti olisin luokan huonoin, jos lukematta nyt menisin. 

Vierailija
10/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erinlaisia yhtälailla voi olla vaikeuksia ammattikoulussa kun on peruskoulussakin. Minua ärsyttää ihmisten asenne että ammattikoulu on leikkikoulu. Itsellä oli vaikeuksia lähihoitajaopinnoissa esimerkiksi lääkelaskuissa. Sain koululta hyvän tuen ja motivaatiota löytyi, joten valmistuin ajallaan. Pääsin ammattikouluun peruskoulun jälkeen.

Vierailija
11/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erinlaisia yhtälailla voi olla vaikeuksia ammattikoulussa kun on peruskoulussakin. Minua ärsyttää ihmisten asenne että ammattikoulu on leikkikoulu. Itsellä oli vaikeuksia lähihoitajaopinnoissa esimerkiksi lääkelaskuissa. Sain koululta hyvän tuen ja motivaatiota löytyi, joten valmistuin ajallaan. Pääsin ammattikouluun peruskoulun jälkeen.

Eikö lääkelaskut ole alakoulutasoa? Jos vaikein asia on sellainen, jonka keskitasoinen seiskaluokkalainen osaa, eikö silloin amista voi pitää leikkikouluna? 

Vierailija
12/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. Kaverini ei millään selvinnyt merkonomiopinnoissa, koska ei jaksanut istua koulussa joka päivä kasista neljään varsinkin kun puolet päivästä meni excelin avaamiseen ja ryhmätöissä sai tehdä kaiken itse. Kolmesta ryhmätyökaverista vain yksi jaksoi vaivautua paikalle ja sekin oli jossain pillereissä ja vastasi kaikkeen "emmä tiiä". Sen sijaan kauppakorkeassa pärjää oikein hyvin. Amis kannattaa kiertää kaukaa

Joo, tossa välissä kuvioihin on myös saattanut tulla sellainen juttu kuin motivaatio. Herää monella kummasti teinivuosien jumittamisen jälkeen.

Vierailija
13/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tossa välissä kuvioihin on myös saattanut tulla sellainen juttu kuin motivaatio. Herää monella kummasti teinivuosien jumittamisen jälkeen.

Ei siinä ole kuin vuosi välissä. Jaksoi amista ehkä sen puoli vuotta ja sitten päätti lukea kunnolla kauppakorkean pääsykokeisiin ja pääsi sisään

Vierailija
14/14 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännitys .... pelot

Masennus, osalla päihteet ym elämänhallintaongelmat... Yleisiä tuon ikäisillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä