Pyrin kauppakorkeaan--> kysymys
Te, jotka olette käyneet yliopiston kauppakorkean, suositteletteko menemään valmennuskurssille?
Pähkäilen pääni puhki menenkö.
Kommentit (12)
Joo kandee, 95 % sisäänpääsiöistä käyny
Kannattaa käväistä, ei ole paha investointi. Ja tosiaan jos et intohimoisesti kiinnostu jostain aineesta, kannattaa valita jokin varma työllistäjä (mieluiten laskis tai rahoitus).
Suosittelen menemään, jos aiot tehdä siellä annetut tehtävät yms. Todistetusti auttaa sisäänpääsyssä.
Mahdontonta sanoa. Riippuu siitä, ymmärrätkö miten pääsykokeeseen yleensä kannattaa lukea, mikä on matemaattinen osaaminen, miten kykenet hahmottamaan taloustieteeseen liittyviä asioita. Itse olin ainoastaan nettikurssilla josta sain vinkkejä pariin talousmatematiikan juttuun (muuten hyödytön) ja sain huippupisteet pääsykokeesta. Mutta se ei todellakaan ollut eka pääsykokeeni ja olin jo käynyt mikrotaloudesta ja kirjanpidosta kurssit aiemmin. Pohjatietoa siis oli ja mä tiesin miten saan kirjat opittua tehokkaimmin.
Vaikea sanoa, itse kun pääsin ekalla yrittämällä sisään ilman valmennuskursseja.
Mutta ei kai niistä haittaakaan ole jos raha ei ole ongelma? Auttaa varmasti ainakin lukemaan ns. oikein, jäsentelemään lukemaansa ja keskittymään oleellisiin asioihin.
Meillä 2 poikaa päässyt ilman valmennuskursseja, mutta toisaalta harrastaneet sijoittamista 12v iästä alkaen, Kauppalehti, Talouselämä, The Economist on tuttuja, erilaisiin kansallisiin ja kansainvälisiin kisoihin on osallistuttu jne.
Silti suosittelen valmennuskurssia. Se jäsentää lukemista ja antaa hakemiseen varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käväistä, ei ole paha investointi. Ja tosiaan jos et intohimoisesti kiinnostu jostain aineesta, kannattaa valita jokin varma työllistäjä (mieluiten laskis tai rahoitus).
Ainakaan Aallossa rahoitusta ei saa valita, sinne pääsevät vain parhaat.
Ekonomivalmennusta olen katsonutkin. Ap
Oma lapsi pääsi sisään ilman valmennuskursseja toisella yrittämällä. Todistus hänellä oli hyvä, ei kuitenkaan huippuhyvä.
Mee johonkin josta pääsee töihin