Miksi lapsi pakotetaan kyynärsauvoissa kouluun?
Samasta syystä kuka tahansa työntekijä on kiltisti kotona paranemassa kunnes pystyy kävelemään.
Kommentit (31)
Ei ainakaan mun koulukiusaajaa kyynärsauvat estäneet yrittämästä haastaa mua tappeluun joten ei ne kai niin paljoa rajoita koululaisiakaan.
Itsekin oon kulkenut nuorena kyynärsauvoilla ja aika kovaa meninkin.
Siis miksi ap'n mielestä lapsen ei pitäisi mennä kouluun kyynärsauvojen kera? Totta kai alussa, jos on esim. kipuja tai muuten pitää vähän toipua ja totutella, on hyvä huilia, mutta pitkä poissa olo koulusta saattaa aiheuttaa yllättävän paljonkin ongelmia lukuvuositavoitteiden saavuttamiseen liittyen. Totta kai voi tehdä läksyjä kotona ja vanhemmat voi opettaa, jos ovat motivoituneita, mutta se ei korvaa sitä kaikkea muuta mitä lapsi saa koulusta.
Ymmärrän poissaolot ainoastaan kovien kipujen kanssa. Yläasteella oli heti leikkauksen jälkeen aika karua olla jalkaterästä lonkkaan menevän kipsin kanssa, sairauslomaa olisi ollut muutama päivä mutta vanhemmat eivät sitä sallineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syksyllä uudestaan takaisin samalle luokalle? Opintosuorituksia ei kuitata millään lääkräin todistuksella.
Ei mutta ne voi kuitata tekemällä läksyt, katsomalla luokkakavereiden nauhoittamia videoita opetuksesta ja käymällä kokeissa.
Oppilas ei saa nauhoittaa opetusta tai tallentaa mitenkään muullakaan tavoin.
t. OAJ:n lakimies
En minä ainakaan saisi jäädä kotiin, jos on jalka paketissa. Toki ensi alkuun on sairausloma, mutta sen jälkeen mennään ihan normisti hommiin, vaikka sitten keppien kera.
ei pakoteta vanhemmat voi ottaa lapsen kotiin ja opettaa itse, suomessa ei ole koulupakkoa
Et oo ikinä ollut lapsen kanssa pidempään sairaalassa? Sielläkin joutuu käymään koulua. Jos on liian heikko mennäkseen kouluun, tulee opettaja sängyn viereen opettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syksyllä uudestaan takaisin samalle luokalle? Opintosuorituksia ei kuitata millään lääkräin todistuksella.
Ei mutta ne voi kuitata tekemällä läksyt, katsomalla luokkakavereiden nauhoittamia videoita opetuksesta ja käymällä kokeissa.
Oppilas ei saa nauhoittaa opetusta tai tallentaa mitenkään muullakaan tavoin.
t. OAJ:n lakimies
Onko todella näin? Hiukan aiheen vierestä kysyn, päteekö sama yliopistoluentoihin. Olen nähnyt opiskelijoiden joskus nauhoittavan luentoja.
Kaikki menee lääkärin suositusten mukaan. Jos lääkärin mielestä oppilas on kotona, niin hän myös on kotona sanoi koulu mitä sanoi.
Sä oot kyllä naurettava uusavuton.