Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä täydellisyydentavoittelua? (re: Heli Vaaranen)

Vierailija
16.01.2017 |

Aloitan uuden topicin kun tuo edellinen meni riitelyksi. Heli Vaarase puhuu hesarin haastattelussaan siitä, että 30-40-vuotiaat naiset tavoittelevat täydellisyyttä. Voisiko joku vähän avata tätä kun minä en ihan tiedä, mihin tällä viitataan? Minkä te laskette täydellisyydentavoitteluksi? Onko se esim. täydellisyydentavoittelua, jos haluaa valita lapselle parhaan mahdollisen ulkohaalarin? Jos haluaa että kotona on puhdasta ja viihtyisää? Jos haluaa että syödään terveellisesti? Vai mistä asioista tässä on kysymys?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Vierailija
2/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitä, että kaikki pitäisi olla tässä ja nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tarkentaa? Minkä pitäisi olla tässä ja nyt? Ja mikä siinä on vikana että toivoo asioiden tapahtuvan nyt eikä myöhemmin?

Vierailija
4/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet paineet on käydä töissä, kasvattaa lapset, tienata, olla nätti, pitää koti nättinä, sisustaa, leipoa, laittaa ruokaa, olla fiksu, olla varakas, harrastaa lasten kanssa ja ilman, pitää parisuhde kunnossa, asua nätissä talossa jossa piha siisti... Tässä omia.

Vierailija
5/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä tosta mitään, koska olen semmoinen hälläväliä-tyyppi. En panosta sisustukseen, siivoamiseen, merkkivaatteisiin tms. Meillä käy siivooja joten kotitöistä ei tule koskaan kinaa. Mies puolestaan on innokas kokkaaja ja perheen ainoa autoileva henkilö, joten hän hoitaa ruoan teon ja ostamisen ja minä syön, mitä pöytään kannetaan.

Naiset, ottakaa siivooja ja antakaa miehen tehdä safkat. Voi vaan olla kuin ellun kana kun asiat järjestyy ilman että tekee itse mitään. Pipokaan ei kiristä.

Vierailija
6/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi

- Kodin pitää olla siisti kuin sisustuslehdessä, vaikka lasten ei ole sellaisessa mukava elää, eikä mieskään halua olla koko ajan siivoamassa. Mennään naisen kriteerien mukaan, eikä nainen edes tajua, ettei hänen siivoustasonsa ole välttämättä se mitä muut perheenjäsenet haluavat.

- Pitää saada sitä ja tätä, vaikka järkevämpää olisi säästää ja elää vaatimattomammin.

- Pitää ostaa merkkituotteita, jotta näyttäisi hienolta, vaikka järkevämpää olisi olla kiva perheelle ja kuluttaa järkevästi.

Eli muille ihmisille leuhottaminen on tärkeämpää kuin perheenjäsenten rakastaminen.

Vierailija
7/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Minkä pitäisi olla tässä ja nyt? Ja mikä siinä on vikana että toivoo asioiden tapahtuvan nyt eikä myöhemmin?

No joo, nyt kun kolmekymppisenä on ehtinyt tekemään kaikenlaista, on välillä vähän tyhjä olo.

Ulkopuolisten aiheuttama paine vaivaa. Kyllä noita viuskymppisiä arvostelijoita riittää, että miksi ette ole tehneet tuota ja miksi ette ole tehneet tätä.

Kun ei kerkeä kaikkea, ja nämä keskarit on mielellään kertomassa, kuinka he kerkesivät hyvin.. Kyllä nykynuoriso on laiskaa..

Vierailija
8/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheet paineet on käydä töissä, kasvattaa lapset, tienata, olla nätti, pitää koti nättinä, sisustaa, leipoa, laittaa ruokaa, olla fiksu, olla varakas, harrastaa lasten kanssa ja ilman, pitää parisuhde kunnossa, asua nätissä talossa jossa piha siisti... Tässä omia.

Siis teetkö itse noita? Ja mies ei ymmärrä?

Vierailija
9/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" järkevämpää olisi elää vaatimattomammin"

... Samaa sanoo mun mies, aina kun ostan jotain kotiin tai itselle jonkin mieluisen vaatteen. Sama mies, joka hankkii 200 € kalastusvälineitä tuosta vain tai auton tai moottorikelkan...

Se siitä...

Vierailija
10/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän vinkkiä.

Mukavin joulu pitkään aikaan, kun vaimo ei tehnyt "pullantuoksuista ja rauhaisaa"  joulua hampaat irvessä normaalia kahta viikkoa vaan oltiin sukuloimassa pyhät.

Vierailija
11/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kun kaikki naiset joiden kanssa minä olen ollut on kaikkea muuta kuin täydellisyyden tavoittelijoita. Vaaranen työssään ei kohtaa ilmeisesti muita kuin reppanamiehiä ja kontrollifriikki naisia. Eipä sen puoleen jokainen valitsee seuransa ja mitään kiinnostusta ei ole ikinä jonkun pirttihirmun kontrollifriikin kanssa edes olla.

Vierailija
12/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teetkö itse noita? Ja mies ei ymmärrä?

Kyllä teen. Yksikin asia täydellisessä kokonaisuudessa rakoilee, niin löytyy aina joku osoittelemaan sormella ja kaivelemaan syitä sille, miksi kaikki ei ole täydellisesti.

Kyllä mies ymmärtää johonkin pisteeseen. Usein kysyy että kenelle teet, mutta ymmärtää, että naisen syyksi se menee, jos koti ei ole kunnossa tai lapset vaatetettu..

Harvoin mistään mieheltä selityksiä vaaditaan tai ajatellaan, että onpa laiska mies, jos jokin ei ole kohdillaan..

Vierailija
13/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vinkkiä.

Mukavin joulu pitkään aikaan, kun vaimo ei tehnyt "pullantuoksuista ja rauhaisaa"  joulua hampaat irvessä normaalia kahta viikkoa vaan oltiin sukuloimassa pyhät.

Joku muu teki.

Vierailija
14/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vinkkiä.

Ja siellä ne sukulaismiehet oli tehneet kivan joulun...?

Vierailija
15/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi

- Kodin pitää olla siisti kuin sisustuslehdessä, vaikka lasten ei ole sellaisessa mukava elää, eikä mieskään halua olla koko ajan siivoamassa. Mennään naisen kriteerien mukaan, eikä nainen edes tajua, ettei hänen siivoustasonsa ole välttämättä se mitä muut perheenjäsenet haluavat.

- Pitää saada sitä ja tätä, vaikka järkevämpää olisi säästää ja elää vaatimattomammin.

- Pitää ostaa merkkituotteita, jotta näyttäisi hienolta, vaikka järkevämpää olisi olla kiva perheelle ja kuluttaa järkevästi.

Eli muille ihmisille leuhottaminen on tärkeämpää kuin perheenjäsenten rakastaminen.

Jaa niin kun se teini- ikäinen tulee vaatimaan niitä merkkilenkkareita, kun muillakin on, niin riittää kun otetaan rauhassa eikä leuhoteta?

Mä käyn töissä, et voin pukee mun lapset hyvin. Plus ne miljoona asiaa, jotka naisen " vaan pitää hoitaa"

Vierailija
16/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri kun miehet väittävät naisiaa hirviöiksi jotka tavoittelevat täydellisyyttä kun se naisen täydellisyys ei ole sama kuin sen miehen käsitys täydellisyydestä. Miehen täydellisyys olisi kun nainen ei ikinä kyseenalaistaisi, tekisi kaikki kotityöt ja antaisi aina. Mies voisi vain olla. Miehet, älkää menkö keittiöön jos ette kestä kuumuutta. Sanokaa EI parisuhteelle ja sanokaa EI lastenhankkimiselle.

Vierailija
17/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehen muokkaaminen sitä ihanaa Insta-miestä muistuttavaksi. Jäkätetään niin kauan että mies menee parturiin, salille vaikka väsyneenä ja pukee naisen valitsemat vaatteet päälle. Sitten pakollista poseeramista kuvissa naisen mieliksi. Tiedä häntä mihin hän niitä kuviaan sitten postaa. Toivottavasti ei muiden miesten kiusaksi. T. Insta-friikin mies

Vierailija
18/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vinkkiä.

??

Vierailija
19/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vinkkiä.

??

Niin siellä sukulaisissa ei ollut pullaa eikä joulua?

Vierailija
20/43 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vinkkiä.

??

Niin siellä sukulaisissa ei ollut pullaa eikä joulua?

??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi