Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada suhde onnistumaan bipon kanssa?

Vierailija
16.01.2017 |

Olen löytänyt maailman ihanimman naisen mutta hän kertoi sairastavansa bipoa. Kuinka se vaikuttaa suhteeseemme tulevaisuudessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Ensimmäinen mania ja löydät itsesi kahlittuna ihmiseen. Kun jätät uhkaa tappaa itsensä.

Vierailija
2/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla selviää. Älä ota mitään henkilökohtaisesti mutta varaudu raskaisiin vaiheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Mun mies on kakkostyypin bipo, yhteistä matkaa takana 12 vuotta. Onnistunut lääkitys ja (molempien!) suhtautuminen sairauteen ominaisuutena, joka on osa elämää, muttei hallitse sitä ovat olleet meillä onnistumisen salaisuudet. Silti juoksisin ykköstyyppiä karkuun itsesuojelusyistä.

Vierailija
4/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tyypin voi tietää? Tämä nainen on jumalatar, hoitaa ja laittaa kotia ja ruokaa sekä on villi mutta kehräävä kissapeto sängyssä. Olen umpirakastunut ja ajattelen koko ajan häntä.

Vierailija
5/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Ensimmäinen mania ja löydät itsesi kahlittuna ihmiseen. Kun jätät uhkaa tappaa itsensä.

En todellakaan halua jättää häntä ikinä!

Vierailija
6/6 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tyypin voi tietää? Tämä nainen on jumalatar, hoitaa ja laittaa kotia ja ruokaa sekä on villi mutta kehräävä kissapeto sängyssä. Olen umpirakastunut ja ajattelen koko ajan häntä.

Tosi pelkistettynä: ykköstyypillä maniavaihe näkyy toiminnassa, ja silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä. On niitä, jotka vaihtavat kumppania kuin sukkia ja hankkivat itsensä rahavaikeuksiin shoppailemalla tai reissattuaan toiselle puolelle maailmaa ja niitä, jotka tekevät 16-tuntista työpäivää ja lähtevät sen jälkeen harrastamaan...Tällä viikolla moottoripyöräilyä, ensi viikolla veneilyä, seuraavalla ratsastusta. Jotkut tuhoavat ihmissuhteet mennessään.

Kakkostyypin maniakierrokset ovat yhtä kovat, mutta ne eivät "tule ulos" vaan jäävät pään sisälle surraamaan hypomaniaksi. Ajatus laukkaa, unet ovat vähissä, mieliala kireä ja levoton. Mun miehellä kasvaa myös puhenopeus, mutta hypo ei juuri vaikuta ulospäin eli tekemisiin.

Molemmista romahdetaan depressioon, sitä syvemmälle, mitä korkeammalla on pörrätty. Senkin kestää, kun lääkitys tasaa niin, että toimintakyky säilyy, ja vähitellen oppii luottamaan siihen, että se menee aikanaan ohi. Meillä on ollut vuosi vuodelta helpompaa. Rakkaus ja tahto, siinäpä ne jujut, ja se, ettei kumppani koskaan käytä sairautta hyväkseen törttöilyn verukkeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi