Ongelmana iso alavatsamakkara
Olen hoikka 161cm 50kg, jaloissa, pepussa ja käsivarsissa näkyy mukavasti lihakset ainakin tietyissä asennoissa ja jännittäessä. Mitään fitnesskroppaa en kaipaakaan! Mutta mun vatsa on kuin löysää taikinaa ja varsinkin alavatsalla sellainen kunnon rasvaröllykkä! Mitat ihan kivat, ei siinä, vyötärön ympärys 64cm. Kuulostaa kohtuu pieneltä, mutta mulla onkin luonnostaan tiimalasin mallinen vartalo, joten tuo vyötärömitta siksikin pieni. Ihan kunnolla pystyy puristamaan nyrkkiin sitä ylimäistä rasvaa! Haluan kiinteämmän vatsan, muuhun kroppaa olen tyytyväinen. Pilatesta harjoitan 3 kertaa viikossa, joten uskon kyllä, että korsetti on kunnossa, eli nyt pitäis keksiä joku liikuntatapa, jolla saisi nimenomaan rasvan palamaan! Salilla käyn, mutta aerobista tulee tehtyä liian vähän, varsinkin talvikuukausina. Muulloin rullaluistelen paljon. Uinti ei sovi, koska iho ei kestä kloorivettä. Juoksemista vihaan, mutta reippaita kävelylenkkejä harrastan.
Ja en halua sellaista täysin kuivaa rasvatonta kroppaa, vaan oikeasti tuon taikinavatsan rasvan määrän pienemmäksi.
Koitan syödä mahdollisimman puhtaasti, hiilareita kohtuudella. En syö juuri koskaan perunaa, pastaa, riisiä tai leipää. Hiilareita saan marjoista, kasviksista, hedelmistä, siemenistä, pähkinöistä, juureksista. Rasvan pyrin syömään pehmeänä eli avokadoja, oliiviöljyä, rasvaista kalaa, pähkinöitä ja siemeniä kuluu.
Mikä liikuntamuoto auttaisi sulattamaan rasvaa vyötärön alueelta?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Rasvaimu taitaa auttaa parhaiten, jos kerran muutoin olet kroppaas tyytyväinen.
Tämä olisi helppo, mutta kallis ratkaisu! Ja sitten riskinä, että kävisi yhtä ikävästi kuin sille american pie näyttelijälle, että vatsaan jäisi arpi ja sellainen poimuinen ihopussi! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi helppo, mutta kallis ratkaisu! Ja sitten riskinä, että kävisi yhtä ikävästi kuin sille american pie näyttelijälle, että vatsaan jäisi arpi ja sellainen poimuinen ihopussi! Ap
Tai kuten eräälle suomalaisnaiselle, joka kuoli tuohon operaatioon. Mulla on ihan sama ongelma, olen hoikka, syön samaan tyyliin kuin sinä, liikun päivittäin; jumppaa, sauvakävelyä, vesijuoksua ja uintia, kuntosalia, joogaa. Mutta ei vaan mikään auta ja kun ei yhtään tarvi laihtua, jos laihtuu, niin menee muualta liian laihaksi. Munkaan tavoite ei ole mikään rasvaton vartalo, vaan sopusuhtainen, liikunnallinen, mutta ei varsinaisesti lihaksikas.
Ei tuolle voi mitään. Miehelläni on nelikymppisenä kertynyt leuan alle ja kaulaan rasvaa.
Muuten rasvaprosentti on alle 10. On kyllä jännän näköinen riippaleuka.
Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. Itselläni sama ongelmakohta, lisäksi jenkkakahvat.
Et sinä pysty mitenkään muuten kuin rasvaimulla kohdistamaan rasvan häviämistä tiettyyn kohtaan. Pystyt ainoastaan laihduttamaan (kuluttamaan energiaa enemmän kuin syöt), jolloin elimistö alkaa kuluttaa varastoitunutta vararavintoa, eli sitä rasvaa. Mutta elimistö kuluttaa sitä rasvaa mistä kuluttaa. Et sinä pysty sitä mitenkään ohjaamaan.
Sulle on tullut geenilotossa sellainen arpa, että kaikki viimeiseksi lähtevä on siellä vatsassa. Jos se häiritsee paljon, niin ei muuta kuin rasvaprosenttia alemmaksi. En kyllä suosittele, sillä ei se nyt niin iso röllykkä voi noilla mitoilla olla.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on tullut geenilotossa sellainen arpa, että kaikki viimeiseksi lähtevä on siellä vatsassa. Jos se häiritsee paljon, niin ei muuta kuin rasvaprosenttia alemmaksi. En kyllä suosittele, sillä ei se nyt niin iso röllykkä voi noilla mitoilla olla.
No, kyllä se röllykkä on yllättävän iso. Ja vatsan löysyyden huomaa oikein hyvin, kun muualta olen suhtkiinteä, enkä taikinamainen.