Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasku, joka jäi tulematta

Vierailija
16.01.2017 |

Omakotitalossamme tehtiin viime lokakuussa huoltotöitä, joista piti huoltofirman arvion perusteella tulla meille reilun tonnin lasku. No, ei edelleenkään ole näkynyt. Jos posti olisi laskun hukannut, niin kai sentään karhukirje olisi tullut perille? Onko olemassa jokin määräaika, minkä kuluessa lasku tehdyistä toimenpiteistä on lähetettävä ja jos sitä ei kuulu, niin voidaan unohtaa koko juttu? Ihmettelen, miten hyvin tuolla firmalla menee, kun tällaisia summia ei ole mikään hoppu periä. Sinänsä meille on ihan sama, tuleeko lasku vai ei, vakuutusyhtiö sen maksaa kuitenkin, mutta hassu juttu sinänsä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sähkömies marraskuussa ja lasku tuli anteeksipyynnön kera kesäkuussa. Kyllä se maksettava on.

Vierailija
2/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden sisään on laskutettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen vuoden sisään on laskutettava.

Toivottavasti sitten vakuutusyhtiölläkin on yhtä pitkä pinna...

Vierailija
4/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on 3 vuotta, mikäli siihen mennessä ei ole laskutettu niin käsittääkseni enää sen jälkeenkään voi. Mutta mikäli se lasku on jossakin teillä tietymättömillä niin tosiaan luulisi karhulaskun tulevan ellei posti sitäkin ole hukannut tai olisiko tuo firma lähettänyt sen laskun suoraan teidän vakuutusyhtiöllenne?

Vierailija
5/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta aikaa laskuttaa. Itse soittelisin perään, soitin vaikka jouduin itse sen maksamaan.

Vierailija
6/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta aikaa laskuttaa. Itse soittelisin perään, soitin vaikka jouduin itse sen maksamaan.

Kyllä se on 3 vuotta. T:laskuttaja

Vierailija
7/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta aikaa Laskuttaa.

Laskutettu lasku vanhenee 5 vuodessa mikäli sitä ei ole muistutettu tai muutoin jatkettu sen perimistä.

Vierailija
8/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus 7, nykään se laskutettu laskukin vanhenee 3 vuodessa mikäli ei karhuta. Tuomion saanut lasku vanhenee 5 vuodessa jos se vain jätetään makaamaan eikä asialle tehdä mitään. Joskus onkin hyvä tarkistaa omia höpinöitään =D

Vierailija
9/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä laskun perään. Nimittäin jos firma lähettääkin laskun joskus kahden vuoden päästä, niin vakuutusyhtiö ei enää välttämättä maksa sitä.

Vierailija
10/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vakuutusyhtiön ei tarvitsisi sitä maksaa esim.2 vuoden kuluttua? Eikö se sama 3 vuoden sääntö päde myös vakuutusyhtiöön?

Mutta tosiaan on voinut olla myös näppärä laskuttaja joka on lähettänyt laskun suoraan vakuutusyhtiölle.