Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä aikuiset ihmiset voivat riidellä PERINNÖSTÄ?

Ihmeellistä
16.01.2017 |

Kysehän on aikuiset ihmiset ja pitäisi sopia vain rahasta, kiinteistöstä yms. omaisuudesta, joka ei vielä ole kenenkään omaa ja ilman sitäkin jokainen on selvinnyt.

Lakimiehet tietysti hierovat käsiään, kun he saavat vuosien saatossa laskuttaa riitelevän kuolinpesän tyhjäksi, kunnes jäljellä ei ole enää mitään jaettavaa. :D Sitten on perintö - ja sisarussuhteetkin - mennyttä.

Mutta miten ihmeessä aikuiset ihmiset saavat moisen aikaan? Johtuuko siitä, että enää ei ole vanhempia kaitsemassa lapsiaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta riidellä näin ainoana lapsena.

Vierailija
2/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siinä ei riidellä vain rahasta vaan käsitellään myös vuosien ja vuosikymmenten takaiset perhesuhteet, ja se, ketä tai keitä iskä tai äiskä ovat eniten suosineet ja rakastaneet tai olleet rakastamatta. 

Vierailija
4/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itsekkyys ja ahneus, kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
5/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei riidelty. Myytiin äidin jälkeen hänen asuntonsa ja mökki. Jaettiin rahat kahteen osaan kuten myös tilillä ja rahastoissa olleet varat.

Mökkiä ei kumpikaan halunnut, koska molemmilla omat mökit  ja vanhempien mökki oli kaukana Kainuussa.

Vierailija
6/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siinä ei riidellä vain rahasta vaan käsitellään myös vuosien ja vuosikymmenten takaiset perhesuhteet, ja se, ketä tai keitä iskä tai äiskä ovat eniten suosineet ja rakastaneet tai olleet rakastamatta. 

Nimenomaan. Kyse ei loppujen lopuksi ole materiasta vaan tunteista.

Vierailija
7/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on tehty jopa laulu.

Siskoni- Laura Närhi

Sanoitukset

Kumpi meistä äidin pieni lempilapsi on?

Kenen hiukset ovat pellavaa ja kultaa?

Kumpi isän ruususista tärkeämpi on?

Kenen olkapäällä taivaan lintu laulaa?

Sinä olet minun siskoni

En tahdo että kilpailumme jatkuu

Sydämeni murtuu

Sinä olet minun siskoni

En tahdo että erkanemme koskaan

Tule mua vastaan

Oi siskoni mun

Miksi meidän ympärillä pelko asustaa?

Ehkä vastausta ei löydy enää koskaan

Tiedän että kaikkea ei saata unohtaa

Mutta toivon että anteeksi voi antaa

Sinä olet minun siskoni

En tahdo että kilpailumme jatkuu

Sydämeni murtuu

Sinä olet minun siskoni

En tahdo että erkanemme koskaan

Tule mua vastaan

Oi siskoni mun

Vierailija
8/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru tuo ihmisistä kummallisia piirteitä pintaan.

Vierailija
9/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei riidelty. Myytiin äidin jälkeen hänen asuntonsa ja mökki. Jaettiin rahat kahteen osaan kuten myös tilillä ja rahastoissa olleet varat.

Mökkiä ei kumpikaan halunnut, koska molemmilla omat mökit  ja vanhempien mökki oli kaukana Kainuussa.

Avainsana on "kumpikaan", eli teitä oli vain kaksi.

Yksin ei teitenkään mitään ongelmaa, kaksi pystyy jakamaan suht sovussa, mutta jos perillisiä on kolme tai enemmän, niin se on ilmiriita.

Vierailija
10/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Kyse ei loppujen lopuksi ole materiasta vaan tunteista.

Ja mitä pienempi omaisuus, niin seitä mehevämmät riidat siitä saadaan aikaan.

Vierailija
11/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kirjoitti:

Kysehän on aikuiset ihmiset ja pitäisi sopia vain rahasta, kiinteistöstä yms. omaisuudesta, joka ei vielä ole kenenkään omaa ja ilman sitäkin jokainen on selvinnyt.

Lakimiehet tietysti hierovat käsiään, kun he saavat vuosien saatossa laskuttaa riitelevän kuolinpesän tyhjäksi, kunnes jäljellä ei ole enää mitään jaettavaa. :D Sitten on perintö - ja sisarussuhteetkin - mennyttä.

Mutta miten ihmeessä aikuiset ihmiset saavat moisen aikaan? Johtuuko siitä, että enää ei ole vanhempia kaitsemassa lapsiaan?

Vähän sama juttu kuin avioerossa, jossa tapellaan siitä että kumpi saa lemmikin ja kumpi joutuu ottamaan lapsen ja juristit jakaa muun omaisuuden keskenään.

Vierailija
12/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen veljenäni, joka ryhtyi riitelemään äidin kuoleman jälkeen. Äiti oli testamantannut kaiken minulle, veljelle vain lakiosa. Itsekäs ja ilkeä veli ryhtyi riitelemään olemattomasta. Minä sain 75000 e ja veljelle oli tarjolla iso summa eli 25000 e.

Vierailija
13/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa riitelijöinä olisikin vain perilliset, mutta usein takapiruina hääräävät vielä perillisten puolisot. Ihmeellisesti siitä Tyyne-anopin vanhasta fillarista tai kukkamaljakosta on tullut maailman tärkein esine.

Vierailija
14/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjako on riitaisa, jos vanhemmat eläessään ovat suosineet rahallisesti lapsiaan eri tavalla. Toiselle on kustannettu opiskeluaikana elämää, joku lapsista on työtön ja ehkä hänelle on annettu rahaa, joku lapsista on hyvintoimeentuleva tai muuten varoissaan eikä hän ole saanut mitään.

Katkeruus kehittyy ajan mittaan epäreilusta rahanjakelusta elämäntilanteen myötä. Varsinkin, jollei asioista puhuta reilusti naamakkain koko perhe. Tai laiteta ihan ylös, kuka minkäkin verran ja koska on saanut tukea.

Oma juttunsa on sitten ahneet miniät ja vävyt, jotka tunkevat perinnönjakoon nokkansa. Jotkut junailevat asiat siten, että löytyy uusia tekaistuja testamentteja jostain tai dementikkovanhusta on huijattu viimeisinä vuosinaan antamaan suuriakin summia juuri heille sijoitus- tai lainausmielessä, eikä papereita tästä ole missään.

Ihmiset ovat raadollisia, kun kyse on rahasta.

Vierailija
15/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska itsekkyys ja ahneus, kaiken pahan alku ja juuri.

Tämä. Äitipuoli ei meinannut käsittää, että joutui lähtemään talosta ja yritti periä ihme rahoja käräjäoikeuden kautta, ihan vaan katkeruuttaan.

Vierailija
16/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sisarusten puolisot härkkii ensimmäisenä saamista eli heillä puhdas ahneus

Vierailija
17/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen veljenäni, joka ryhtyi riitelemään äidin kuoleman jälkeen. Äiti oli testamantannut kaiken minulle, veljelle vain lakiosa. Itsekäs ja ilkeä veli ryhtyi riitelemään olemattomasta. Minä sain 75000 e ja veljelle oli tarjolla iso summa eli 25000 e.

Jos tilanne olisi ollut toisin päin, olistko ollut ihan tyytyväinen?

Vierailija
18/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaa ei ole jos kaikki tasan jaetaan!!

Mutta kun aina joku haluaa sen isomman palan, jos ei pidä puoliaan!!

Vierailija
19/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi ollut toisin päin, olistko ollut ihan tyytyväinen?

No mitä väliä? Testamentti on vainajan tahto, kyllä sitä pitää kunnioittaa vaikka vituttaisi. Ainakin mulle oli ihan kunnia-asia että kaikki hoidettiin kuten edesmennyt mieheni tahtoi. Se oli rahaa tärkeämpää kunnioittaa hänen muistoaan myös siten.

Vierailija
20/32 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mt-ongelmallaan ratsastava veli on saanut vanhemmiltamme erityistukea. On ostettu asunnot ja muut. Minä ja siskoni olemme tehneet työtä, opiskelleet ja hommanneet kaiken itse. Kun tuli perinnönjaon aika, ongelmaksi muodostui kesäpaikka. Me siskokset haluaisimme myydä sen pois, mutta veljemme ei. Ongelma valmis. Veli ei voi ostaa meitä uloskaan, koska ei ole rahaa.