Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen Turku on asuinpaikkana?

Vierailija
15.01.2017 |

Asunnot ainakin melko edullisia muihin suuriin kaupunkeihin verrattuna. Helsinkiin pääsee nopeasti ja halvallakin. Mutta millainen paikka on kyseessä? Kaunis kesällä ja laivayhteys Ruotsiin, siinä tietoni. Mutta mitenkäs esim. talouselämä; nykyinen työllisyys ja tulevat hankkeet, kasvunäkymät? Yleinen ilmapiiri?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustan Kauppatori nykyään täynnä sekakäyttäjiä Lähiöt on rauhallisempia, muttei ole juuri palvelujakaan

Kannabiksen imijöitä on nykyään joka lähiössä, imelä tuoksu pöllähtelee kadullekin asti

Vierailija
102/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

City-Turku. Vanha hansalaiskaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun elinkeinoelämästä ja seudun talouskasvusta löytyy virallisia tilastoja, etsi ja hae.

Muuten turku on hullujen tyyssija!

En suosittele kenellekään, joka arvostaa oikeaa sivistynyttä käytöstä, oikeaa suvaitsevaisuutta, turku on sisäänpäin kääntynyt turhista asioista leveilevä paskakaupunki!

ME JA MEIDÄN JOKI, ME JA MEIDÄN KAUNIS KAUPUNKI!

Siellä kauneudessa on huumeita, väkivaltaa, sekavuutta, törkeää käytöstä, sulkeutuneisuutta, muualta tulleiden kyräilyä, joo, hei tää on paras, joka ainoa muualta tullut, jopa suomalainen, on joku joka vie turkulaiselta jotain pois... Syntyperäinen turkulainen on etusijalla kaikessa. Työpaikalla törkeintä oli tämä, siis huom työpaikalla eli oli pestattu töihin: mitäs tänne tulit, eihän sulla ole siteitäkään tänne, ja sitten tämä, edelleen työsuhteessa oltiin, me ei mitään sijaisia tarvita!

Just!

Mä en tiedä, missä näitä on kasvatettu muualla kuin tynnyrissä!

ja sitte ollaan kuitenkin vaikkapa jossain mielenosoituksessa näyttämässä keskisormea joillekin avoimesti syrjivän poliittisen haaran kannattajia vastaan. En ole rasisti tai syrjivä yhtään! 

kaikkea sitä ihminen viitsiikin uskotella itsestään!

Vierailija
104/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selkeä todiste tuosta työpaikkoihin liittyvästä syrjinnästä on nyt se, että on just haussa jokin täydennyskurssi, eikä tämä kurssi ole työttömille tarkoitettu vaan maksullinen täydennyskurssi, jonka markkinoinnissa selkeästi sanotaan, että turkulaisille (varsinaissuomalaisille) tarkoitettu. Ja työpaikat menevät sitten just tämän kurssin suorittaneille, eli jos jotain on, niin nämä syntyperäiset turkulaiset!

Onko syrjivää jo alun alkaen? On. 

Ja toki, tämä on selkeästi sanottu, myös tuossa yhden kommentin kertomuksessa. Mitäs tänne tulit, eihän sulla ole siteitäkään tänne!

Vierailija
105/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa EI missään tapauksessa saa sanoa yhtään mitään kenellekään vieraalle ihmiselle! Mitään vitsintynkää ei kannata puhua. Turkulainen tai Turussa asuva katsoo kauhistuneena  pelkää ja lähtee äkkiä pakoon. Ainoastaan kaupoissa kun ostat jotain voit kysyä tuotteesta mutta puhu mahdollisimman vähän. Lupa sanoa ainoastaan kiitos ja hei.  Täällä 30- vuotta asuneena olen jo oppinut. Katukuva muuttunut todellakin " kansainväliseksi" ikävä kyllä. 

Itse olen syntyjäni turkulainen ja muutin aikanaan työn perässä Helsinkiin. Minä ihan pelästyin, kun täällä iihmiset alkoi joskus puhua mulle esim. kaupan alelaarien äärellä tai vaikka bussipysäkillä. Ensimmäien ajatus oli, että onko tuo humalassa vai vähän omituinen. Normaalia sellainen vieraalle ihmiselle puhuminen ei turkulaisen mielestä ollut :D

Vierailija
106/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja selkeä todiste tuosta työpaikkoihin liittyvästä syrjinnästä on nyt se, että on just haussa jokin täydennyskurssi, eikä tämä kurssi ole työttömille tarkoitettu vaan maksullinen täydennyskurssi, jonka markkinoinnissa selkeästi sanotaan, että turkulaisille (varsinaissuomalaisille) tarkoitettu. Ja työpaikat menevät sitten just tämän kurssin suorittaneille, eli jos jotain on, niin nämä syntyperäiset turkulaiset!

Ja toki, tämä on selkeästi sanottu, myös tuossa yhden kommentin kertomuksessa. Mitäs tänne tulit, eihän sulla ole siteitäkään tänne!

Tuskin siinä syntyperäinen tarvii olla, mutta jos tarkoitus on helpottaa nimenomaan Turun työttömyyttä, niin onhan se ymmärrettävää, että ei oteta sinne koulutettavaksi ulkopaikkakuntalaisia, vaan turkulaisia. Ihan varmasti riittää se, että on kotikunta Turku tai ympäristökunta, ei tarvi olla heidekenillä syntynyt eikä edes tyksissä.

Vierailija
107/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on ihana ja kaunis kaupunki, joka on juuri sopivan kokoinen. Tuo että paikallisissa olisi jotain vikaa on ihan keksitty juttu, tai sitten tätä mieltä olevilla olisi ehkä itse peiliin katsomisen ja oman asenteen analysoimisen paikka. Olen asunut vuosia Turussa ja viihdyin erinomaisen hyvin. Sitten tuli muutettua töiden takia Helsinkiin, missä sinänsä viihdyn ihan OK, mutta viimeistään kun lapset muuttavat omilleen, suuntaan taas Turkuun. Olen käynyt säännöllisesti Turussa koko ajan enkä ole koskaan kohdannut minkäänlaista huonoa kohtelua/asennetta siellä. Tavallisia ystävällisiä ihmisiä siellä on kuin missä tahansa muuallakin.

Vierailija
108/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siinä syntyperäinen tarvii olla, mutta jos tarkoitus on helpottaa nimenomaan Turun työttömyyttä, niin onhan se ymmärrettävää, että ei oteta sinne koulutettavaksi ulkopaikkakuntalaisia, vaan turkulaisia. Ihan varmasti riittää se, että on kot

Tuo ei ole mikään työllisyyskurssi! ETKÖ OSAA LUKEA!

Vierailija
109/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syvästi pettynyt turkulaisiin

Vierailija
110/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on tullut kuuluisaksi hovineidoistaan

Vierailija
111/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Joppekin lähtenyt bussila Turkuun. Ja siirsi sitten paperitkin sinne.

Vierailija
112/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku on kaunis. Murre ei. 

Älä pkaa jauha. Mun staffi on kyllä kaunis.

Vierailija
113/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvä on.

Vierailija
114/128 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva, mutta täynnä turkulaisia. Typerää täydennysrakentamista paljon, joten asuinpaikka kannattaa valita huolella.

Vierailija
115/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joen varteen

Vierailija
116/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paska, kolme kertaa minut on siellä tyrkätty Aurajokeen.

Vierailija
117/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaahaaaa

Vierailija
118/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likainen joki

Vierailija
119/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turku kyllä kaunis, ihmiset pilaa valitettavasti hyvän kaupungin. 

Totta, oli väestöltään vielä hyvä runsaat 30 vuotta sutten. Alamäki kiihtynyt sen jälkeen.

Vihervassarit pilanneet Turun, joka ennen oli todella ihana kaupunki, ei enää.

Vierailija
120/128 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätetään nyt nuo muutamat katkerat kakanjauhajat huomiotta...

Tuohon asuntoasiaan: Turussa rakennetaan koko ajan ja runsaasti. Siksi asuntojen hinnat ovat toistaiseksi pysyneet kohtuullisina. Todennäköisesti kohta alkavat nousta, koska alueen talous on vahvassa nousussa - Suomen toistaiseksi ainoa positiivisen rakennemuutoksen alue.

Itse olen viihtynyt kohta 20 vuotta.

Joo rakennettu on kyllä. Järkyttäviä  korkeiden kerrostalojen alueita. Ei puita ei ruohoa.

Näyttävät ihan slummeilta jo valmiiksi, talot rakennettu vieri viereen, ei mitään yksityisyyttä kun naapurin parveke/ikkuna muutaman metrin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä