Missä teistä menee nuoruuden ja aikuisuuden ikäraja?
Kommentit (6)
Naisilla siinä 30+ ja joillain miehillä 40+. Aika hyvä merkki aikuisuuden alkamisesta on kun henkinen huoltosuhde omiin vanhempiin muuttuu päinvastaiseksi.
Nuoruudesta on siirrytty aikuisuuteen kun asutaan omassa asunnossa ja eletään omilla tuloilla. Toki aikuinen on opiskelijakin, joka elää pääosin opintotuella.
Mitään ikärajaa ei oikein voi asettaa. Joskus alle 29-vuotiaat luettiin nuorisoksi ( nuorisojärjestöt, nuorisotoimi).
Nelikymppiset ovat jo ikääntyviä :)
Ei nuoruudella ja aikuisuudella ole mitäön selkeää ikärajaa. Riippuu ihan ihmisestä ja elämäntilanteista. Esim. minä olen saanut lapsen 22v ja vakituisen työpaikan 19v, eikä omat vanhemmat olleet enää silloin elossakaan joten olen elänyt ihan vastuullisen aikuisen elämää jo silloin. Toiset käyvät vielä 30v monta kertaa viikossa bilettämässä, opiskelut ovat kesken ja syövät rahojen loppuessa äitin jääkaapista.
18v tottakai. 18-25v on nuori aikuinen. Siitä eteenpäin kroppakin jo alkaa pikkuhiljaa rapistua, niin ei voi enää nuoreksi sanoa, siinä on 10-15v aikaa olla aikuinen ja sitten aletaan jo kutsua keski-ikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ikärajaa ei oikein voi asettaa. Joskus alle 29-vuotiaat luettiin nuorisoksi ( nuorisojärjestöt, nuorisotoimi).
Nuorisolaki on edelleen näin
Ehkä 40v?