Selvitetään tässä, millaisia ulkonäköpaineita miehillä oikeasti on
Minua kiinnostaa tietää millaisia ulkonäköpianeita miehillä on. Kaljuuntuminen on ilmeisesti yksi vaikea paikka ja pituus, noihin ei kuitenkaan voi vaikuttaa. Miten on kilojen ja ryppyjen kanssa? Entäs joku tämmöinen miestissihomma ja nännin koko? Karvat? Onko kukaan mies ahdistunut omasta karvaisuudestaan, esim. jos hartioissa asti kasvaa karvoja? Entäs nenäkompleksi, korvat, hampaat, harmaantuminen...?
Exäni kärsi ajoittaisesta lievästä ylipainostaan ja vaikken siitä koskaan sanonut, hän puheen tasolla syyllisti minua että minä varmaan inhoan häntä kun hän on niin lihava ja vatsakas (182 cm raamikas mies, joka painoi enimmillään 110 kg). Yritin aina vakuuttaa, että niin ei ole mutta hän projisoi kompleksinsa täysin minuun. Tunsi siis itsensä varmaankin epähaluttavaksi. Mutta onko sitten miten tavallista, että nainen huomauttaa miehelle lihomisesta tai jostain muusta?
Kaverini, joka on homo, sanoi että homomiehille hoikkuus on erityisen tärkeä kriteeri. Itsekseni mietin että onkohan se niin tärkeää kuitenkaan, ehkä siellä Helsingin piireissä missä kaverini liikkuu.
Nyt miehet, ulkonäköpaineet ja kompleksit kehiin.
Kommentit (36)
Miehen statuksella ei ole väliä. Suurempi osa naisista haluaa mieluummin työväenluokkaisen työtätekevän kuin esim akateemisen tietotyöläisen. Maskuliinisen miehen siis. Tietotyöläisyys on naisten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön merkitys statukseen on miehillä niin vähäinen ettei siitä ole syytä ottaa paineita, ja se vähäinenkin merkitys tulee lähinnä pituudesta johon ei voi vaikuttaa.
Minusta sinä olet osittaisessa kieltämisen tilassa. Mutta vain osittaisessa. Rumuus ei esimerkiksi häiritse työn saamista miehillä. Naisen saamista se voi vaikeuttaa paljonkin. Sen huomion olen myös tehnyt että virkamiehissä, politiikassa ja opettajissa sekä yliopistotutkijoissa on paljon epämiellyttävän näköisiä miehiä verrattuna vaikka teknisillä aloilla työskenteleviin. He tuntuvat kuitenkin olevan itsevarmaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mueheni on ollut ammattimainen miesmalli ja voisi olla vieläkin. Hänkin on epävarma ulkonäöstään. Tarkkailee lihaksiaan ha painoaan ja laihduttaa ja on tarkka vaatteistaan ja lisäksi tarvinnut kannustavaa vahvistusta munansa koosta, vaikka se on tavallista isompi.
Ala-asteelainen poikani, joka on tosi laiheliini, palkää olevansa lihava ja ettei ole tarpeeksi lihaksia, ja että vaatteet ovat vääränlaiset ja kaikki nauravat niille ja että tukka on liian pöyheä eikä oikeanlainen
Pojilla tuntuu olevan paljon ulkonäköpaineita, mitä olen poikien äitien juttuja kuullut.
Pituus tuntuu olevan omille pojilleni tärkeä asia. Tuntuu olevan paha paikka, jos joku toinen on pidempi.
Syövät kuin hevoset, koska on kiire kasvaa.
Miehet kompensoivat puutteita ulkonäössä rahalla. Siksi miehet joko kouluttautuvat hyväpalkkaisiin töihin tai ryhtyvät yrittäjiksi. Ja miehet tekevät paljon töitä rahaa saadakseen. Yli 50 tuntia viikossa on melkeinpä normi, yrittäjämiehillä 60 t/vko. Itsellä sama. Lukiossa ja opintojen alkuvaiheissa olin hylkiö, sitten hyvät paperit kourassa ja työpaikka tunnetussa yrityksessä sai pikkuhousut märiksi. Kroppa on aina ollut urheilijan, mutta syntymänaamalle ei voi kukaan mitään. Ja niin, Suomessa miehet eivät kulje kalu tanassa, joten silläkään ei voi mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön merkitys statukseen on miehillä niin vähäinen ettei siitä ole syytä ottaa paineita, ja se vähäinenkin merkitys tulee lähinnä pituudesta johon ei voi vaikuttaa.
Paskapuhetta. Ulkonäkö on 18-30 vuotiaille naisille ykköskriteeri. Pitää olla siedettävä naama ja kroppa. Tuossa haarukassa oikeastaan kaikki on samassa tilanteessa, joko opiskellaan tai sit ollaan aloteltu työelämää. Ei siinä tienaaminen ole niin tärkeässä osassa vielä.
Feministit toitottaa naisille ulkonäköpaineista, mutta sitten meitä lyhyitä miehiä saa arvostella kovaan ääneen.
Monesti on mua arvostelleet jopa ne lihavat naisetkin, kun en voi olla miehekäs lyhyyteni takia. Olen vastanut näille naisille takaisin, että "Kerrohan, millä keinoin voin pidentyä siinä missä lihava voi laihduttaa", niin johan on tullut hirveät itkupotkuraivarit, vaikken haukkunut läskiksi, valaaksi jne.
Monesti ne naiset, jotka raivoaa kuulleessansa miehiltä, etteivät halua lihavaa naista, arvostelevat kovaan ääneen lyhyitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kompensoivat puutteita ulkonäössä rahalla. Siksi miehet joko kouluttautuvat hyväpalkkaisiin töihin tai ryhtyvät yrittäjiksi. Ja miehet tekevät paljon töitä rahaa saadakseen. Yli 50 tuntia viikossa on melkeinpä normi, yrittäjämiehillä 60 t/vko. Itsellä sama. Lukiossa ja opintojen alkuvaiheissa olin hylkiö, sitten hyvät paperit kourassa ja työpaikka tunnetussa yrityksessä sai pikkuhousut märiksi. Kroppa on aina ollut urheilijan, mutta syntymänaamalle ei voi kukaan mitään. Ja niin, Suomessa miehet eivät kulje kalu tanassa, joten silläkään ei voi mainostaa.
On totta että joillekin naisille status ja raha ovat kiinnostusta lisääviä asioita. Kinasteltiin joskus muinoin parin naispuolisen kaverin kanssa entisestä pääministeri Matti Vanhasesta. Minusta äijä oli vastenmielisin valju tapetti mitä kuvitella saattaa, mutta toisten mielestä hän oli edes jonkinlainen saalis, koska hänellä oli valtaa. Olen siis tuo joka on huomannut korkeammin koulutettujen miesten vaatimattoman ulkonäön.
Hiuksista monilla on ulkonäköpaineita. Kaljuuntumisesta ja sitten siitäkin, että millaiset ne ovat. Joillakin on pakkomielle laittaa ne aina ulos mennessään ja häpeävät tosi paljon, jos ei ole lakkia silloin, kun on huono hiuspäivä. Itseäni ei kiinnosta, vaikka miehen hiukset olisivat sekaisin, harvoin tai jos koskaan muistan kiinnittäneeni huomiota sellaiseen.
Sitten se ehkä yleisin eli munan koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin haaveillut hiustensiirrosta. m26
Sama juttu, mutta tuhansien eurojen hinta ja se miltä päänahka näyttää sitten operaation jälkeen pitkään on aika haasteelliset..
http://www.myhairtransplant.co.uk/wp-content/uploads/2014/03/HairLoss-C…
https://www.hairtransplantnetwork.com/hair_transplant_photos/Dr_Wong/ha…
Kiva varmaan tuon näköisenä mennä töihin ym..
M30
Se päänahka näyttää itse asiassa tuolta ehkä 7-10 päivää. Viikon jälkeen iho on palautunut ja naamakaan ei enää paljoa näytä turvonneelta. Kannattaa ehkä se viikko pyytää vapaaksi. Itselläni se olisi helppoa, koska työvarustukseen kuuluu löysä hattu. Ei tarvitsisi ulkonäköä ainakaan paljoa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys, ruma naama ja pieni penis. Ei ne mua sinällään haittaa, mutta naisia haittaa, joten sitä kautta vituttaa
No lol, kyllä monet naisetkin ovat rumia. Luuletko että heitä haittaisi, jos miehiä ei? :D Tässä yhteiskunnassa ketään ei haittaisi tai kiinnostaisi oma rumuus/ulkonäkö ylipäätään, jos se ei olisi niin vahvasti sidoksissa sosiaaliseen hyväksyntään ja menestykseen kaikilla elämän osa-alueilla. Minäkin kävelisin ihan mielelläni kaduilla päivät pitkät ilman mekkiä finnit ja punainen naama loistaen, pukeutuisin vain löysiin verkkareihin ja laittaisin hiukset jotenkin homssuisesti ylös pois naamalta. En sheivaisi koskaan, kävisin suihkussakin harvemmin. Harrastaisin vain silloin tällöin mielekästä liikuntaa ja sekin jäisi pian pois kokonaan, koska en viitsisi ylläpitää peruskuntoa kun ei tarvitsisi enää näyttää terveeltä, jolloin minusta tulisi lihava.
Kyllä niitä ulkonäköpaineita on välillä paljonkin, mutta sitten kun päivittäin katselee ja on tekemisissä suomalaisten kanssa, tajuaa, että eipä tässä suurimmalla osalla ole aihetta juhlaan. Harvoin näkee adoniksia missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys, ruma naama ja pieni penis. Ei ne mua sinällään haittaa, mutta naisia haittaa, joten sitä kautta vituttaa
No lol, kyllä monet naisetkin ovat rumia. Luuletko että heitä haittaisi, jos miehiä ei? :D Tässä yhteiskunnassa ketään ei haittaisi tai kiinnostaisi oma rumuus/ulkonäkö ylipäätään, jos se ei olisi niin vahvasti sidoksissa sosiaaliseen hyväksyntään ja menestykseen kaikilla elämän osa-alueilla. Minäkin kävelisin ihan mielelläni kaduilla päivät pitkät ilman mekkiä finnit ja punainen naama loistaen, pukeutuisin vain löysiin verkkareihin ja laittaisin hiukset jotenkin homssuisesti ylös pois naamalta. En sheivaisi koskaan, kävisin suihkussakin harvemmin. Harrastaisin vain silloin tällöin mielekästä liikuntaa ja sekin jäisi pian pois kokonaan, koska en viitsisi ylläpitää peruskuntoa kun ei tarvitsisi enää näyttää terveeltä, jolloin minusta tulisi lihava.
Okei no kukin tyylillään. Mä kyllä syön terveellisesti ja liikun paljon oman hyvinvointini takia, vaikka en naista saakaan
Mun miehellä, kuten myös eksällä, on ollut kauhea alemmuuskompleksi hauisten koosta. Koko juttu ei varmaan olisi ikinä käynyt mulla mielessäkään elleivät he itse olisi voivotelleet sitä kun pitäisi käydä enemmän salilla tai että vittukun ei lihakset kasva vaikka käykin. Kyseessä just ja just aikuisikään ehtineet ihmiset joilla ei mun mielestä kuulukaan olla vielä kertynyttä lihasmassaa. Nyt kun oon itse innostunut liikunnasta niin oon yrittänyt miehen kanssa löytää aikaa treenaamiselle vauvanhoidon lomassa, mutta herraa ei innosta mikään muu kuin salilla punttien nostelu vaikka perus kehonpainoharjoittelua voisi harrastaa olohuoneessa. Tuloksena on jatkuva voivottelu kun ei ole aikaa käydä salilla. Mutta kun vaan niillä hauiksilla on väliä ja sillä paljonko nostaa penkistä.
Pituus:
Vähintään 170 ja mielellään päälle 180cm
Hartiat:
Vähintään yhtä leveät kuin lantio ja mielellään n. 1,3-1,5x lantion leveys.
Aiheesta on tehty jokunen tieteellinen tutkimuskin.
Ylipaino:
Itsestäänselvyys, ettei se oluttynnyri ole kaunis näky.
Hiukset:
Mielellään niitä vielä on päässä ja niitä leikkuutetaan "tyylikkäiksi". Ja vähimmillään ne ajetaan kaljuuntumisen kohdalla kokonaan pois.
Lihakset:
Pulkannaru ei kelpaa, eikä äärimmilleen pumpattu steroidi apina.
Eli jotain fyysistä pitää kuitenkin tehdä, jotta ne lihakset löytyy/ettei ne lihakset katoa.
Kasvonpiirteet ja leuka:
Naismaiset sirot ja pyöreät kasvot, harvemmin ketään kiinnostaa.
Iho ja karvat:
Hyväkuntoinen iho on lähes itsestäänselvyys ja siistitty naamataulun karvoitus myöskin aika oleellinen asia.
Ja viimeiseksi
Pukeutuminen:
Istuvat vaatteet ja lisäpisteitä saat (jossainmäärin) mikäli olet sen tyylin ja merkkien suhteen ns. aallon harjalla.
Tuossapa noita on muutamia yleisimpiä.
Ja sitten on jokaisen naisen, omat preferenssit vielä erikseen.
(Joita on mahdoton luetella)
Ja bonuksena voisi vielä mainita äänen merkityksen.
Matala bassoääni > korkea ääni.
Hampaat, kaljuuntuminen, naama, laihaläski, peniksen koko ja sen toimimattomuus.