Alkoholi ja päihteet eivät kuulu kunnollisen kansalaisen elämään
Terve ja puhdas sielu vaatii sen että on päihteetön, hän elää terveellisesti eikä käytä kirosanoja.
Miksi myrkyttää kehonsa jollain sellaisella mikä ei kuulu ihmiskehoon?
Kommentit (7)
No, ehkä kaikki meistä ei niin välitä olla jotain kunnollisia kansalaisia ja täyttää toisten odotuksia.
Itse käytän päihteitä, koska se on minusta kivaa. Jos sen hinta on terveyden kärsiminen, niin hyväksyn ja maksan sen hinnan. Mieluummin lyhyt ja hauska elämä kuin pitkä ja kuivakka.
Riippuu tilanteesta onko kiroilu väärin, esim. en minä päiväkodin hoitajana huutaisi lasten kuullen perkelettä.. Viinaa ei ole pakko läträtä, voi juoda sivistyneesti. Eikä pikku hiprakka aikuisten kesken pahaa tee tai alkoholistia..
Helevetti mitä jeesustelua! Jokainen kiroilee, ryyppä ja nussii just niin kuin itse haluaa!
Niin minustakin. Siksi päätinkin viikko sitten etten juo alkoholia ollenkaan koko vuonna. En halua enää ikinä oksentaa pää vessanpöntössä. Ja seuraavana päivänä kitata väkisin vettä. Että se helvetillinen krapula loppuisi joskus.
Ja rupean syömään kasviksia. Ja hedelmiä. Käyn lenkillä. Vähintään kerran viikossa. Ja katson sivistäviä elokuvia. Ja vähennän av-palstalla roikkumisen. Ja opettelen jonkun uuden kielen. Konmaritan vaatekaappini, ja vien lumppukeräykseen kaikki "kotivaatteeni". Koska sitten kun tapaan sen unelmien miehen, en halua että hän näkee missä lumpuissa kodissani hengaan.
En minä ole mikään säälittävä sinkkujuoppo, joka vetää viiniä kotona lumput niskassa katsomassa stand-uppia youtuvesta ja hengaa samalla av:lla. Tahdon olla älykäs ja sivistynyt, sellainen joka ei juo, muttei edes huomaa itse ettei juo, kun on niin paljon kaikkea muuta elämässä.
Tsemppiä ap! Musta ja susta tulee vielä jotain! Ihan varmasti tulee! Vuosi on vasta aluillaan! Mitä tahansa voi tapahtua!
Näin se on. Päihteiden käyttäjä on b-luokan kansalainen ja vaikka lopettais ei se enää puhtaat paperit sais
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin. Siksi päätinkin viikko sitten etten juo alkoholia ollenkaan koko vuonna. En halua enää ikinä oksentaa pää vessanpöntössä. Ja seuraavana päivänä kitata väkisin vettä. Että se helvetillinen krapula loppuisi joskus.
Ja rupean syömään kasviksia. Ja hedelmiä. Käyn lenkillä. Vähintään kerran viikossa. Ja katson sivistäviä elokuvia. Ja vähennän av-palstalla roikkumisen. Ja opettelen jonkun uuden kielen. Konmaritan vaatekaappini, ja vien lumppukeräykseen kaikki "kotivaatteeni". Koska sitten kun tapaan sen unelmien miehen, en halua että hän näkee missä lumpuissa kodissani hengaan.
En minä ole mikään säälittävä sinkkujuoppo, joka vetää viiniä kotona lumput niskassa katsomassa stand-uppia youtuvesta ja hengaa samalla av:lla. Tahdon olla älykäs ja sivistynyt, sellainen joka ei juo, muttei edes huomaa itse ettei juo, kun on niin paljon kaikkea muuta elämässä.
Tsemppiä ap! Musta ja susta tulee vielä jotain! Ihan varmasti tulee! Vuosi on vasta aluillaan! Mitä tahansa voi tapahtua!
Tämäntapaisilla totaalisilal elämänmuutoksilla on yleensä paskainen kertarysähdysloppu. Syykin on selvä: liikaa muutoksia kerralla niin ettei voimavarat riitäkään, kun arjessa tulee haasteita.
Yleisesti suositeltavampaa olisi ottaa vähän hitaammin, yksi muutos kerrallaan.
Sä juot kahvia? Syöt mitään, missä on lisäaineita tai keinotekoisia värejä? Joskus lääkkeitä?
Sitähän minäkin.