Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekavat oireet rinnoissa ja emättimessä

Huolestunut
14.01.2017 |

Hei! Olen 18-vuotias tyttö, joka on syönyt Yaz-pillereitä kaksi vuotta. Olen ottanut jokaisen pillerin tarkasti max. tunnin heitolla ja yhtäkään en ole unohtanut ja/tai oksentanut ulos. Luonnostaan minulla on harvoin valkovuotoa, ei ole ollut kuin 12-vuotiaana kun ensimmäiset kuukautiset tulivat, mutta nyt se on vaivannut jo muutaman kuukauden.
Valkovuoto alkoi siis lokakuun puolivälissä, ja oli paksua, haaleaa ja valkoista. Sitä tuli ihan lorauksinakin housuun, sen verran että oli paikat märkinä ja alushousuihin jäi selkeästi. Kävin gynekologilla, jossa otettiin kaikki kokeet ja testit. Sukupuolitautitestit negatiiviset, papa normaali, muutoksia ei ja muutkin kokeet (mm. valkovuotokoe ja sisätutkimus) normaaleita. Gyne totesi pitkittyneen hiivan, johon sain Diflucan-kapselin ja vuoto hävisi.
Ongelmani on, että kyseisen tabletin jälkeen tuli kuukautiset, mutta vuoto jatkui ja jatkuu edelleen. Olen nyt kärsinyt tästä kolmisen kuukautta, ja muita oireita ei ole ollut. Nyt ovat rinnat tulleet alapuolelta sekä kainaloiden reunoilta kosketusaroiksi kuten myös nännit, mutta voiko tämä johtua ihan vain nuhakuumeesta, jota tällä hetkellä poden?
Lisäksi ovulaatio oli muutama päivä sitten, vuoto ei muuttunut missään välissä kiertoa, vaan pysyi samana. Tätä siis jatkunut viimeiset kolme kuukautta. Mitä tämä voi olla? Kellään muulla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisitko eilen yöllä puiston läpi kaisaniemessä?

Vierailija
2/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tehny raskaustestin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhakuume -> suurentuneet imusolmukkeet -> rintojen reunojen kivut.

Vuototaipumus -> tutkimuksiin.

Pillerit -> tutustu pakkauselosteeseen.

Vierailija
4/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tehny raskaustestin?

En vielä. Ajattelin, että kävisin hakemassa apteekista muutaman päivän päästä kun on mahdollisuus. Ei silti tahtoisi vähävaraisena kuluttaa "turhaa" rahojaan testiin.. Tahtoisin ensin kuulla muita vaihtoehtoja, mistä tämä voisi johtua ja/tai muiden kokemuksia. Lisäksi mielenrauha voisi tasaantua

-AP

Vierailija
5/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuhakuume -> suurentuneet imusolmukkeet -> rintojen reunojen kivut.

Vuototaipumus -> tutkimuksiin.

Pillerit -> tutustu pakkauselosteeseen.

Vuodon vuoksi jo soitettu ehkäisyneuvojalleni, joka ei keksinyt oikein mitään oireettomuuden vuoksi. Pillereiden pakkausselosteeseen olen tutustunut, mutta lähinnä se, ettei aiemmin tällaista ole ollut niin voiko esim. valkovuoto (selosteessa emätinvuoto) alkaa vasta kahden vuoden saman pillerimerkin käytön jälkeen?

Vierailija
6/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisilla on valkovuotoa, pölvästi. Jos ei nyt pillua ole umpeen ommeltu.

Vierailija
7/7 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla on valkovuotoa, pölvästi. Jos ei nyt pillua ole umpeen ommeltu.

Muuttunut valkovuodon koostumus, väri, haju tai määrä on aina merkki jostain. Oli se vakavaa tai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi