Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä aikaa jolloin oli ihmisten ovilla kiertäviä tv-luvan tarkastajia?

Vierailija
14.01.2017 |

Miten on.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Opiskelijagetoissa varottiin avaamasta ovea tuntemattomille.

Vierailija
2/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti muistan, itse en koskaan tavannut, koska maksoin tv-luvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut telkkaria. Tarkastaja soitti ja vastasin kännykkään ystävän olohuoneessa ja tv mölysi taustalla =)

Vierailija
4/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvaiheessa tarkastajat, jotka muuten olivat yleensä kakkostyötä tekeviä poliiseja, kiersivät vain niissä talouksissa, joissa ei ollut tv-lupaa. Sitä ennen he kävivät joka oven takana ja maksettu tv-lupa piti näyttää siinä ovella.

Eräs tuttu naulasi lupalapun vasaralla (!) telkkarin takalevyyn kiinni, että se varmasti löytyy, kun tarjastaja tulee.

Vierailija
5/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sittemmin keksittiin mediavero (lue ylevero).

Vierailija
6/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja kuuluin aikanaan niihin rikollisiin joka ei maksanut tv lupaa.

Onko rikokseni jo vanhentunut? Kääk.

Puhelimessa jutustelin monet kerrat tv-lupa tarkastajan kanssa.

Ihan kivoja poliisit ovat mulle aina olleet.

Vierailija
7/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Opiskeluaikoina soluasunnon kämppis katsoi telkkaria, kun ovikello soi. Meni pyjamassa avamaan ja ovella oli lupatarkastaja. Kämppis alkoi pokkana ensin selittämään, että ei asu asunnossa, vaan on vaan kylässä. Toiseksi yritti estää lupatarkastajan sisälle pääsyn. Loppujen lopuksi joutui lunastamaan luvan, ei muuta rangaistusta. 

Vierailija
8/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään varoittivat etukäteen tyyliin: Alueella kiertää televisioluvan tarkastajia. Olethan maksanut omasi.

Vierailija
9/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä niin! Entinen järjestelmä oli susi.

Vierailija
10/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, asuin vuokralla ja kaapissa oli tv. Ruutu oli seinään päin ja päällä paperitavaraa. Olisin halunnut sen pois, kun en halunnut sitä katsoa, mutta minkäs tein, kun se oli vuokraisännän 😔

Muutin aikoinaan toiseen asuntoon ja helpotus oli suuri, kun ei ollut enää omissa nurkissa mörköä. Olin juuri muuttanut ja hyvin pian tarkastaja soitti ovikelloa. Totesin hänelle, ettei minulla ole tv:ta ja saat katsoa kaapitkin. No, ei halunnut tulla kynnyksen yli ja uskoi, ettei tv:ta ollut :)

Vierailija
11/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Opiskeluaikoina soluasunnon kämppis katsoi telkkaria, kun ovikello soi. Meni pyjamassa avamaan ja ovella oli lupatarkastaja. Kämppis alkoi pokkana ensin selittämään, että ei asu asunnossa, vaan on vaan kylässä. Toiseksi yritti estää lupatarkastajan sisälle pääsyn. Loppujen lopuksi joutui lunastamaan luvan, ei muuta rangaistusta. 

Ei sitä tarvinnut sisään päästää. Sanoi vain ovella, että ei oo telkkaria. Toki kannatti sisustaa niin, että telkkari ei näkynyt ulko-ovelle.

Vierailija
12/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuulin että sellaisia ois liikkeellä mutta koska en sellaista koskaan nähnyt meillä niin uskoin sen olevan liiottelua. Myöhemmin sainkin kuulla ettei kukaan liiotellut.

Vierailija
13/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi tuntemattomille ei ikinä avattu ovea! Kerran avasin kun oli muuttopäivä ja luulin että eno tulee tuomaan huonekaluja. Olikin tarkastaja. Mulla oli siskon passi laatikossa ja tiesin että siskolla on lupa niin esitin olevani siskoni ja että en ole vielä ehtinyt siirtää lupaa kun tänään vasta muutin toiselta puolelta Suomea. Aika kauan jouduin vääntää tarkastajan kanssa, se ei selvästi uskonut mua yhtään ja mutta jätti mut lopuksi rauhaan. Vasta myöhemmin kuulin että ne ovat tosiaan poliiseja ja voisin joutua aika kuseen väärän henkkarin näyttämisestä..

Vierailija
14/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen järjestelmään kuului että yksinasuva joutui maksamaan yhtä paljon kun pariskunta. Todella epäreilua köyhiä mummoja kohtaan

Vierailija
15/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen järjestelmään kuului että yksinasuva joutui maksamaan yhtä paljon kun pariskunta. Todella epäreilua köyhiä mummoja kohtaan

Siihen kuului myös, että rehelliset maksoivat ja epärehelliset eivät maksaneet. Reilua....

Itsekin tunsin monia jotka eivät maksaneet.

Vierailija
16/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmä oli hölmö. En sitten tiedä onko nykyinenkään sen parempi. Keksintöjä joita ei olisi pitänyt keksiä.

Vierailija
17/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun jotkut kaverini pelkäsivät tv-lupa tarkastajia ja katsoivat televisiota lähes äänettömällä eivätkä uskaltaneet avata ovea. Pidin heitä hieman yksinkertaisina nössöinä.

Itse avasin oven useinkin tv-lupa tarkastajille ja sanoin vain etten omista televisiota enkä antanut lupaa tulla sisälle. Oikeasti omistin kaksi televisiota. Kerran väitti kuulleensa television äänen, siinäpä väitti kun ei mitenkään pystynyt television olemassaoloa kuitenkaan todistamaan.

Vierailija
18/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Itsehän avasin 2 kertaa opiskeluaikoina oven tarkastajalle, niin että telkkari oli auki taustalla. Molemmilla kerroilla väitin kirkkain silmin että ei mulla oo telkkaria ja ei tullu mitään seuraamuksia. Enkä siis päästänyt sisään. Lopulta saatiin rikollinen kiinni ja jouduin maksamaan sakot (mies päästi sisälle). Ei ollu sama kämppä.

Vierailija
19/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän suunnitellaan parveketupakoimattomuustarkastuksia eli kaiffari ottaa ja tulee tarkastamaan partsin.

Vierailija
20/30 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen kuului myös, että rehelliset maksoivat ja epärehelliset eivät maksaneet. Reilua....

Itsekin tunsin monia jotka eivät maksaneet.

Itse en maksanut mutta miesystäväni maksoi ja asuimme eri asunnoissa vaikka kuitenkin viikonloput hänen asunnossaan joten minun mielestäni olisi ollut epäreilua että oltais maksettu kahdesta tv luvasta. Muutenkin ne kenellä oli mökki heillekkin riitti vain yksi lupa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän