Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka haette töitä tällä hetkellä

Vierailija
13.01.2017 |

Olen käynyt nyt neljässä työhaastattelussa parin kuukauden sisällä, ja kuulin tänään, etten saa sitä(kään) paikkaa, jota hain nyt viimeksi. Miten te jaksatte tsempata itseänne uudelleen ja uudelleen työhaastatteluun, kun töitä on niin vaikea saada?
Itselläni on yliopistotutkinto ja työkokemustakin löytyy, mutta töitä ei vain löydy. Suurin osa yrityksistä, joihin olen hakenut, ei vastaa ollenkaan. Tuntuu niin lannistavalta, kun mikään ei etene. Tuntuu, että suurin osa opiskelukavereista on löytänyt hyvän työn ja heidän kohdallaan voidaan puhua jopa urasta, kun taas itse räpiköin edelleen ja koitan saada edes jotain työtä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä menee eläkettä odotellessa. Vajaa vuosikymmen enää jäljellä työmarkkinatuella.

Ei ole enää suurta intoa suorittaa loppuun toista maisteritutkintoa, kun en näe sen tuovan mitään lisäarvoa nykyiseen tilanteeseen, kun olen ilmankin ylikouluttautunut.

Enkä hae hoitoalalla, sillä jo muinoin minun todettiin olevan soveltuvuustesteissä  "huomattavasti alle keskitason".

Vierailija
2/3 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työpaikat ei ollu tarkoitettu sulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni pääsee edes haastatteluun? Vaikka joo, ymmärrän, että onhan se tavallaan ikävämpää päästä haastatteluun asti, koska silloin alkaa jo oikeasti toivoa. Kun hakemuksiin ei tule mitään vastausta, niin ne tilaisuudet menee ohi omalla painollaan.

MOL:n sivuilla luki jotain sellaista, että "suurin osa saa työpaikan 3 kk:n kuluttua työnhaun aloittamisesta. Sen jälkeen työnsaanti vaikeutuu huomattavasti". Onkohan tilanne oikeasti tuo? Tuntuu, että työttömiä on niin paljon, että saako tosiaan suurin osa työn noinkin nopeasti.

Luulen, että oma toivo on jo mennyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän