Minkä ikäisen teinin päästäisit festereille kaveriporukalla?
14v tahtoisi, en antanut lupaa edes ns. päiväfestareille. Sanoin että mietitään kun olet vähän vielä vanhempi. Mutta koska mielestänne sopiva aika?
Kommentit (15)
kaverinsa kanssa. Millekään muulle festarille emme päästäisi, mutta Tuska tunnetusti rauhallisin ja turvallisin.
Meillä isä ja poika on olleet parina kesänä yhdessä (14v ja 15v), nyt tuntuu olevan festari-into laimentunut. Päästäisin tuon 16veen kyllä yöksikin, on järkevää sorttia.
kaupungissa jossa on koko ajan joku helvetin festari, niin mun 11v lapsi on jo ollut. TOki vaan kaupunkifestarin päivätapahtumissa ja vaan niissä, mihin alaikäiset pääsee.
Yöksi päästäisin vasta 17-vuotiaana ilman minua :) Käyn itsekin festareilla ja ollaan naurettu kavereiden kanssa, että muutaman vuoden päästä saadaankin varata useampi yösija, kun lapset lähtee mukaan.
Meillä festareille on halunnut mennä vain yksi lapsista ja hän oli silloin 14v. - ei päästetty, mutta seuraavana kesänä jo kyllä.
Olin itse siellä tyttöjeni kanssa pari kesää sitten ja ihan hyvillä mielin pystyin heidät päästämään sinne kaveriporukallakin, tosin päivän reissulle vain.
kun isänsä on vienyt ja hakenut. Nyt (15-vuotias) on Ruisrockissa kaverinsa kanssa, kaverin vanhemmat vie ja hakee.
voi mennä 14-vuotiaana, ei siellä festarialueella juurikaan "vaaroja" ole. Yöksi 17 -vuotiaana. Leirintäalueilla meno on sellaista, etten sinne sitä nuorempia päästäisi. Siellä on todella riskinsä.
terv. n21, joka juuri oli provinssissa
Päiväfestareille omassa kaupungissa 15-v.
muuten 18v, festareilla on täysin päätöntä menoa!
sitä nuoremmat saavat tyytyä meidän vanhempien seuraan :-)
Vanhemmat eivät ilmeisesti tienneet millaista meininki siellä oli. Tulivat hakemaan mut seuraavana päivänä (oli sovittu että sain olla yhden yön). Ja järkyttyivät kyllä suuresti. Osaksi siitä että olin lävistyttänyt naamaani sekä napani sekä yleisestä kaaostilasta joka festarialueella vallitsi.
Kaverit jäivät vielä toiseksi yöksi, eipä tuo juuri edes harmittanut, pääsinpähän puhtaaseen suihkuun ja vessaan.
Ihme kyllä pääsin seuraavanakin vuonna mutta silloin olikin mukana jo muutama täysi-ikäinen kaveri.
Oman tytön päästäisin yöksi ehkä 17-vuotiaana, riippuu millainen luonne tuosta tytöstä kehkeytyy..
14 vuotiaana itse ollut ekaa kertaa, 300 km kotoa, omat vanhemmat ois päästäneet yöksikin sinne, mutta kaverin (just 16 täyttänyt) vanhemmat päästivät vain jos ei menty alueelle yöksi, eli mentiin sitten äidin ystävän siskolle yöksi, eli vähän vanhemmat silmät tuijottamassa perään..
en tiedä miten itse päästäisin, tuo oli ehkä ihan hyvä systeemi, iltasinhan kovin meininki on ;)
tänä kesänä. Vanhimmista lapsista viikonloppufestareilla on käynyt 18v.
16-17 antaisin jäädä yöksi...