Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lapsia. Kysyttävää?

Vierailija
13.01.2017 |

Taustaksi: 31v, 7 vuoden parisuhde takana. Pidän lapsista.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muusta olet kiinnostunut kuin siitä, ettei sisuksistasi tule irtoamaan istukkaa?

Vierailija
22/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla se käsitys vanhemmuudesta että silloin päättyy oma elämä?

Kun ei lapsia halua, niin noinhan se menee. Minulla olisi 24/7 jaloissani asia, joka estäisi minua toimimaan, kuten elämässäni haluaisin toimia.

Ajattele omalle kohdallesi joku massiivinen, jokapäiväinen asia, jota et ole elämääsi halunnut, ihan mikä vain. Ei kai se mukavalta tunnu?

Odotin asialliseen kysymykseen asiallista vastausta. En hyökkäystä.

Hetkinen. Hyökkäystä? Yritin vain selittää mahdollisimman seikkaperäisesti ja analogian kanssa. Missä kohdassa hyökkään? En oikein osaa käyttää hymiöitä, en silti hyökkää.

Monesti ihmiset ajattelee alitajuisesti, että kaikki ihmiset haluavat lapsia, ja jotkut ihmiset vain päättävät olla niitä hankkimatta halustaan huolimatta. Minä en siis halua lapsia, sen sanan oikeassa merkityksessä. Joten lapsi varmasti "päättäisi" elämän kuten muutkin työläät ja ikävät asiat, joita en ole ajatellut siihen kuuluvaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi roikut Vauva-palstalla?

Tämä on sanomien Vauva-lehden Aihe Vapaa -palsta, joka on Suomen suosituin keskustelupalsta. Jos katsot etusivun aiheita, niin moniko liittyy lapsiin? Ihmetteletkö myös ihmisiä, jotka tilaavat hesaria vaikka eivät asu Helsingissä?

Ap

Vierailija
24/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainut keskustelu etusivullani, joka liittyy lapsiin :D

Vierailija
25/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muusta olet kiinnostunut kuin siitä, ettei sisuksistasi tule irtoamaan istukkaa?

Hyvästä ruuasta, mielenkiintoisesta työstä, lukemisesta, retkeilystä ja ulkoilusta.. Perus elämästä.

Vierailija
26/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vastaa kysymyksiin?

Vierailija
27/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla teistä on sterilisaatio tehtynä?

Vierailija
28/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kummallakaan. On myös mahdollista, että joku päivä haluan lapsia. Se tuntuu yhtä todennäköiseltä, että joku päivä haluaisin vaihtaa sukupuoltani, mutta silti. Tämä on halu, ei päätös. En ole päättänyt, että en halua lapsia. En vain halua niitä. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
29/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvästä ruuasta, mielenkiintoisesta työstä, lukemisesta, retkeilystä ja ulkoilusta.. Perus elämästä.

Kuinka ainutlaatisrma pidät edellistä kommenttiasi? Nämä samat "hyvä ruoka", jne. voidaan lukea jokaiselta deittipalstalta.

Vierailija
30/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ainutlaatisrma pidät edellistä kommenttiasi? Nämä samat "hyvä ruoka", jne. voidaan lukea jokaiselta deittipalstalta.

Miksi koet tärkeäksi, että minun tulisi olla ainutlaatuinen?

Ap

Vierailija
31/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei lapsia halua, niin noinhan se menee. Minulla olisi 24/7 jaloissani asia, joka estäisi minua toimimaan, kuten elämässäni haluaisin toimia.

Ajattele omalle kohdallesi joku massiivinen, jokapäiväinen asia, jota et ole elämääsi halunnut, ihan mikä vain. Ei kai se mukavalta tunnu?

Hetkinen. Hyökkäystä? Yritin vain selittää mahdollisimman seikkaperäisesti ja analogian kanssa. Missä kohdassa hyökkään? En oikein osaa käyttää hymiöitä, en silti hyökkää.

Monesti ihmiset ajattelee alitajuisesti, että kaikki ihmiset haluavat lapsia, ja jotkut ihmiset vain päättävät olla niitä hankkimatta halustaan huolimatta. Minä en siis halua lapsia, sen sanan oikeassa merkityksessä. Joten lapsi varmasti "päättäisi" elämän kuten muutkin työläät ja ikävät asiat, joita en ole ajatellut siihen kuuluvaksi.

Koin hyökkäävänä sen että yritit viestin lopuksi kääntää kysymykseni koskemaan minun elämääni vaikkakin eri kontekstissa. Pelkkä vastaus olisi riittänyt. Oletan että vastauksesi on "kyllä". Se minua kiinnosti, ei minulle tarvitse sen enempää selittää.

Vierailija
32/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta!! En minäkään jos nyt saisin uudelleen päättää, olihan se oman elämän totaalinen loppu.

Minä en kyllä koe lasta ollenkaan noin :o voin silti elää omaa elämääni ihan hyvin.

Vierailija
33/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö ananaksesta pitsassa?

Vierailija
34/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä "lapsettomuushalun" tietää, eikä se ole "ehkä" jos sitten kuitenkin joskus. Mikä oli aloituksen tarkoitus?

Vierailija
35/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet tärkeäksi, että minun tulisi olla ainutlaatuinen?

Ap

Lattea, lattea, lattea. Maitoa ja kahvia.

Vierailija
36/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin hyökkäävänä sen että yritit viestin lopuksi kääntää kysymykseni koskemaan minun elämääni vaikkakin eri kontekstissa. Pelkkä vastaus olisi riittänyt. Oletan että vastauksesi on "kyllä". Se minua kiinnosti, ei minulle tarvitse sen enempää selittää.

Anteeksi kovasti. Selitän silti muitakin varten kuin sinua. Minä en esimerkiksi voi ymmärtää, miten jonkun elämän voisi pilata väitöskirjan tekeminen, mutta minä olin sen aina halunnut tehdä. Joten totta kai elämäni asettui sen ympärille oikein sopuistasti. Voisin taivastella, että "Mitä ihmettä! Ihan normaalia elämää voin elää!" "Paras asia ikinä, et voi tietää ennen kuin kokeilet!!"

Samalla tavalla kun monella "loppuisi elämä" kun joutuisi johonkin isoon ja jatkuvaan, epätoivottuun massiiviseen projektiin kuten lapsi tai väitöskirja, niin joillekin ne asiat on ollut pienestä asti haaveita. Silloin on vaikea muistaa, että muut eivät välttämättä ole koskaan, hetkeäkään ajatelleet lasta tai väitöskirjaa  elämäänsä.

Ja väitöskirja on vain analogia, ennen kuin joku tohtoriäiti kiirustaa kertomaan, kuinka ne eivät ole yhtään sama asia.

Vierailija
37/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kummallakaan. On myös mahdollista, että joku päivä haluan lapsia. Se tuntuu yhtä todennäköiseltä, että joku päivä haluaisin vaihtaa sukupuoltani, mutta silti. Tämä on halu, ei päätös. En ole päättänyt, että en halua lapsia. En vain halua niitä. Ymmärrätkö eron?

Mitä mielenkiintoista sinussa sitten on? Kaikki vanhemmat ovat joskus olleet ihmisiä, jotka eivät halua lapsia.

Vierailija
38/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä "lapsettomuushalun" tietää, eikä se ole "ehkä" jos sitten kuitenkin joskus. Mikä oli aloituksen tarkoitus?

Olen samaa mieltä. Aloituksen tarkoitus on määritelty aloituksessa.

ap

Vierailija
39/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mielenkiintoista sinussa sitten on? Kaikki vanhemmat ovat joskus olleet ihmisiä, jotka eivät halua lapsia.

Häh? No mä ja mieheni ollaan "aina" haluttu lapsia. Ja ihan ollaan kaveripiirissä lapsesta asti puhuttu, että sitten kun on lapsia jne. En kyllä tunne ketään, joka olis kokenu, että ei haluaisi lapsia. Ei ehkä haluu niitä just nyt, mut haluu silti.

Vierailija
40/71 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Aloituksen tarkoitus on määritelty aloituksessa.

ap

Kehäpäätelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi