Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joutuu maksamaan elareita 1000 euroa kuukaudessa

Vierailija
13.01.2017 |

En jaksa enää. Se raha on yhteisöltä lapsillemme pois. Paljonko teillä mies maksaa elareita?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset/vanhimmat lapset tarvitsevat eniten rahaa, mies ymmärtää tämän. Pienet pärjää vähemmällä. Jos et itse kykene elättämään itseäsi, niin ikävämpi juttu sulle.

Ei lapset tarvitse rahaa vaan rakkautta.

Rakkautta mutta myös tarpeeksi paljon rahaa kaikkeen mitä kasvava kehittyvä ihminen tarvitsee. Kukaan ei elä pelkästä rakkaudesta.

Vierailija
42/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 e on kolmesta lapsesta vähän. Luultavasti elävät aika köyhää elämää miehesi lapset, jos ei sitten heidän äitinsä tienaa paljon (missä tapauksessa lasten ja työn yhteensovittaminen lienee haasteellista ja kuluja tulee lisää siitä).

Totta kai mies elättää lapsensa.

Vähän?! Onhan sillä lähivanhemmallakin vastuu lastensa kuluista.

En ole tuo, jota kommentoit mutta puutun tähän sen verran, että 330 euroa/kk/lapsi ei nyt välttämättä ole vähän mutta eipä se ole paljonkaan. Keskimäärin teini maksaa Kelan laskelmien mukaan noin 600 euroa/kk. Tämä siis tarkoittaa, että osa teineistä on halvempia ja osa kalliimpia.

Meidän 10-vuotiaamme maksaa meille noin 800 euroa/kk ja vielä ei ole kuviossa merkkivaatteet eikä merkkikännykät (lapsen kännykkä maksoi 40 euroa). Lapsella on kuitenkin kaksi itse valitsemaansa erittäin tärkeää harrastusta ja varustehankinnat ovat kasvavalle lapselle aikamoinen rahareikä. Esim. ostimme hänelle juuri pieneksi jääneiden tilalle uudet varusteet (tai oikeammin osa niistä) 80% alennuksella ja maksoimme siis 200 euroa ja emme siis uusineet koko varustesettiä vaan vain yhden osan siitä. Lisäksi harrastukseen liittyvät leirit maksavat paljon, juuri meni 500 euroa ensi kesän leiriin.

Lapsilisän jälkeenkin lapsemme kulut siis olisivat 700 euroa eli 350 euroa/vanhempi. Tietenkin lähivanhempi joutuu kustantamaan enemmän ruokakuluja ja kuljetuskuluja ja maksaahan se sähkökin jotain eli esim. elatusapulaskurin mukaan mies maksaisi noin 400 euroa ja minä 300 euroa lapsen kuluista ja laitoin miehelle aika runsaasti tapaamisia (ei siis vain sitä kahta viikonloppua kuukaudessa).

Veikkaan, että teininä tuo lapsemme maksaa paljon enemmän enkä siksi pidä 330 euron elatusmaksua kovin pahana.

Ystäväni ex maksaa 550 euroa/kk jokaisesta lapsestaan ihan vapaaehtoisesti. On niitäkin vanhempia, jotka haluavat osallistua oman lapsensa kustannuksiin.

Niin, ja sitten on lähihuoltajia, jotka haluavat maksattaa omatkin kulunsa eksällä...

Et muuten voi mitenkään verrata ystäväsi eksän elareita omaan eksääsi. Yhtälössä on  niin monta muuttujaa, että se ei vaan toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa 530e/kk NELJÄSTÄ lapsesta (Kelalta lisäksi 140e/kk). Hänen tulonsa n.2400e/kk brutto. Hänellä ei ole muita lapsia. Onkohan tämä ihan ok? Nähtävästi, kun hänen tulonsa noinkin pienet.

Vierailija
44/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä maksaa 2lapsesta yht 500€.Miehellä 12000€/kk tulot.Olen tyytyväinen porvoolainen.

Vierailija
45/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 e on kolmesta lapsesta vähän. Luultavasti elävät aika köyhää elämää miehesi lapset, jos ei sitten heidän äitinsä tienaa paljon (missä tapauksessa lasten ja työn yhteensovittaminen lienee haasteellista ja kuluja tulee lisää siitä).

En ole tuo, jota kommentoit mutta puutun tähän sen verran, että 330 euroa/kk/lapsi ei nyt välttämättä ole vähän mutta eipä se ole paljonkaan. Keskimäärin teini maksaa Kelan laskelmien mukaan noin 600 euroa/kk. Tämä siis tarkoittaa, että osa teineistä on halvempia ja osa kalliimpia.

Meidän 10-vuotiaamme maksaa meille noin 800 euroa/kk ja vielä ei ole kuviossa merkkivaatteet eikä merkkikännykät (lapsen kännykkä maksoi 40 euroa). Lapsella on kuitenkin kaksi itse valitsemaansa erittäin tärkeää harrastusta ja varustehankinnat ovat kasvavalle lapselle aikamoinen rahareikä. Esim. ostimme hänelle juuri pieneksi jääneiden tilalle uudet varusteet (tai oikeammin osa niistä) 80% alennuksella ja maksoimme siis 200 euroa ja emme siis uusineet koko varustesettiä vaan vain yhden osan siitä. Lisäksi harrastukseen liittyvät leirit maksavat paljon, juuri meni 500 euroa ensi kesän leiriin.

Lapsilisän jälkeenkin lapsemme kulut siis olisivat 700 euroa eli 350 euroa/vanhempi. Tietenkin lähivanhempi joutuu kustantamaan enemmän ruokakuluja ja kuljetuskuluja ja maksaahan se sähkökin jotain eli esim. elatusapulaskurin mukaan mies maksaisi noin 400 euroa ja minä 300 euroa lapsen kuluista ja laitoin miehelle aika runsaasti tapaamisia (ei siis vain sitä kahta viikonloppua kuukaudessa).

Veikkaan, että teininä tuo lapsemme maksaa paljon enemmän enkä siksi pidä 330 euron elatusmaksua kovin pahana.

Ystäväni ex maksaa 550 euroa/kk jokaisesta lapsestaan ihan vapaaehtoisesti. On niitäkin vanhempia, jotka haluavat osallistua oman lapsensa kustannuksiin.

Laskelman mukaan tuosta 600estä vähennetään lapsilisä, jos yh, jäljelle jään noin 450e, se jaetaan vanhempien kesken. Kohtuullinen peruselari on siis teinille siis noin 225e. Suurin osa lapsista elää sen mukaan kuin vanhemmilla on rahaa ja se voi olla paljonkin alle määriteltyjen minimien. Ydinperheestä puuttuu elaritkin, vaikka rahaa olis kuinka vähän. Ei eron jälkeen kuulu mitään elintasoja kenenkään maksella. Harvalla etäisällä on rahaa yhtään mihinkään.

Vierailija
46/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää. Se raha on yhteisöltä lapsillemme pois. Paljonko teillä mies maksaa elareita?

Oletko ap todella sitä mieltä, että TEIDÄN yhteiset lapsenne ovat enemmän arvoisia kuin EXÄN kanssa tehdyt lapset?  

sinua vai taitaa vain vituttaa, että mies RAKASTAA NIITÄ EXÄN KANSSA TEHTYJÄ LAPSIA??

Hyvä jos rakastaa, rakkaus usein loppuu eroon ja uuden perheen perustamiseen.

Ei -ap

Vierailija
47/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinulle miehen elatusmaksut jotenkin yllätyksenä?

Moraalisesti miehen ei olisi pitänyt hankkia lisää lapsia, jos ei pysty edes entisiä elättämään.

Eikä ole sekään oikein, että vanhemmat lapset joutuvat alentamaan elintasoa, uuden lasten myötä.

Mekin, ydinperheenä olisimme halunneet 4-5 lasta, mutta eipä vaan ollut varaa siihen ja saimme tyytyä vain kolmeen, emmekä halunneet vanhempia lapsia maksumieheksi, jotta pystyisimme elättämään ison katraan.

Vierailija
48/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskelman mukaan tuosta 600estä vähennetään lapsilisä, jos yh, jäljelle jään noin 450e, se jaetaan vanhempien kesken. Kohtuullinen peruselari on siis teinille siis noin 225e. Suurin osa lapsista elää sen mukaan kuin vanhemmilla on rahaa ja se voi olla paljonkin alle määriteltyjen minimien. Ydinperheestä puuttuu elaritkin, vaikka rahaa olis kuinka vähän. Ei eron jälkeen kuulu mitään elintasoja kenenkään maksella. Harvalla etäisällä on rahaa yhtään mihinkään.

No höpö höpö. Jos maksaa parisataa kuukaudessa oman lapsen elatuksesta niin jää kyllä aika paljon vielä rahaa omaan käyttöön etäisälle. Ydinperheessä paljon suurempi osa rahoista menee lasten kulutukseen.

Vierailija
49/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 150 euroa kuukaudessa elareita yhdestä lapsesta. Pärjätään hyvin. Itse olen melko pienipalkkainen. Elämässä vaan pitää tehdä valintoja.

Vierailija
50/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja maksan 0e elareitaa kahdesta lapsesta tulot 3400 e

Repikää siitä.

Vierailija
51/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hö! Eksähän elää hulppeeta elämää sun miehen rahoilla! Tohon päälle viel lapsilisät 3 lapsesta! Jotain 1500e mitä moni saa palkkaa!!

Vierailija
52/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repikää siitä.

Miksi näin?

Vierailija
53/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aivan kamalaa että miehen pitää huolehtia lapsistaa vähintään maksamalla elatusmaksuja. Äidit on siinä myös hyvä haukkua, kun he eivät sitten muka mitään kustanna lastensa elämästä. Pelkkiä rahan ahneita kuin ovat.

Minun lasteni isä kehtasi aikoinaan suuttua siitä että joutui maksamaan elareita ja kaikkensa yritti ettei niitä olisi tarvinnut maksaakaan. Olin kuulemma vain rahanahne ämmä. Hän ei millää meinannut ymmärtää että minä maksoin suurimman osan lapsiin liittyvistä kuluista. Ei kelvannut ottaa edes lapsia luokseen asumaan ja tapaamisetkin olivat mitä sattuu.

Jos itse valitsee ihmisen jolla jo entuudestaan lapsia, niin pitäisi ymmärtää ettei se vastuu siihen lopu kun ollaan jo yhdessä toisen kanssa ja ehkä jopa yhteisiä lapsiakin.

Kaiken lisäksi se exvaimo huolehtii todennäköisesti kaikesta muustakin lapsiin liittyvistä asioista. Jos on yhteishuolto niin molemmat vanhemmat ovat vastuussa lapsitaan muutenkin kuin pelkään elatusmaksujen osalta.

Normaalit ihmiset haluavat olla lastensa kanssa, vaikka olisivatkin edellisestä suuhteesta ja myös maksaa niitä elatusmaksuja, sekä niiden lisäksi muutakin, vaikkei se pakollista olekaan.

Häiritseekö miestä se että "joutuu" maksamaan, vaiko ainoastaan sinua? Se nyt vaan on niin että vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvustaan. Jos ei tätä vastuuta itselleen halua, niin ei olisi kannattanut lisääntyä.

Vierailija
54/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienet tulot sun miehellä ja tuloihin nähden aivan liian paljon lapsia.

Jos elatusmaksut kolmesta lapsesta on 1000€ eli 333€/lapsi ja teidän yhteiset lapset 2 x 333€/lapsi niin miehen elatuskulut ovat yhteensä reilut 1600€ +,miehet omat kulut.

Vai kuvitteleeko ap. että.miehen pitäisi elättää vielä hänet.

Vierailija
55/65 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää, jos etäisälle ei eron jälkeen jää parinsadan elatusmaksun jälkeen rahaa mihinkään, vaikka palstamiesten mukaan miehet elättävät perheensä naisten siipeillessä. Mikä nyt sitten on totuus, vai kuvittelivatko miehet, että laittamalla parisataa kuussa perheen yhteiselle tilille, kaikki perheen menot asumisineen oli katettu?

Vierailija
56/65 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen oma valinta, viekö isän toisilta lapsilta vai hankkiiko lapsensa vapaan miehen kanssa.

Vierailija
57/65 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa 530e/kk NELJÄSTÄ lapsesta (Kelalta lisäksi 140e/kk). Hänen tulonsa n.2400e/kk brutto. Hänellä ei ole muita lapsia. Onkohan tämä ihan ok? Nähtävästi, kun hänen tulonsa noinkin pienet.

Ihmiset eivät elä bruttotuloilla vaan nettotuloilla. Kun mies on maksanut brutosta verot ja elarit, käteen jää arvioni mukaan 1100-1250 euroa? Se eiole kovin paljon kun siitä maksetaan vielä asumiskulut ja laskut ja eläminen.

Sillä brutolla voi  heittää vesilintua, nettotulot määrää elintason

Vierailija
58/65 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lapset teille asumaan niin ei tarvitse maksaa elareita. Saatte silloin lapsilisäktin...

Ilmeisesti yrität olla vitsikäs. Yksikään ilmaisen rahan makuun päässyt yh ei rahantekovälineistään luovu, noilla rahoilla voi vaikka loisia päivät pitkät kotona ja jakaa itseään ilmaiseksi sen sijaan että panettaisi itsensä vielä jatkossakin jokaisella miehellä paksuksi lisätienestin toivossa. Voimia ap:lle, hänellä kuitenkin on oikea perhe ja perhe ansaitsee kaiken tuen. Ex-nainen taas ei ole välittänyt omaansa pitää koossa, joten en ymmärrä miksi jonkun muun pitäisi maksaa kyseisen luuserin elämä. Ja kyllä, hänen lapsensa ovat äitinsä lapsia eivätkä tarvitse sen parempaa elintasoa kuin äiti kykenee itse heille tarjoamaan. Sopiva elari 150 euroa per pentu, vaatteet vaikka huutonetistä ja ruoka on edullista jos viitsii kokata itse ja ainakin pk-seudun Prismoissa saa alennetuista tuotteista tupla-alennuksen yhdeksän jälkeen.

Vierailija
59/65 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repikää siitä.

Miksi näin?

Jos vaikka lasten äiti tienaa 20k, asuu velattomassa asunnossa sekä isä pitää lapsia useita päiviä kk:ssa. Siksi esim. niin. Ei se etävanhempi ole mitään automaattinen rahoittaja, vaan asia on monen tekijän summa. Tätä monen lähivanhemman (=yleensä äidin eli naisen) on vaan sangen hankala ymmärtää.

Vierailija
60/65 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa 3 lapsestaan, kaikki alle kouluikäisiä, 800€/kk, miehen netto 2500€/kk. Ja nuo elarit tulee nousemaan kun lapset kasvaa, eli eipä tässä yhteisiä lapsia kannata miettiä. :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän