Mies joutuu maksamaan elareita 1000 euroa kuukaudessa
En jaksa enää. Se raha on yhteisöltä lapsillemme pois. Paljonko teillä mies maksaa elareita?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 3500 e/kk. Omasta aloitteestaan maksaa. On sanonut, että hän on isä, miksi ihmeessä ei elättäisi lapsiaan. Noita on 2 kpl.
Pihi mies sulla. Mun ex maksaa 700€ yhdestä teinistä. Tulot muutaman satasen paremmat.
Mutta ex onkin kunnon mies, joka ei halua lapsensa elintason laskevan eron vuoksi.
Lisään vielä, että rahat menevät todellakin teiniin ja olen luvannut skannata kaikki kuitit eksälle todisteiksi tästä, mutta ei ole kuulemma tarvetta. Tietää itsekin mikä oli/on elintaso.
Sä olet itse miehen valinnut, älä ole itsekäs, vaan pidä nyt suusi kiinni! Se on sellainen juttu, että kun teille on syntynyt yhteisiä lapsia, niin ei se sitä tarkoita, että otetaan pois niiltä etälapsilta. Teidän olisi pitänyt ensin miettiä, miten mies pystyy jatkamaan saman suuruisten alareiden maksamista samalla, kun elättää teidän lasta / lapsia ja ehkä myös sinua. Jos et ole töissä, niin mene töihin ja kanna myös se oma vastuusi omien lastesi elatuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 3500 e/kk. Omasta aloitteestaan maksaa. On sanonut, että hän on isä, miksi ihmeessä ei elättäisi lapsiaan. Noita on 2 kpl.
Pihi mies sulla. Mun ex maksaa 700€ yhdestä teinistä. Tulot muutaman satasen paremmat.
Mutta ex onkin kunnon mies, joka ei halua lapsensa elintason laskevan eron vuoksi.
Kyllä on teinillä kovat menot, kun yleensä lähilläkin on elatusvastuuta. Ja sit lapsilisät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet itse miehen valinnut, älä ole itsekäs, vaan pidä nyt suusi kiinni! Se on sellainen juttu, että kun teille on syntynyt yhteisiä lapsia, niin ei se sitä tarkoita, että otetaan pois niiltä etälapsilta. Teidän olisi pitänyt ensin miettiä, miten mies pystyy jatkamaan saman suuruisten alareiden maksamista samalla, kun elättää teidän lasta / lapsia ja ehkä myös sinua. Jos et ole töissä, niin mene töihin ja kanna myös se oma vastuusi omien lastesi elatuksesta!
Ja tämän kommentin on kirjoittanut nyt aikuinen etälapsi, joka sai kärsiä elintason laskusta, kun etäisä perusti uuden perheen. Teininäkin isä saattoi luvata mulle jotain, mutta vaimonsa sitten soitti, että ei tuu tapahtuu, MINÄ sanoin isällesi, että MINÄ en hyväksy tätä ostosta. Sitten isältä salaa osti yhteisille lapsille merkkivaatteita yms... Olen nyt myös aikuisena kuullut, että kun itse jouduin lopettamaan aikanaan baletin samaan aikaan, kun veli aloitti jääkiekon pelaamisen, niin se johtui siitä, ettei isä enää maksanut puolta harrastusmaksusta (vaikka elatussopparissa oli että harrastukset maksetaan puoliksi) vaimonsa painostuksesta. Äidillä ei ollut enää varaa kustantaa koko harrastusta yksin. Vihaaaaan tollasia omaan napaan tuijottavia lehmiä, joiden mielestä ne yhteiset lapset ansaitsee kaiken, ja puhuvat miehensä etälapsista entisinä tai vanhoina lapsina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko realistiset elarit 650e/kk yksi lapsi jos mies tienaanoin 9000e/kk?
tuloihin nähden pieni elari
ei ne tulot, vaan myös menot. ja tuloistakin nettotulot.... ja sitten vielä lähin tulot ja menot. opetelkaa nyt se elarimatikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän kommentin on kirjoittanut nyt aikuinen etälapsi, joka sai kärsiä elintason laskusta, kun etäisä perusti uuden perheen. Teininäkin isä saattoi luvata mulle jotain, mutta vaimonsa sitten soitti, että ei tuu tapahtuu, MINÄ sanoin isällesi, että MINÄ en hyväksy tätä ostosta. Sitten isältä salaa osti yhteisille lapsille merkkivaatteita yms... Olen nyt myös aikuisena kuullut, että kun itse jouduin lopettamaan aikanaan baletin samaan aikaan, kun veli aloitti jääkiekon pelaamisen, niin se johtui siitä, ettei isä enää maksanut puolta harrastusmaksusta (vaikka elatussopparissa oli että harrastukset maksetaan puoliksi) vaimonsa painostuksesta. Äidillä ei ollut enää varaa kustantaa koko harrastusta yksin. Vihaaaaan tollasia omaan napaan tuijottavia lehmiä, joiden mielestä ne yhteiset lapset ansaitsee kaiken, ja puhuvat miehensä etälapsista entisinä tai vanhoina lapsina.
isäs oli munaton mies. kanna kaunaa erityisesti sille, jos jollekin. äitees olis voinut viedä asian oikeuteen elarisopimuksen rikkomisesta eli oliko hänkin munaton?
ps. yleensä erotilanteissa ihan kaikkien elintaso laskee. muu on utopiaa!
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää. Se raha on yhteisöltä lapsillemme pois. Paljonko teillä mies maksaa elareita?
Oletko ap todella sitä mieltä, että TEIDÄN yhteiset lapsenne ovat enemmän arvoisia kuin EXÄN kanssa tehdyt lapset?
sinua vai taitaa vain vituttaa, että mies RAKASTAA NIITÄ EXÄN KANSSA TEHTYJÄ LAPSIA??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusipää ämmä, mutta ei ole isässäsikään hurraamista kun suostui. Mitä tulee tohon elaireiden suuruuteen lapsien lukumäärän kasvaessa, niin eikö ole vain reilua että kaikilla saman miehen lapsilla sama elintaso? Tai siis, miksi ne uuden vaimon kanssa tehdyt lapset olisi sitten vähempiarvoisia jos miehen pitäisi aina vain maksaa sama summa entisen liiton lapsista, vaikka uusiakin tullut? Kyllä tilanteessa pitäisi arvioida maksukykyä uudelleen, jos toisten lasten elintaso kärsisi. En puhu ap:n tilanteesta, vaan yleisesti
Tolla tonnillahan melkein kustantaa parin lapsen harrastukset nykypäivänä?
Vaimon kanssa tienataan 120000 €/v bruttona. Kulut on aika vähäisiä kun vain kolmen hengen perhe on kyseessä. Talo on maksettu jo, samoin kaksi utta autoa ja toisesta asunnosta puolet. Elämä on ihanaa. Ei ole elareita suunnitteilla. Huomenna ulkomaille lämpöön. Eroaminen on anteeksi vaan ressukoiden hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies maksaa 200. Ei tartteis kyl maksaa sitäkään, koska se on meidän yhteisistä rahoista pois ja miehen eksä elelee sossu-/kela-rahoilla joten sais joka tapauksessa yhtä paljon rahaa. Onhan se kiva kahden opiskelijan maksaa lapsesta 200+ruokakulut+bensakulut yhteensä kaikkiaan 350, kun ex-ämmä vaan makaa sohvalla ja shoppailee. Me ostetaan alekorista ruokaa ja laskut jää siltikin rästiin. Noi sossulehmät on kyl joku saatanan vitsaus tässä kansakunnassa. En tajuu miten miehet sekaantuu sellasiin alunperinkään.
SINÄ olet sekaantunut sellaiseen mieheen, joka rakastaa sossulehmää mieluumin kuin sinua, koska olet noin vitun tyhmä, ja LUULET seksitaitosi menevän muka sossulehmän ohi.................. voi sinua........................... ei katsos se nussiminen ole se juttu.......................... voi sua...........................................
Vierailija kirjoitti:
1000 e on kolmesta lapsesta vähän. Luultavasti elävät aika köyhää elämää miehesi lapset, jos ei sitten heidän äitinsä tienaa paljon (missä tapauksessa lasten ja työn yhteensovittaminen lienee haasteellista ja kuluja tulee lisää siitä).
Totta kai mies elättää lapsensa.
Vähän?! Onhan sillä lähivanhemmallakin vastuu lastensa kuluista.
Onko elareita tarkistettu lastenvalvojalla missään vaiheessa? Kyllähän ydinperheessäkin vanhemmat lapset usein joutuvat tinkimään jostain, kun lapsia tulee lisää. Eikä se silti välttämättä tarkoita, ettei olisi varaa niin moneen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Exä yritti saada meikäläiseltä elareita 1500 e/kk (kahdesta lapsesta) mutta ei onnistunut koska en tienaa kauheasti. Suuttui köyhyydestäni ja piinaa mua sekä nyksää koiranpaskapostilla, puhelinsoitoilla yms kivalla.
Hae sinä lähihuoltajuutta sekä elareita. Ei ole lasten etu jos ne joutuvat asumaan mielenterveydeltään epämääräisen exän luona.
Vierailija kirjoitti:
Elarit tulojen mukaan.
Osittain näin. Mutta pääasiassahan on lapsen elatuksen tarve. Sitten katsotaan, kuinka suureen osaan siitä kummallakin vanhemmalla on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies maksaa 200. Ei tartteis kyl maksaa sitäkään, koska se on meidän yhteisistä rahoista pois ja miehen eksä elelee sossu-/kela-rahoilla joten sais joka tapauksessa yhtä paljon rahaa. Onhan se kiva kahden opiskelijan maksaa lapsesta 200+ruokakulut+bensakulut yhteensä kaikkiaan 350, kun ex-ämmä vaan makaa sohvalla ja shoppailee. Me ostetaan alekorista ruokaa ja laskut jää siltikin rästiin. Noi sossulehmät on kyl joku saatanan vitsaus tässä kansakunnassa. En tajuu miten miehet sekaantuu sellasiin alunperinkään.
Miksi otit sellaiseen sekaantuneen miehen?
Lapsi on syytön syntymäänsä ja vanhempiinsa. Lapsella on oikeus siihen että vanhemmat elättää hänet. Ei se 200 e ole teidän eikä varsinkaan sinun rahasi. Miksi otit miehen jolla on lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset/vanhimmat lapset tarvitsevat eniten rahaa, mies ymmärtää tämän. Pienet pärjää vähemmällä. Jos et itse kykene elättämään itseäsi, niin ikävämpi juttu sulle.
Ei lapset tarvitse rahaa vaan rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 e on kolmesta lapsesta vähän. Luultavasti elävät aika köyhää elämää miehesi lapset, jos ei sitten heidän äitinsä tienaa paljon (missä tapauksessa lasten ja työn yhteensovittaminen lienee haasteellista ja kuluja tulee lisää siitä).
Vähän?! Onhan sillä lähivanhemmallakin vastuu lastensa kuluista.
En ole tuo, jota kommentoit mutta puutun tähän sen verran, että 330 euroa/kk/lapsi ei nyt välttämättä ole vähän mutta eipä se ole paljonkaan. Keskimäärin teini maksaa Kelan laskelmien mukaan noin 600 euroa/kk. Tämä siis tarkoittaa, että osa teineistä on halvempia ja osa kalliimpia.
Meidän 10-vuotiaamme maksaa meille noin 800 euroa/kk ja vielä ei ole kuviossa merkkivaatteet eikä merkkikännykät (lapsen kännykkä maksoi 40 euroa). Lapsella on kuitenkin kaksi itse valitsemaansa erittäin tärkeää harrastusta ja varustehankinnat ovat kasvavalle lapselle aikamoinen rahareikä. Esim. ostimme hänelle juuri pieneksi jääneiden tilalle uudet varusteet (tai oikeammin osa niistä) 80% alennuksella ja maksoimme siis 200 euroa ja emme siis uusineet koko varustesettiä vaan vain yhden osan siitä. Lisäksi harrastukseen liittyvät leirit maksavat paljon, juuri meni 500 euroa ensi kesän leiriin.
Lapsilisän jälkeenkin lapsemme kulut siis olisivat 700 euroa eli 350 euroa/vanhempi. Tietenkin lähivanhempi joutuu kustantamaan enemmän ruokakuluja ja kuljetuskuluja ja maksaahan se sähkökin jotain eli esim. elatusapulaskurin mukaan mies maksaisi noin 400 euroa ja minä 300 euroa lapsen kuluista ja laitoin miehelle aika runsaasti tapaamisia (ei siis vain sitä kahta viikonloppua kuukaudessa).
Veikkaan, että teininä tuo lapsemme maksaa paljon enemmän enkä siksi pidä 330 euron elatusmaksua kovin pahana.
Ystäväni ex maksaa 550 euroa/kk jokaisesta lapsestaan ihan vapaaehtoisesti. On niitäkin vanhempia, jotka haluavat osallistua oman lapsensa kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
1000 e kolmesta on kyllä tosi paljon. Jos tuo 3500 oli brutto , niin ihan liikaa. Minimi, jonka suurin osa saa, on kolmesta lapsesta alle 500 e. Se on aika vähän, paitsi että lapsilisän yhkorotukset tekee toisen mokoma. Eli minimillään 3 verovaroista elätettävää lasta saa vajaat 1000 e kuussa. Kyllähän sillä jo pienetlapset elättää mennen tullen.
No olisiko miehen pitänyt miettiä voiko tuloillaan elättää viittä lasta.. Olisi voinut jättää ne kaksi viimeistä tekemättä kun rahat ei kerran riitä.