Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukasta...

15.03.2006 |

En tiedä onko oikea palsta, mutta on täällä kuitenkin ennenkin keskusteltu kierukasta.. Minulle laitettiin hormonikierukka hieman yli kuukausi sitten. Silloin oli tietty kuukautiset päällä ja ne sitten kestikin kaksi viikkoa :( Noh, nyt tuli ekat menkat ja nekin kesti kaksi viikkoa! Ihan kunnon vuotoa tuli ja välillä oli kipua, kohtu vissiin yrittää poistaa vierasesinettä kovasti. Sanokaa mulle, että tämä on ohimenevää, ettei aina tarvi vuotaa kahta viikkoa. Hyöty ja haitta suhde menee kyllä tuollalailla vähän huonosti...

Miten teillä on mennyt nuo vuodot? Kauanko ovat kestäneet? tai onko teillä ylipäätänsä ollut vuotoa?

Adele

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli enemmän tai vähemmän säännöllistä vuotoa 3kk, mutta sitten loppui kokonaan!! Ei edes kuukautisvuotoa tullut, hädintuskin huomasi pikkuhousunsuojasta että nyt on vissiin menkat.... Kannattaa katsoa se puoli vuotta ja jos sitten vaikuttaa vielä siltä että ei sovi niin vasta sitten poistattais. Uskoisin että vuodot vähenee!

Vierailija
2/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiset 5kk pientä tai suurempaakin vuotoa... mut sitten jäi kuukautiset kokonaan pois.. kaikilla ei jää kokonaan pois mutta pitäisi olla vain pientä tihutusta pari päivää.. näin mulle joskus sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitatin horminikierukan joulukuun 19.päivä -05 ja silloin oli synnytyksestä noin 4kk. Silloin oli ekan kerran mulla menkat synnytyksen jälkeen. Kierukan laiton jälkeen on tähän mennessä ollut ehkä 2 päivää että en ole vuotanut yhtään, muutoin on tullut enemmän tai vähemmän vuotoa joka päivä. Ole onnellinen et sulla sentään vuotaa kerralla kaks viikkoo ja sitten ei vuoda...Mun pitäis varata aika ehkäsyneuvolan lääkärille tarkatukseen ja samalla ajattelin kysellä, että mitenkä pitkään mä mahdollisesti vielä vuodan. Alkaa jo ottamaan vähän päähän kun menkat on kestäny jo sen 3kk putkeen :) Jos ei pian ala loppumaan niin saavat ottaa koko kierukan pois. p...kele!

No jospa tämä tästä iloksi muuttuu, hyvää kevään jatkoa kaikille!!!

Vierailija
4/7 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todellakaan ole aikomusta poistattaa sitä kallista härveliä vasta kun minä en pysty enää elämään haittavaikutusten kanssa :) Toisaalta nuot kahden viikon menkat voipi olla pientä, koska olen kuullut myös muilta, että saatta vuotaa vaikka puoli vuotta putkeen.

Muuten täytyy kyllä kehaista kierukkaa, ei ole ollut mitään suuria hormonaalisia vaikutuksia elämään ja ne vähäisetkin mitkä on, varmaan tasoittuuu ajan myötä. Toivottavasti kierukka pysyy paikallaan ja vuodotkin vähenevät.

Hauskaa kevään jatkoa myös minunkin puolestani :)

Adele

Vierailija
5/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin just kotiin gyneltä, jossa olin outojen alavatsakipujen takia. Ei löytynyt kuin bakteerivaginoosi, joka ei kyllä oikealle puolelle sijoittuneita kipuja selitä... Mirena laitettin lokakuun alussa ja tiputtelua on ollut siitä asti enemmän tai vähemmän. Viime aikoina enmmän ja vähän joka päivä. Tosin vuodot eivät ole niin runsita, kuin aiemmissa megakuukautisissani ennen kierukkaa. Olen miettinyt kierukan poistoa, mutta ajattelen kyllä myöskin sitä hintapolitiikkaa... Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut. Mieliala on tasainen jne. Toivon, että kivut loppuis ja saisin pitää kierukkani...

Vierailija
6/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin heinäkuussa mirena ja siteitä sain käyttää vuoden loppuun asti.nyt on ollu parit menkat ja kestää viikon.vuoto aika vähäistä.mut kun jatkuva vuoto loppui silloin vuoden lopussa niin alkoi kuukautiskivut.ja niitä on suunnilleen koko ajan.ei pahaa kipua mut kuitenkin...

Vierailija
7/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt toisen lapsen jälkeen laitoin taas, tammikuussa laitettiin, yhdet menkat oli (kestivät kylläkin kaksi viikkoa), mutta sen jälkeen muutama kerta tuhrua ja nyt monta viikkoa jo ilman vuotoja. Ekalla kerralla meni 4kk ja sitten vuodot ja kivut loppuivat. Eli se on hyvin yksilöllistä miten kroppa reagoi ja jopa minullakin kahden vuoden tauon jälkeen erilailla. Itse olen todella tyytyväinen, eikä muitakaan hormoonallisia vaikutuksia ole ollut.