Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka liikuttelevat huuliaan toisen puheen tahtiin

Vierailija
13.01.2017 |

Tunnetteko tällaisia ihmisiä? Miksi he tekevät sitä? Se on todella häiritsevää, kun he yrittävät ennustaa huulillaan, mitä toinen on sanomassa, imitoimalla puhujan huulten liikkeitä. Kertooko se eläytymisestä vai yrittävätkö saada parempaa selkoa puhujan epäselvästä ulosannista? Ainakin puhujalla meinaa siinä katketa ajatus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo eläytymisen taidosta ja empatia-kyvystä.

Vierailija
2/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on yksi työkaveri joka tekee tuota. Ensi näkemältä siitä tulee jotenkin vähän tyhmä vaikutelma ihmisestä, ihan kuin hänen olisi niin vaikeaa ymmärtää normaalia puhetta, että täytyy itselleen se toistaa ihan puheen eleitä toistellen. Mutta ei tämä tyyppi ainakaan ole mitenkään yksinkertainen, eikä tuo asia ole enää häirinnyt mitenkään kun siihen on tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tekee tätä joskus. Aina en edes huomaa, mutta sitten kun huomaan niin alkaa kyllä ärsyttää. Kai se sitten niin kovasti eläytyy tai jotain. Häiritsee puhumista vähän samaan tapaan kuin puhuisi puhelimessa ja sieltä tulisi sellaisena kaikuna se oma puhe takaisin.

Vierailija
4/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on asperger ja hän tekee noin usein.

Vierailija
5/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä nähny tällasta tapahtuvan.

Vierailija
6/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "peilisolut" :)

Vierailija
7/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulemma teen näin. Itse sitä ei huomaa,mutta joskus joku kaveri toteaa että "taas sä teet sitä",niin huomaan sen kyllä. Mutta tulee tiedostamatta ja en tosiaan osaa sanoa mistä johtuu. Olen kyllä empaattinen mutta vaikeaa sanoa liittyykö siihen.. ehkä tosiaan haluaa keskittyä siihen mitä toinen sanoo. Eikä tuota kai kaikissa keskusteluissa tapahdu. .

Vierailija
8/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva kuvaus tuo nr 3:lta, että se on kuin kuulisi puhelimessa oman puheen kaikuna. Toisaalta tulee tunne, että he yrittävät "pakottaa" kuulijan sanomaan mitä ajattelevat tai antavat ymmärtää että osaavat lukea toisen ajatukset. Vaikka tuskin näin sentään on.

Minä tunnen kaksi tällaista, molemmat noin 60-v naisia. Mutta se lienee ihan sattumaa.

Ap

Vierailija
9/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos oon väärässä mutta muistelen lukeneeni että tää maneeri on yleisempi tosi empaattisilla ja sanatonta viestintää hyvin ymmärtävillä ihmisillä? Ts. eläytyvät vahvasti siihen mitä toinen sanoo/tekee/tuntee ja se näkyy myös näin.

Vierailija
10/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi teen sitä, koska en tiedä tekeväni sitä ennen kuin joku huomauttaa. Pureskelen (kieltä tai ilmaa?) myös huomaamattani enkä tajua sitä ennenkuin joku kysyy mitä syön(siis videopuhelussa :D).

Ja oon siis 16v, jos sillä on väliä.

Vierailija
11/11 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverillani on asperger ja hän tekee noin usein.

Mulla on asperger ja en voi sietää ihmisiä jotka tekee noin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi