IVF, munarakkulat eivät kasva :(
Viikko takana, munarakkulat eivät ole kasvaneet lainkaan. Minulla on edessä leikkaus jossa tullaan poistamaan kasvainten takia munasarjat kokonaan.
En sitten saanutkaan koskaa lasta. Ikää 25-v.
Kommentit (9)
Miksi ne rakkulat eivät kasva lainkaan? Itsellänikin hedelmällisyysongelmia, mutta en ole vielä lähtenyt tutkimuksiin. Pelottaa mitä löytävät..
Valitettavasti adoptio ei ole kohdallani vaihtoehto.
En osaa sanoa miksi eivät kasva. En tajunnut kysyä, tiistaina uusi aika jolloin tiedän asiasta toivottavasti lisää.
Ap
Kannattaisikohan kokeilla toista lääkettä? Tai vahvempaa annostusta? Älkää nyt niin helpolla luovuttako.
Oletko merkittävästi ylipainoinen?
En tiedä onko aikaa kokeilla toista lääkettä kun ei tiedetä miten kehoni reagoi tähän nykyiseen. Eiköhän niitä kokeilla mikäli kasvaimet sen sallivat. Pistän maksimiannosta para-aikaa.
Olen normaalipainon alarajoilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko aikaa kokeilla toista lääkettä kun ei tiedetä miten kehoni reagoi tähän nykyiseen. Eiköhän niitä kokeilla mikäli kasvaimet sen sallivat. Pistän maksimiannosta para-aikaa.
Olen normaalipainon alarajoilla.
Ap
Onko sulle tehty ivf normaaliin kiertoon vai lääkkeelliseen?
Kyllä he konstit löytävät, olen siitä täysin vakuuttunut. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Ei mullakaan reagoineet, mutta sain lopulta lapsen luovutetulla munasolulla.
Luovutetut munasolut yksi vaihtoehto...äläkä tyrmää heti ajatusta...anna ajan kulua ja totutella ajatukseen. Kannattaa kääntää kaikki kivet ja kannot, jos taloudellisesti mahdollista...ei tarvitse sitten vanhana surra, että miksi ei tullut kokeiltua.
Lääkkeelliseen kiertoon. Toivottavasti ehditään vielä kokeilla toista lääkettä ennen leikkausta. Mulla on vatsa ihan turvonnut ja tänään ultraan mentäessä oli odotukset korkealla. Koko prosessi on ollut niin raskas että tällainen takaisku vetää ihan maahan, ainakin nyt hetkeksi.
Kiitos teille viesteistä.
Ap
Ota yhteyttä lapsettomien yhdistys Simpukkaan.
Olet vielä nuori ja ehdit miettiä adoption mahdollisuuttakin vielä, jos se tuntuu oikealta.