Eikö parisuhteen käsite ole aika sairas pohjimmiltaan?
Miettikää nyt. Kun olet parisuhteessa, toinen käytännöllisesti katsoen omistaa sinut. Et saa "pettää" eli harrastaa seksiä muiden kanssa, mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska jokainen omistaa oman kehonsa. Parisuhteessa kuitenkin toinen määrää, mitä saat sillä tehdä. Lisäksi pitäisi jatkuvasti olla ilmoittamassa menoistaan, vaikkeivat nekään toiselle kuulu.
Kommentit (11)
No, tuosta näkökulmasta koko perheen käsite on sairas.... Ajattele vähän, sinun pitää ajatella muita ihmisiä ja muiden ihmisten tunteita. Et voi elää kuin pellossa. Kaiken lisäksi pitää muistaa, että se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Autiolle saarella vaan... Tai vähintään luostariin... Tai ei, sielläkin kaikkien pitää noudattaa sopimuksia.
Onko ap mahdollisesti diagnosoitu narsistiksi?
M27
No jos et tuollaista parisuhdetta halua niin sitten et sellaiseen ala. Mulla ei ole mitään halua pettää ja mies saakin "omistaa" minut ihan mun omasta tahdosta.
Sairasta on se että nää pettämishaluiset ihmiset edes alkaa parisuhteisiin. Pankaa te kaikkea niin paljon kuin haluatte ja antakaa sitoutumiskykyisten ja haluisten muodostaa parisuhteet keskenään.
Öö mä en kyllä millään tasolla omista mieheni kehoa tai päätä mitä hän sillä tekee. Seurustelen, koska hän itse haluaa olla vain mun, eikä muiden kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt. Kun olet parisuhteessa, toinen käytännöllisesti katsoen omistaa sinut. Et saa "pettää" eli harrastaa seksiä muiden kanssa, mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska jokainen omistaa oman kehonsa. Parisuhteessa kuitenkin toinen määrää, mitä saat sillä tehdä. Lisäksi pitäisi jatkuvasti olla ilmoittamassa menoistaan, vaikkeivat nekään toiselle kuulu.
Kukaan ei pakota olemaan parisuhteessa, jossa ei saa harrastaa seksiä muiden kanssa. Voi valita myös avoimen suhteen. Kukaan ei liioin pakota ilmoittamaan omista menoistaan, mutta useimmat kokevat sen elämää helpottavaksi asiaksi jos tietää, milloin voidaan tavata seuraavan kerran. Usein ihmiset myös välittävät toisestaan sen verran, että haluavat tietää mitä tälle kuuluu ja mitä hän on päivän aikana tehnyt tai aikoo tehdä.
Se on rakkauden aiheuttamaa, että haluaa olla tiiviisti vain yhden ihmisen kanssa. Jos ei ole ikinä rakastunut ja ollut rakastettu, ei sitä voikaan käsittää. Rakastuneena sitä ei voi kuvitellakaan harrastavansa seksiä kenekään muun kanssa.
Sanoisin että sinulla on aika sairas käsitys parisuhteesta. Ei terve ja toimiva parisuhde ole mikään tuollainen vankila, jossa toinen omistaa toisen ja ei saa tehdä sitä tai tätä. Terveessä parisuhteessa ei edes halua pettää. Se lähtee siis itsestäsi.
Mitäs sä Kirsi täällä taas kirjoittelet :D Ala ettii niitä tietoja sitä esitelmää varten, me ollaan AMK:ssa eikä missään ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sä Kirsi täällä taas kirjoittelet :D Ala ettii niitä tietoja sitä esitelmää varten, me ollaan AMK:ssa eikä missään ala-asteella.
Sori, olen kyllä töissä juuri nyt. t: Kirsi
Näinhän se on mutta se johtuu nykyajan ydinperhekulttuurista, jälkeläiset pärjäävät huonommin jos on vain yksi huoltaja. Aikanaan heimoyhteisöissä ei ollut vastaavia parisuhteita mutta tuolloin vastuu jälkeläisten hoidosta jaettiin koko heimon kesken, joten uskollisuus ei ollut niin tärkeää.