Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos minä olisin synnyttänyt yllätysvauvan! Entä sinä?

Vierailija
13.01.2017 |

Se olisi mennyt näin. Ekat neljä raskauskuukautta minulla olisi tullut kuukautiset ihan normaalisti. Pahoinvointi olisi alkanut voimistumaan viikolla 8, jolloin olisin jättänyt kahvin pois, alkoa en olisi maistanut, enkä tupakkaakaan, jonka haju jo pelkästään olisi laukaissut oksennusrefleksin. Olisin alussa laihtunut muutaman kilon. Pahoinvointi olisi lievittynyt alkuraskauden jälkeen ja olisin alkanut saamaan normaalipainoani takaisin. Sitten olisin ihmetellyt lihomista alkaen rv 20. Olisin ihmetellyt myös kuukautisteni pois jäämistä, kun olisin ollut raskaana 5-6 kk ja vain jatkanut vatsani kasvatteluakin. Olisin harkinnut jo, että en syö kokonaista suklaalevyäkin taas tänään,mieliteostani huolimatta, kun näin lihottaa. Varmaan olisin hakenut lääkäriaikaa hormonihäiriöni vuoksi, säikähtäneenä vatsan kasvusta ja lihomisesta sekä kuukautisten poisjäämisestä. Vatsaan sattusi aina välillä ja se muuttuisi kovaksi, ihmettelisin lääkärille. Kasvainko? Lääkärissä olisi selvinnyt, että olen raskaana.

Mutta minä olen niin tarkka ihminen, että laitan kaikki kuukautiseni kalenteriin ja osaan epäillä raskauden mahdollisuutta, vaikka kuukautiset tulisivatkin ja olisin harrastanut seksiä. Seksi myös olisi hyvä laittaa kalenteriin, mutta sen suhteen en ole ollut aivan yhtä tarkkana. Osaisin epäillä sitä ihan olotilani vuoksi. Pahoinvoinnin, vatsan nipistelyn, lämmön nousun yms.

Eka raskauteni meni oireidensa persteella noin ja olihan tuossa vähän aineksia jo uskoa, että en ole raskaana. Minä kuitenkin tein raskaustestin, vaikka kuukautiset tulivatkin, se oli heti positiivinen (tein sen jo ennen kuukautisten tuloa poikkeavan olotilani vuoksi). Jouduin jännittämään keskenmenoa ekat 4 kk verenvuodon vuoksi! Jos käyttäisin alkoholia humaltumistarkoituksessa, niin ehkä en olisi yhtä havaintokykyinen oman kehoni toimintojen suhteen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Jos mankat ei ala joka kuun 22-24 päivä, teen testin jotten juo ja polta jos vauva tulossa. Paisun nopeasti ja olen huonovointinen. Lisäksi olen erittäin tarkka jotten jatka 20-30 kiloisten laatikoiden nostelua töissä. En voisi suhtautua asiaan vaan, että kappas, menkat myöhässä..

Vierailija
2/2 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luomuna kuukautiset olleet todella epäsäännölliset, kiertojen väli on ollut useita kuukausia. Sitten on ollut lievää vatsan nipistelyä, pientä vuotoa ja taas kuukausien tauko. Paino on vaihdellut aina ylös tai alas vaikken ole laihduttanut, joskus vaan ruoka maistuu ja joskus ei. Rinnat on välillä kipeät.

Ekassa raskaudessa minulla oli jonkinverran aamupahoinvointia, toisessa aamut oli ok, mutta muut ajat oli lievää kuvotusta. Mitään ruokainhokkeja ei ollut, kahvikin maistui kuten tavallista.

Ekan synnytyksen jälkeen luulin olevani pitkään raskaana, kun vatsassa tuntui vauvan liikkeet. Raskaustestejä tuli ostettua muutama varmuuden vuoksi.

Itse olisin kummallakin kerralla löytänyt oireille muunkin syyn kuin raskauden, väsymyskin on helppo selittää vaikka millä. Eka raskaus olisi mennyt helposti yli puolenvälin ennen kuin olisin epäillyt mitään, toisessa vatsa pullahti aiemmin näkyviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan