Alusvaateketju Changen naurettavat mitoitukset
On kyllä kumma mittataulukko heillä; suurin osa muista valmistajista (Finnwear, Triumph, Lindexit ym) antaa kookseni 85E. Changen taulukolla se onkin 80H tai peräti I. Wtf?
Lisäksi konsepti, jossa myyjä punkeaa kanssani sovituskoppiin tuijottamaan tissejäni ja tökkimään toista "tämä tissi tarvii isomman kupin" ei oikeasti herätä haluja käydä liikkeessä enää toistamiseen. Hinta-laatusuhde ei myöskään kohtaa; ostamani hyvänkokoiset liivit paljastuivatkin arkikäytössä epämukaviksi; kaarituki tökkii kainaloon tehden kipeitä nirhaumia.
Ja onko se mitoitus suunniteltu oikeasti vain siksi, että asiakas luulisi omaavansa jotenkin suuremman poven vai?
Kommentit (23)
Pari kaveria on alkanut ostamaan Changesta liivinsä ja pitävät itseään tätä nykyä niin isorintaisina. Heillä on kuitenkin ihan normaalikokoiset rinnat, ei mitenkään isot. Itseä ärsyttää oikeasti HH-kuppikokoisena (UK-koko, EU-kokona siis L) kun he teennäisesti valittavat ja voivottelevat "isojen" rintojen tuomia vaivojaan. Itse kärsin päivittäin kovista niskahartiakivuista, päänsärystä jne rintojeni takia ja suunnittelen vakavasti pienennysleikkausta. Haittaavat nukkumista, olemista, elämistä, urheilua, ihan kaikkea. Minulle ei löydy koko Changesta yhtään liiviä, mikä mahtuisi. Mikä pointti tuolla huijausmitoituksella on? Olen lapsellinen, mutta ärsyttää kun itse kärsii ihan oikeasti ja heillä muka on yhtäkkiä hirvittävän isot rinnat, eivätkä tajua, että Changen tapa luokitella kokonsa on vain omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Itse en ainakaan haluaisi kuulla että on jotkut H-kupit ja mulle on turha tyrkyttää liivejä jotka tuntuvat epämukavilta. Minähän joudun niitä käyttämään, ei se myyjä.
Sepä se. Changessa myös aina painostetaan ottamaan mahdollisimman tiukka rinnanympäryskoko, vaikka kuinka puristaisi. "Sen KUULUUKIN olla napakka", he viisaana osaavat kertoa.. Päätin viime kerran jälkeen että en enää asioi ko. putiikissa. Etsin alunperin t-paitaliiviä, mutta kävi ilmi että tässä minun jättikoossani sellaista ei edes ole, joten jouduin tyytymään vähän erilaiseen malliin (siis tämä joka tökkii kainaloitani).
Mä oon miettinyt ihan samaa, kaverilla muuttui liikkeessä B D:ksi tuosta noin vain. Kyllähän se ainakin häntä piristi, osti heti kolmet liivit "kun kotona olevat on liian pieniä".
Joo,en ihmettele.Suurin osa käyttää väärää kokoa.Käytin ennen 75C.Kerran sitä ei ollut ja kokeilin hubikseni 70D.Mikä ero!Se olikin mun koko,jopa DD.Ympärysmitta piti olla pienempi.Paljon parempi päällä,tukee ja kupit hyvät.Kokeilkaas huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo,en ihmettele.Suurin osa käyttää väärää kokoa.Käytin ennen 75C.Kerran sitä ei ollut ja kokeilin hubikseni 70D.Mikä ero!Se olikin mun koko,jopa DD.Ympärysmitta piti olla pienempi.Paljon parempi päällä,tukee ja kupit hyvät.Kokeilkaas huvikseen.
Kyllä, moni käyttää väärää kokoa, mutta tässä oli kyse eri asiasta. Changen koot ovat ihan oudot. Esim. 75D on erittäin paljon pienempi kuin sen oikeasti pitäisi olla. Muissa kaupoissa se on huomattavasti isompi. Eli Changen mukaan D-kuppinen ei oikeasti ole D-kuppinen, ne koot on vain nimetty isommiksi kuin todellisuudessa ovat.
Joo, Changella on iso mitoitus, mullakin aina mystisesti kasvaa kuppikoko ainakin yhdellä koolla, kun liikkeessä asioin. En näe mitään itseisarvoa isoilla rinnoilla, itse tykkään pienistä ja omani ovat vähän turhan muhkeat makuuni.
Nykyään käyn Changessa harvoin, kun mielestäni heidän liivivalikoimansa on tylsä.
Mä en tykkää rintsikoista, jotka puristaa. Se pahentaa närästystä. Saa se ympärys napakka olla mutta ei puristava.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Itse en ainakaan haluaisi kuulla että on jotkut H-kupit ja mulle on turha tyrkyttää liivejä jotka tuntuvat epämukavilta. Minähän joudun niitä käyttämään, ei se myyjä.
Luulet siis omaavasi pienemmät tissit jos kokomitoitus on E-kuppi?
Kyllä moni käyttää vähän väärää kokoa, mutta se on lähinnä noiden rintsikkakauppiaiden motto ja myyntikikka. Yleensä se kokoheitto oikeaan kokoon on hyvin pieni, muuten käyttäjä huomaisi sen itsekin. Jos Changessa mitataan kooksi joku 3 kuppikokoa isompi koko kuin on aiemmin ollut, niin kyllä se koko todennäköisesti on aivan väärä muualla asioidessa.
Mulla on mitattu tasan sama liivikoko ihan kaikissa rintaliiviliikkeissä. Myös siellä parjatussa Changessa. Aina olen saanut hyvät, istuvat ja kauniina pysyvät liivit ihan jokaisesta liivimyymälästä.
Nimim. 65E
Minullakin on jokaisessa liiviliikkeessä mitattu sama koko. Ero on vain siinä, että vain pari liikettä pitää tätä minun kokoani myymälässä, mutta ollaan kyllä aina saatu tilattua oikea koko niissäkin. Ei siis ole ollut mitään eroa mitoituksessa minun kohdallani, kävinpä missä tahansa rintsikkaputiikissa. Changessa sattuu vain olemaan useammin myymälässä minun kokoani, tosin joskus sinnekin jouduttu tilaamaan. Luultavasti joillakin teistä on vain osunut huonompia mittaajia kohdalle, tai sitten teillä on ollut jotain turvotusta mittaushetkellä, tai erilainen ryhti. Ollaan siskoni kanssa rintsikoiden himoshoppaajia, ja molemmilla tosiaan ihan sama koko mitattu jokaisessa liikkeessä.
Offtopiccina: Minäkin jouduin siirtymään suurempaan kuppikokoon hiljattain. Itsellenihän se oli vähän "järkytys", mutta ei tulisi mieleenkään valittaa oikeasti isorintaisille voi hitsi kun on hankalaa, kun on oikein D-kuppi, voivoi miten nyt lenkillä pärjään eikä paidatkaan istu...
Käytin aiemmin kokoa 75C. Vuosia sitten asioin Changessa, jossa kooksi sanottiin 65E. Elämä on aika paljon kivempaa, kun on sopivan kokoiset ja hyvin istuvat liivit.
En ole ikinä ajatellut että minulla olisi suuret E-kupin tissit. Kyllähän se alkuun oli sellainen wtf-hetki että ihanko oikeasti E-kuppi. Mutta kun ne liivit laittoi ekan kerran päälle, jäin hetkeksi tuijottamaan omia tissejä että jaa, onpas ne hemmetin hyvännäköiset. Aiemmissa liiveissä ei todellakaan ollut.
Mutta ei se pelkkä koko vielä kerro mitään, täytyy myös löytää oikea malli. Jotkut oikean kokoiset mutta väärän malliset liivit näyttävät ja tuntuvat aivan hirvittäviltä päällä.
Kaverini ja minä olemme käyttäneet vuosia B-kupin liivejä, ollaan siis samankokoisia ja meillä ei mitkään isot rinnat ole. Menin ihan sanattomaksi, kun kaverini kertoi rintojensa kasvaneen (ollaan vähän alle 40-vuotiaita) ja käyttävänsä nykyään D/E-kuppia. Itse en nähnyt hänen rinnoissaan mitään eroa, mutta hän oli käynyt Changen liikkeessä ja ostanut sieltä myyjän mittauksen jälkeen nuo isommat rintaliivit..
Changessa olen 60DD. Oikeasti 70B. :') Nämä mitoituserot voi havaita ihan Changen ja jonkun toisen valmistajan, joka käyttää standardimitoitusta, mittataulukoita tarkkailemalla. Se on ihan fakta, että Changella on erilainen mitoitus.
Itsellä ennen E, nyt BB changessa
Vierailija kirjoitti:
Pari kaveria on alkanut ostamaan Changesta liivinsä ja pitävät itseään tätä nykyä niin isorintaisina. Heillä on kuitenkin ihan normaalikokoiset rinnat, ei mitenkään isot. Itseä ärsyttää oikeasti HH-kuppikokoisena (UK-koko, EU-kokona siis L) kun he teennäisesti valittavat ja voivottelevat "isojen" rintojen tuomia vaivojaan. Itse kärsin päivittäin kovista niskahartiakivuista, päänsärystä jne rintojeni takia ja suunnittelen vakavasti pienennysleikkausta. Haittaavat nukkumista, olemista, elämistä, urheilua, ihan kaikkea. Minulle ei löydy koko Changesta yhtään liiviä, mikä mahtuisi. Mikä pointti tuolla huijausmitoituksella on? Olen lapsellinen, mutta ärsyttää kun itse kärsii ihan oikeasti ja heillä muka on yhtäkkiä hirvittävän isot rinnat, eivätkä tajua, että Changen tapa luokitella kokonsa on vain omituinen.
Sama vika. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun riensi liiviostoksille uuteen liikkeeseen siinä toivossa, että viimeinkin löytäisin sopivat, kun G kuppi ei riitä vaikka niitä on paremman puutteessa käytettävä. Olin todella pettynyt ja tunsin itseni huijatuksi, kun heidän J-kuppinen oli aivan liian pieni, ehkä jonkun "isojentyttöjen" merkin E/F-kuppia vastaava.
Eräät väittävät, että kuppikoko on sama, mutta ovat vissiin A-kuppisia teinejä, jotka eivät edes tiedä, että isoja kuppikokoja on olemassa.
t. mamma, jolle ei C-kuppi ole sopinut 35 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni käyttää vähän väärää kokoa, mutta se on lähinnä noiden rintsikkakauppiaiden motto ja myyntikikka. Yleensä se kokoheitto oikeaan kokoon on hyvin pieni, muuten käyttäjä huomaisi sen itsekin. Jos Changessa mitataan kooksi joku 3 kuppikokoa isompi koko kuin on aiemmin ollut, niin kyllä se koko todennäköisesti on aivan väärä muualla asioidessa.
Minä haluaisin vielä kerran elämässäni tavata sellaisen liivikaupan, jonka myyntikikka olisi myydä minulle sekä oikean kokoiset että sopivan MALLISET liivit.
En minä voi pitää noita, jossa 2/3 on kuppeja, vaikka koko olisi Ö, kun ne painavat kainaloit. En myöskään niitä minimisezereitä, en kanankupumalleja, jotka vetävät tissit yhteen enkä niitä, joissa muuten sopiva koko leviää vyötärön ja kaulan väliin, koko mitalle.
Mistä ihmeestä suurella rahalla valtavat silikonit hankkineet ostavat liivinsä?
Ehkä changen koot ja mallit toimivat juuri tuossa B/C -> D/E-koossa, mutta G-kuppisilla ja suuremmilla tisseillä siihen liikkeeseen on turha mennä.
En enää osta Changen liivejä. Monet on olleet, ja laatu on surkea. Ja en ymmärrä eikö Ihmisillä ole peilejä. Kai sen nyt itsekin näkee, tursuavatko tissit liivin kupeista vai istuvatko ne nätisti. Ja ympärysmitan tietää siitä, että ottaa sovituskoppiin eri kokoja ja vertailee. Ne napakat, mutta ei tukalan puristavat ovat oikea koko. Itse tykkään Triumpheista, kohtuuhintaisia ja saa monesta paikasta.