Kuinka usein lihavat syövät herkkuja?
Kommentit (35)
Tauotta. Jaa, mutta alkanut vuosi on ollut hieman hiljaisempaa, kun jouluna tuli ensin vedettyä pelliltä kinkun paistoliemet yms ja sitten makeaa päälle. Joulun jälkeisestä alesta ostin 8 kg suklaata -70% alesta.
Kohta se taas maistuu, suklaata kuitenkin jäljellä vielä 1,5 kg. Välipalaksi omenapossuja, aaah.
En tiedä, varmaan joka päivä. Kaikki hyvä ruoka on herkkua.
Mulla on koko ajan suklaaputous päällä, joten vaahtokarkkia kuluu. Oliko sulla vielä jotain? Kunhan paino pysyy alle 150 kiloa, on homma hanskassa. Muodoistani en luovu, olen seksikäs.
Esim. savustettu lohi, grillattu kana ja liha, mustikat, ne kaikki ovat herkkua. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, mitä herkulla tarkoitetaan kirjaimellisesti. Se on vähän samanlainen asia kuin hyvä musiikki: se merkitseee jokaiselle erilaista musiikkia, jonka kuulija kokee hyväksi.
Joopa joo, tätä pitää kysyä säännöllisesti. Onkohan A P ja muut kysyjät sitten joko tyhmiä tai dementikoita, kun aiemmat vastaukset unohtuu parissa viikossa.
En syö juuri mitään, en ymmärrä miksi en laihdu. Ei todellakaan mitään herkkuja, vaan lautasmallin mukaista terveellistä ruokaa. En liiku kylläkään kovin paljon. Korkeintaan 1 sipsipussin parissa viikossa, en erityisemmin pidä makeasta.
t. pullukka
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, tätä pitää kysyä säännöllisesti. Onkohan A P ja muut kysyjät sitten joko tyhmiä tai dementikoita, kun aiemmat vastaukset unohtuu parissa viikossa.
Ei kun tämä on nyt ilmeisesti sitä fiksua keskustelua, mitä täytyy pitää yllä koko ajan. Annetaan fanaatikolle se, mitä fanaatikko tarvitsee, eli ravisuttava orkku. Kun ei riitä telkun kymmenet laihdutus- ym. ylipainoisista tehdyt ohjelmat, vaan lisää lisää lisää täytyy saada. Oma ahnehtimisen muoto tämäkin. :D
Joka tunti. Syön öisikin. Yöpöydällä on korillinen herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta. Kai sulla on myös kevytcolaa oheen?
Vierailija kirjoitti:
En syö juuri mitään, en ymmärrä miksi en laihdu. Ei todellakaan mitään herkkuja, vaan lautasmallin mukaista terveellistä ruokaa. En liiku kylläkään kovin paljon. Korkeintaan 1 sipsipussin parissa viikossa, en erityisemmin pidä makeasta.
t. pullukka
Ei lautasmallin mukaisella "terveellisellä" ruualla laihdu.
BMI 21. Syön jälkiruoan jokaisen aterian yhteydessä. Myös aamiaisen. (Makeiden) herkkujen syömistiheydellä ja ylipainolla ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Lihavat ahmivat herkkuja, kun taas normaalipainoiset syövät niitä järkevästi, vain vähän kerrallaan. Tiedän, sillä olen itse lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta. Kai sulla on myös kevytcolaa oheen?
On, juon vain light juomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele lihava.
bmi +30
Minä söin tänään ravintolassa sellaisen suklaaleivoksen. Sitten viimeksi söin uutena vuotena. BMI +30. Enemmän vaikuttaa liikunnanpuute, istumatyö ja oman ajan vähyys pienten lasten kanssa. Jaa mitenkö tähän pisteeseen päästiin? Ihan sillee klassisesti pikku hiljaa kilo vuodessa. Joskus saatiin pari pois, mutta raskausaikana tuli sitten taas pari lisää. Teen 9h päiviä, vuorotyötä ja työmatka 50min, joten en vain ole jaksanut liikkua tarpeeksi siihen päälle, vaikka pitäisi. Joku pulla kerran kuussa kahvin kanssa ei ainakaan minulla ole tähän vaikuttanut vaan nimenomaisesti arkiliikunnan vähyys. Olen aivan poikki.
Liikunnalla ei ole suurta merkitystä painon putoamiseen. Jos asia on noi, ettet syö herkkuja (makeita etkä suolaisia) on syömäsi ruoka vääränlaista tai syöt ihan liikaa. Oikeanlaisella ravinnolla ja oikealla määrällä paino tippuu ja pysyy normaalina ilman liikuntaakin. Itselläni oli sama ongelma mutta hain apua ja nyt ruokavalio on kunnossa. Se on yllättävää, kuinka paljon ruokaa pitää syödä päivässä syödäkseen terveellisesti. Mutta erona tässä on että hiilarit, protskut ja rasvat tulevat hyvistä lähteistä (tumma makaroni, tumma pasta, vaaleat lihat, punaista lihaa muutaman kerran viikoss (alle 10% rasvaa), rasvat hillitysti eri aterioilla pähkinöiden, siemenien tai muun hyvän rasvalähteen kautta). Kannattaa hakea apua omaan ruokailuun, jos paino pysyy korkealla! Liikuntaa ei tarvitse lisätä, jos se ei omaan sen hetkiseen elämään sovi :) Tietty se kiinteyttää ja nopeuttaa joissakin määrin laihtumista mutta ei ole välttämätöntä. Vertaisin tätä kiinteistönvälittäjien sanontaan "sijainti, sijainti, sijainti"ja sanoisin että "ravinto, ravinto ja vielä kerran ravinto" :D
Nyt joulun jälkeen joka päivä.
Pitäisi päästä sokerikoukusta eroon.
Viime keväänä aloin laihduttamaan ja joulukuun alussa olin laihtunut 15 kiloa. Siitä olisi ihannepainoon enää 10 kiloa matkaa.
Nyt en uskalla painoa mitata ennen kuin saan itseäni taas niskasta kiinni.