Uskonnollinen väkivalta
Olen aivan kyvytön tämän asian edessä. Olen joutunut silmätikuksi vaikeaan tilanteeseen. Vinkkejä?
Kommentit (7)
Elämäni täysin palasina "ystäväpiirin" harjoittaman väkivallan takia. Onko kokemusta onko joku käynyt uskontojen uhreista tms.? Tuntuu ettei mitään ole enää tehtävissä ja että elämä täysin palasina tämän takia. Jatkunut jo todella pitkään. Vinkkejä otetaan vastaan.
En kuulu enää edes kirkkoon tämän takia. Tilanne on hirveä. Olen joutunut aivan hirveän tilanteeseen.
Ainakin ev. lut. kirkolla on tarjolla apua hengellistä väkivaltaa kokeneille! Tuota valitettavasti esiintyy, etenkin tiukoissa uskonhaaroissa, joissa on suoraviivaiset käsitykset asioista. Joiltain se on ihan vaan puhdasta vallanhimoa ja pahan olonsa purkamista muihin. :(
Voit keskustella kokemuksistasi esim.:
http://evl.fi/apua-ja-tukea/henkinen-hyvinvointi/kirkon-keskusteluavun-…
Tietoa löytyy myös mm:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Suosittelen myös kristillistä kirjaa "naamiona terve mieli", ei ole kallis, googlaa.
Siunausta!!!
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta onko joku käynyt uskontojen uhreista tms.?
On hieman kokemusta, mutta itselläni onneksi kiusaaja kuului eri suuntaukseen kuin minä. Koin niin kovaa painostusta ja pilkkaa hänen taholtaan, että se meni henkisen ja hengellisen väkivallan puolelle. Onni onnettomuudessa oli eri hengellinen yhteisö kuin kiusaajalla ja oma heng. yhteisöni on onneksi terve, en ole siellä ainakaan koskaan törmännyt ilkeyteen.
Otin välimatkaa kiusaajaani sen minkä pystyin ja aloin vältellä hengellisistä asioista puhumista hänen kanssaan. Hän on tuttu mulle muista kuin hengellisistä yhteisöistä, ihan muuta kautta ja tekemisissä on oltava jonkin verran, mutta onneksi ei tarvitse niissä yhteyksissä jutella hengellisistä asioista.
Oletko ap miettinyt yhteisön vaihtamista?
Kiitos tosi paljon. Tilanne on kammottava. Olen joutunut niin kauhean tilanteeseen etten tiedä selviänkö siitä. Menen tuonne ehdottomasti. Aivan kamala tilanne nämä "ystävät" aivan hirveää. Niin hirveää kuin olla voi. Kotiseurakunta aloitti tämän ja tilanne edennyt niin että tilanne on täysin elämä on täysin hajalla ja kaikki minussa on häpäisty, jos suoraan sanon.
En kuulu enää mihinkään yhteisöön. En halua enkä pysty. Miten ne voikin hajoittaa ihmisen niin täysin? En ole Jumalaa hylännyt. Jumala ymmärtää vaikka metsässä rukoilijaa. Pitää mennä tukiryhmään.
No heaven above, no hell below.