Onko YLE-areena mielestäsi tarpeellinen?
Minun mielestäni tv-sarjat, ohjelmat ja elokuvat tulisi katsella ja kunnella silloin, kun ne tulevat televisiosta ulos, eikä enää myöhemmin.
Syynä tähän on ulkopuolelle jääminen. Tuntuisi aika ikävältä enää tehdä sitä, minkä tiedät jo kaikkien muiden tehneen ja alat katsella jotain eilen tullutta elokuvaa. Sillä aikaa kun katselet tätä ohjelmaa, kaverisi lähtevätkin juhlimaan ja itse jäät siitä pois, koska teet asiat myöhässä.
Pitäisi elää hetkessä, eikä katsella menneisyyteen. Yle-areenan tapaiset palvelut, kuten netflix, katsomo ja ruutu edustavat kaikki tätä ulkopuolelle jäämisen mahdollisuutta.
Kommentit (53)
Vhs aloitti pahanteon ja hajotti elokyvateatterit
On ehdottoman tarpeellinen. Teen ilta- ja yötöitä ja silloinhan ne parhaat ohjelmat tulee. Kiva joskus ruokiksella töissä katsoa areenasta joku ohjelma ja taas virkistyneenä jatkaa töitä. Loput ohjelmat sitten seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
No mun puolesta sen voisi lopettaa tai muuttaa maksulliseksi. En edes muista milloin olisin viimeksi tarvinut sitä. Niin tärkeitä sarjoja sieltä ei tule että haittaisi jos jää joku jakso katsomatta. Kaikki tulee muutenkin moneen kertaan uusintana.
Varsinkin mobiilisovellusket ovat ihan turhia. On surkuhupaisaa että ostetaan isompia ja isompia telkkareita ja sitten tihrustetaan televisiota älypuhelimen onnettoman pieneltä näytöltä jota pitää kannatella kädessä koko ohjelman ajan.
Areenahan ON maksullinen. Sä maksat siitä joka kk maksaessasi tuloveroa.
Eihän noi lapset ja nuoret edes katso enää telkkua. Ne katsoo youtubea ja muita video tyyppisiä juttuja. Tv-pömpelin tujottaminen tuettynä aikana on out. Samoin että sarjoja pitäisi odottaa viikkko viikon jälkeen on out.
Ap on dinosairus jostain 70-livulta jolloin koko perhe istui tv:n ääressä lauantai iltana tuijottaen lauantaitansseja. 😁
Yle on mun kohdalla parasta. Pääsen katsomaan suoratoistona. Mikäli myöhästyn ohjelman alusta 5-10 min. suoratoisto tarjoaa mahdollisuuden katsoa meneillään olevan ohjelman alusta alkaen. Katson useimmat ohjelmat Areenasta jossa Yle tarjoaa mahdollisuuden katsoa ilman kirjautumista, kuten MTV vaatii tai perisi katsomisesta maksua, kuten Ruutu.
Yömyöhään on kiva katsella mieleisiä ohjelmia. Harvoin ehdin katsomaan ns. norm. ihmisten katseluaikaan.
Onneksi AV-aihe vapaa palsta menee kiinni 23:00 pääsen sitten lemppariohjelmieni pariin Yle Areenalle.
Ilman areena jäisi moni juttu näkemättä
Vierailija 48, olet oikeassa näin siinä kävisi. Hyvät, mielenkiintoiset ohjelmat ovat katsomisen arvoisia.
Olen poistanut käytöstä nauhoittavat laitteet/kaikki kasetit. Minulle jäi Elisa-viihde ja olin siihen niin ihastunut, että tallensin kaikenlaista ohjelmaa varmuuden varalle :) Näin meni pari vuotta ja suunnittelimme muuttoa isompaan asuntoon. Etukäteen selvittelimme Elisa-viihteen jatkumisen myös uudessa osoitteessa. Meille kerrottiin, että mitään estettä ei ole. Mutta kuinkas sitten kävikään. Rakennuttaja oli myynyt sopimuksen joka esti muut haluamamme palvelut.
Jouduin luopumaan Elisa-viihteestä. Nyt olen jo sopeutunut, etten voi mitään tallentaa. Siitä johtuen Yle Areena on ilmeisesti mulle tärkeämpi kuin esim. ap:lle. Kun en voi nykyisin mitään tallentaa, on se aika moisen vapauttavaa. Tuskin ottaisin uudelleen Elisa-viihteen tulevaisuudessakaan.
Montako tv-vastaanotinta sinulla on rinnakkain ja päällekkäin samassa tilassa, että voit katsella kaikki haluamasi ohjelmat silloin kun ne telkussa lähetetään. Useimmitenhan sieltä ei tule mitään katsottavaa, mutta sitten joskus voi kolmeltakin kanavalta tulla samaan aikaan jotain mielenkiintoista. Siksi Areena, Ruutu, Katsomo ja Foxplay ovat ihan asiallisia palveluja.
Tuskin kukaan on masentunut areenan vuoksi
Areenaan saisi tulla pidemmäksi aikaa esitetyt ohjelmat
Osa areenan ohjelmista poistuu sadan vuoden päästä
Eli myös tallentava digiboksi on pahasta? Ite katon melkein kaikki (etenkin mainoskanavien) ohjelmat tallenteina, saan vapaasti päättää katseluajankohdan.
Ja aikanaan nauhotin paljon ohjelmia VHS:lle.