Mitä mieltä nimestä Mackenzie?
En tiedä miksi,mutta mieheni on tykästynyt englannin kielisiin nimiin.Hän haluaisi kohta syntyvälle tytölle nimeksi Mackezie Ida Sofia.
Itse taas haluaisin (jos miehen ehdotuksilla mennään) Vivi-Anne Wilhelmina.
Kumpi ois parempi?muita ehdotuksia?
Kommentit (19)
Ja olihan vielä sukunimi se Möttönen tms. vastaava?
Niin wt-meiningiltä taas kuulostaa... :(
Minusta se kuulostaa aina sukunimeltä. Ja toissijaisesti poikatytön nimeltä.
Tuo Mackenzie on ollut vuosia varsin suosittu, joten itse en antaisi vaikka edelleen asuttaisiin Jenkeissä.
Mackenzie on kyllä kiva nimi, mutta miten aattelitte sen suomeksi ääntää? ja millanen teidän sukunimi on? Jos se on joku perussuomalainen niin ei!
MacKenzie vai Mackezie? Sukunimi etunimenä on niin amerikkalaista ( ja outoa).
Vivi-Anne Wilhelmina kuulostaa mun mielestä paremmalta
Meidän sukunimi on ihan Andersson
T:ap
Miten olisi Vivia Vilhelmiina
Mäkkensie on vähän vaikea Suomeen. Pelkkä Kenzi olisi vähän parempi, mutta ei sekään hyvä. Englanninkielisiä Suomeen mäkkensiä paremmin sopivia:
Sophia
Ava
Mia
Emily
Madison
Evelyn
Lilian
Lily
Savanna
Alexa
Mila
Maya
Alissa
Eleanor
Naomi
Lydia
Madeline
Clara
Eliana
Arabella
Fiona
Alana
Leilani
Sienna
Dakota
Nova
Sierra
Marilyn
Sellaisen lapsimissin nimi. En tiedä miksi mulle tulee mieleen jokin syötävä; pastamerkki, oliiviöljy tai joku sellainen. Tai sitten vähän cowboy wibat. No kumminkin karsea nimi ja ei sovi suomalaiseen suuhun.
Kiva jos on oikeasti skottilainen :-)
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Vivia Vilhelmiina
Mäkkensie on vähän vaikea Suomeen. Pelkkä Kenzi olisi vähän parempi, mutta ei sekään hyvä. Englanninkielisiä Suomeen mäkkensiä paremmin sopivia:
Sophia
Ava
Mia
Emily
Madison
Evelyn
Lilian
Lily
Savanna
Alexa
Mila
Maya
Alissa
Eleanor
Naomi
Lydia
Madeline
Clara
Eliana
Arabella
Fiona
Alana
Leilani
Sienna
Dakota
Nova
Sierra
Marilyn
Marilyn! 😅 Joo, laittakaa Marilyn Venus Afrodite
Ja lausunta Suomessa "mäkkentsie"? Ja koulukaverit antavat lempinimen "mäkkis"?
Jos ne Dance Moms nimet kiinnostaa enemmänkin, niin Nia voisi sopia suomilapsellekin. Viviannen kirjoittaisin ilman väliviivaa, muuten lasta viivitellään jatkuvasti.
Tunnen yhden Mackenzien, mutta hän on mies.
Vaikka asun USAssa ja nimeen tormaa taalla taman tasta, aina jaan miettimaan etta eiko nyt MITAAN muuta nimea tyttolapselle loytynyt.. en pida, en sitten yhtaan. Taalla on myos samanniminen vuori, sopii sille paljon paremmin :D
Jos asutte Suomessa, niin mies voisi testata tuttavien ja naapurien alle 10-vuotiailla, miten lausuvat nimen. Ja kysyä yli 10-vuotiailta, millä lempinimellä kutsuisivat. Myös 80-vuotiailla voi ottaa testikierroksen. Mies saattaisi muuttaa mielensä.
Mäkkentsie, Mekkensi, Mäkkensiie, MMM..Ööö..Ketsi?
"Hei, olen Vivi-Anne. Siis Vivi väliviiva Anne."
Ihan kivat nimet :) riippuu vähän sukunimestäkin mikä sopii