Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mä vielä oppilaiden kanssa tulen toimeen, mutta VANHEMMAT onkin sitten eri juttu

Vierailija
12.01.2017 |

Tykkään opettamisesta ja siedän kaikkea byrokratiaa, jota opettajilta nykyään vaaditaan ja innostun uusien opetusmenetelmien käyttämisestä, mutta EN KESTÄ osaa vanhemmista!!!

Reilu viikko tätä kevätlukukautta käytynä ja oon jo taas ihan poikki kaikenmaailman vaatimuksista. Olen toiminut n. 10 v opettajana, enkä ole onneksi aiemmin törmännyt tällaisiin vanhempiin.

Vaihdan alaa, niin kuin aika moni muukin meinaa tehdä. Kohta ihmetellään, minne innokkaat ja pätevät opettajat ovat kadonneet.

Anteeksi ja kiitos, että sain purkautua tänne, kun muualle ei voi :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaatimuksia?

Vierailija
2/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat nykyään itsekkäinä heittämässä ilmoille täysin kohtuuttomia vaatimuksia. Itse eivät sitten kuitenkaan jaksa nostaa persettään penkistä ja tehdä asioille mitään. Kaikki sälytetään aina jollekin ulkopuoliselle. Vanhemmalla ei ole mitään vastuuta mistään, ja muita voi kohdella miten sattuu, koska halutaan PALVELUA. Minulle riitti lapsiperheiden kanssa työskentely, kun suurin osa vanhemmista alkoi olla aivan mahdottomia. Tuntui välillä, että hoidan enemmän vanhempia kuin lapsia. Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa, jos vain suinkin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

1. Maijan vanhemmat ihmettelevät, miksi koulussa PAKOTETAAN syömään kouluruokaa ja toivotaan, että Maija saisi ottaa omat eväät mukaan. Samaan aikaan Mirjan vanhemmat ihmettelevät, että miksi opettaja EI saa heidään lastaan syömään kouluruokaa ja lapsi on nälkäinen iltapäivällä.

2. Pekka ja Paavo liukastuvat välitunnilla ja opettaja ilmoittaa asiasta kotiin. Toisen kodista ihmetellään, että miksi ihmeessä opettaja tällaista asiaa heille kertoo ja toisessa kodissa vaaditaan lisäselvitystä ja silminnäkijöiden todistusta tapahtumista ja halutaan tulla keskustelemaan asiasta koululle. OIKEASTI.

3. Liisalla on ihan liikaa läksyjä ja Leenalle pitäisi keksiä omia tehtäviä (vaikka perustehtäviäkään ei suoriteta kiitettävästi)

4. Viljami lähtee lomalle kahdeksi viikoksi ja perhe haluaa läksyt ja muut tehtävät kaksi viikkoa etukäteen, että lomalla ei tarvitse tehdä tehtäviä. (Jokainen open töitä tehnyt tietää, että tarkkaa etenemistahtia on mahdotonta ennakoida hirveän tarkasti) ja sitten kun palatessa ollaan menty eri tahtia kuin ope on arvioinut ollaan närkästyneitä tai vaaditaan tukiopetusta

5. Martta on tehnyt jotain, josta on määrätty jälki-istunto, niin vanhemmat pommittavat Helmi-viesteillä ja tivaavat perusteluja ja yrittävät perustella,  miksi heidän lapsensa ei voi suorittaa jälki-istuntoa.

jne. jne.

Vierailija
4/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up HOX

Vierailija
5/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä pointin. Mun lapsi kun oli lomalla, olisin silti toivonut että ne läksyt olisi vaikka loman päätteeksi Wilmaan laitettu. Ei onnistunut. Sinne ei tuu mitään muuta kun rahankerjuu- ja vanhempainiltaviestejä.

Vierailija
6/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla täällä av:llakin on sellainen asenne että opettaja on asiakaspalvelija, ja asiakas on aina oikeassa. En kyllä yhtään kadehdi teitä.

Vierailija
7/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä vaatia mitä tahansa, mutta en minä vanhempiin aio silti tuhlata yhtään enempää aikaa kuin on pakko. Useimmat hölmöt pyynnöt evät ansaitse minuuttia kauampaa aikaani. "Se ei valitettavasti ole mahdollista" on hyvä fraasi opetella.

t. miesopettaja, jolla on tärkeämpääkin stressattavaa kuin työ

Vierailija
8/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten läksyasia on paras hoitaa?

Saako opettajalta kysyä ollenkaan loma-ajalle tehtäviä vai onko parempi kysyä esim.luokkalaverilta?

Vierailija
9/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIM.

- Ope yrittää saada järjestettyä arviointikeskusteluaikaa ja antaa aikaehdotuksia aamuihin, iltapäiviin ja iltoihin kolmen viikon ajalle, mutta huoltajalle "ei sovi mikään" ja hän heittää vastaehdotuksena, että hänelle sopii yksi ainoa aika sunnuntaina 19.30...

- Vanhemmat pyytävät vinkkejä opiskeluun, mutta eivät kuitenkaan noudata tai valvo itse saamiaan ohjeita.

Vierailija
10/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Maijan vanhemmat ihmettelevät, miksi koulussa PAKOTETAAN syömään kouluruokaa ja toivotaan, että Maija saisi ottaa omat eväät mukaan. Samaan aikaan Mirjan vanhemmat ihmettelevät, että miksi opettaja EI saa heidään lastaan syömään kouluruokaa ja lapsi on nälkäinen iltapäivällä.

"Kouluun ei saa tuoda omia eväitä."

2. Pekka ja Paavo liukastuvat välitunnilla ja opettaja ilmoittaa asiasta kotiin. Toisen kodista ihmetellään, että miksi ihmeessä opettaja tällaista asiaa heille kertoo ja toisessa kodissa vaaditaan lisäselvitystä ja silminnäkijöiden todistusta tapahtumista ja halutaan tulla keskustelemaan asiasta koululle. OIKEASTI.

"Arvioni mukaan tapahtuneesta ei tarvitse keskustella tämän enempää. Halutessanne voitte ottaa pihan hiekoituksen puheeksi rehtorin kanssa."

3. Liisalla on ihan liikaa läksyjä ja Leenalle pitäisi keksiä omia tehtäviä (vaikka perustehtäviäkään ei suoriteta kiitettävästi)

Liisan tilannetta kannattaa tarkastella, Leenalle ylöspän eriyttämistä, jos yhteiset tehtävät ovat järjestään kiitettäviä.

4. Viljami lähtee lomalle kahdeksi viikoksi ja perhe haluaa läksyt ja muut tehtävät kaksi viikkoa etukäteen, että lomalla ei tarvitse tehdä tehtäviä. (Jokainen open töitä tehnyt tietää, että tarkkaa etenemistahtia on mahdotonta ennakoida hirveän tarkasti) ja sitten kun palatessa ollaan menty eri tahtia kuin ope on arvioinut ollaan närkästyneitä tai vaaditaan tukiopetusta

"Tämä ei valitettavasti ole mahdollista, mutta lisään tehävät Wilmaan lomaa edeltävänä keskiviikkona."

5. Martta on tehnyt jotain, josta on määrätty jälki-istunto, niin vanhemmat pommittavat Helmi-viesteillä ja tivaavat perusteluja ja yrittävät perustella,  miksi heidän lapsensa ei voi suorittaa jälki-istuntoa.

jne. jne.

Ohjaa rehtorille.

Vierailija
11/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut opeille ilkeillä kun lapsi menestyi loistavasti koulussa. 

Vierailija
12/12 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvinnut opeille ilkeillä kun lapsi menestyi loistavasti koulussa. 

Minun lapseni ei menestynyt, eikä ole ikinä ollut tarvetta ilkeillä opettajille. Päinvastoin. Olen suunnattoman iloinen siitä tuesta ja yhteistyöstä, jota vaikeuksiin saimme. Lapsikin vei luokanvalvojalleen isoimman ruusun minkä löysi, kun päätti ysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi