Parisuhteessa elävät! Kummalla teistä on korkeampi koulutustaso ja kummalla suuremmat tulot?
Onko korkeakoulututkinto vielä yhteydessä suuriin tuloihin? Vai onko korkeakoulutetut matalapalkkatöissä?
Miten tämä näkyy teillä?
Minä olen vasta opiskelija, joten tulot on tasan opintotuki. Maisteriksi valmistun joskus. Mies on maisteri, töissä ja luonnollisesti nyt tässä tilanteessa on suuremmat tulot.
Kommentit (28)
Vaimo on maisteri ja ansaitsee puolet siitä mitä minä AMK-pohjalta.
Mulla AMK-koulutus, palkka 3300e, miehellä ei koulutusta, hänen palkkansa 3200e.
Itse olen maisteri non 4000 euron kuukausituloilla. Miehelläni on tohtorin tutkinto ja noin 3000 euroa suuremmat kuukausitulot.
Molemmat ollaan diplomi-insinöörejä, mies saa pari sataa enemmän kuussa minuun verrattuna.
Olen maisteri ja miehellä opistotutkinto, aika lailla sama (huono) palkka tällä hetkellä.
Molemmilla sama koulutustaso, minulla parempi palkka yksityisellä ja miehellä pienempi koska on virkamies
Minulla kasvatustieteiden maisterin tutkinto ja bruttopalkka luokkaa 2800€/kk. Mies on käynyt ammattikoulun erään linjan, jonka jälkeen opiskellut kurssimuotoisesti tai työpaikan ohessa kouluttautunut esim. esimiestehtäviin. Työskentelee siis tekniikan saralla. Hänen bruttopalkkansa n. 6000€ ja bonukset silloin tällöin päälle.
Välillä vähän kirpaisee kun mietin miten pitkään olen koulun penkkiä kuluttanut...
Miehellä vielä, kun opiskelen.