Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Moccamaster kahvin oikeasti kuumana? Kyllästyny juomaan kylmää kahvia

Vierailija
12.01.2017 |

Ostin noin vuosi tai vähän alle sitten Wilfan kahvinkeittimen, maksoi 100euroa. Hyvä keitin, mutta mies alkoi nyt valittamaan ettei kahvi ole enään oikein kuumaa. Itse alkanu nyt huomaamaan saman asian. Vaikka ihan tilkan laitan vaan kermaakin sekaan.

Kyllä se sentään jonkun verran kuumaa on, että ei vaan lämmintä, mutta ei tarpeeksi kuumaa mielestämme.. Ja varsinkin kupin pohjalla se kahvi on jo ihan viileetä kun sinne asti pääsee.. Tuntuu et pitäs muutamassa sekunnissa kulauttaa koko kahvi kurkusta alas, ettei ehdi viiletä tarpeeksi..

Mietin Moccamasteria.. Haluan kunnon kuumaa kahvia ja ettei se kahvi heti mukissa jäähdy.. Perkolaattori oli joskus ja se oli ihan sairaan hyvä, oli tosi kuumaa kahvia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää.

Vierailija
2/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos te olette niitä reilulla maidollaläträäjiä, niin teille ei sovi kuin pannukahvi jonka voi kiehuvana kaataa kuppiin.

Muutoin Moccamasterista saa kyllä todella kuumaa kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa kahvia juovana voin sanoa, että liiankin kuumana.

Vierailija
4/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää maitoa kahvissa, minä kermaa. Ja ihan hitusen laitetaan. Kyllä se vika on oltava tuossa keittimessä. Huoh. Meinasin jo aikoinaan Moccamasterin ostaa, mutta päädyin tuohon.

Minua ei edes haittaisi, vaikka kahvi olisi aivan tulikuumaa. Ennemmin sellaista, kuin jo valmiiksi haaleaa ja jäähtynyttä.

Eniten ärsyttää tuo, että kun mukista jo noin puolet kahvia juotua, loppu osa onkin jo ällön makuista, kun on niin jäähtynyttä jo.

AP

Vierailija
5/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterin sivuilla taisi olla juttua, että kahvi pitäisi säilyttää 80-85 asteen lämpötilassa. Tuskin se sitä kiehuvana pitää pannussa.

Vierailija
6/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta termosmalli. Kahvi pysyy lämpinä.

Vierailija
7/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterissa on juuri oikea lämpötila.Tosin keittimen ohjeilla tulee liian vahvaa kaffia.Eu vaati automaattikatkaisun joten 40 min. jälkeen virta katkeaa itsestään.

Vierailija
8/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni moccamaster ei keitä tarpeeksi kuumaa kahvia ( juon siis maidon kera ), olen aika pettynyt .

Vierailija
9/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo tuppaa mustana juovalle turhankin kuumaa heti keitettynä otettuna, aamulla laitan kuppiin jäähtymään ja käytän koiran ennen kuin alan aamukahvin juontiin. Pysyy myös kuumana pannussa, vaikkei heti alakaan juomaan. Suosittelen. Entinen keitin sippasi 23vuoden iässä ja moccamasteri tuli tilalle, tämä saa kestää vähintään sen 10 vuotta, nyt ollut 2,5 vuotta käytössä. Ja kyllä, pesen keitintäni niin ei ala maistumaan kahvi kitkerältä ja palaneelta keittimellä ollessa jo ikääkin.

Vierailija
10/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirppikseltä haalittu vanha mokkamasteri. Omassa käytössä ollut 4 vuotta, veikkaisin koneella olevan ikää 10 ainakin ja kuumaa keittää. Itse käytän 1/4 maitoa ja on hyvin lämmintä ja melkeen liiankin kuumaa jos käytän mukin missä on maito valmiina mikrossa :)

Vierailija
11/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää. Mun keitin kuumenee liikaa ja ekan kupin jälkeen loppu on kuumaa ja karvasta.  Oli alusta asti, mutta en saanut aikaiseksi hoitaa asiaa takuuaikana.=(

Vierailija
12/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterin vika on se ärsyttävä tippalukko!!!

Vierailija
13/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keittää. Paras kahvinkeitin mitä mulla on ollut.

Vierailija
14/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamasterin vika on se ärsyttävä tippalukko!!!

Tämä on muuten ihan totta, älä ap ainakaan osta sellaista käsipelitippalukkomallia.

Vierailija
15/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä nähnytkään sellaista kahvinkeitintä, jossa tippalukko oikeasti pitäisi... Ei edes Moccamasterissa.. Mutta nää on pikku vikoja vaan.

Vierailija
16/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sen kuumenpana pidä kuin muutkaan keittimet. Pakko minunkin mainita tuosta tippalukosta. Tänään juuri olin nimittäin yhdellä tutulla kylässä jolla on moccamaster ja menin ottamaan itse kahvia, enkä tietenkään muistanut mitään tippalukkoja laittaa, kun omassa keittimessäni sellainen toimii automaattisesti, joten kahvia valui vähän pöydällekin.

Vierailija
17/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkolaattorilla saa parhaat kahvit :)

Vierailija
18/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on nopea keittämään kahvia, suosittelen

Vierailija
19/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos te olette niitä reilulla maidollaläträäjiä, niin teille ei sovi kuin pannukahvi jonka voi kiehuvana kaataa kuppiin.

Muutoin Moccamasterista saa kyllä todella kuumaa kahvia.

Fiksu maidolla läträäjä lämmittää maitonsa. Mutta MM tekee kuumaa kahvia, osta pois.

Vierailija
20/31 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pitää. Mun keitin kuumenee liikaa ja ekan kupin jälkeen loppu on kuumaa ja karvasta.  Oli alusta asti, mutta en saanut aikaiseksi hoitaa asiaa takuuaikana.=(

Tiedätkö, että levyn saa kylmemmäksi painamalla toisen napin alas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme