Mikä näistä ainesosista aiheuttaa allergiaa todennäköisimmin?
Aqua, decyl oleate, cetearyl alcohol, glyceryl stearate, caprylic/capric triglyceride, glycerin, ceteareth-20, ceteareth-12, cetyl palmitate, methylparaben, ethylparaben, sodium benzoate, lactic acid
Kyseessä siis LV-perusvoide josta tuli yhtäkkiä hirveä allerginen reaktio.
Kommentit (15)
En tiedä mut veikkaan parabeeneja. En kyl mikään tietäjä näissä ole. Kokeile Erisania rai L300 seuraavaksi. Mullekaan ei sovi LV nuo toiset käy.
Myös noi alkoholit voivat ärsyttää.
Glyseryl stearate voi olla peräisin soijasta. Oletko allerginen?
Parabeeneja olisin ehdottanut minäkin. Ovat hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Parabeeneja olisin ehdottanut minäkin. Ovat hajusteita.[/
Ymmärtääkseni parabeenit ovat säilöntäaineita. Itse en voi käyttää parabeeneja sisältäviä voiteita.
Miksi tuommoista moskaa käytät?
Kookos, lanoliini, mehiläisvaha, rypsiöljy, vuohenmaito voiteet ilman lisäaineita. Ei kutise.
Kaverin tytöl paha maitoallergia ja hänelle määrättiin voidetta ihottumaan, sisälsi maitoproteiinia! Kirveli minunkin jaloissa vaikken maidolle pahasti allerginen ole. Lapsi huusi ja muuttui punaiseksi.
Itselläni naama myös helahti tulipunaiseksi ja kuumottavaksi mm. LV:stä, olen koittanut nyt ainakin kymmentä herkälle/kuivalle iholle tarkoitettua kasvorasvaa kaikissa sama reaktio. Eilen ostin l300 yövoide kuivalle iholle ja taas.. se ei ainakaan sisällä parabeeneja eikä hajusteita. Olisi kiva tietää mikä se ainesosa on, epäilin pitkään capric-ainesta mutta sekin kulma vain ihoa pehmentävä aine, eikä sitä löytynyt Herbinan24h luonnonöljyt rasvasta joka samaisen reaktion aiheutti, niinkuin avenen creami, ja acon erittäin kuivalle iholle yövoide. Seuraavaksi kokeilen kai perus essexiä.
Itse en juurikaan voi käyttää mitään näitä ns.herkälle iholle tarkoitettuja voiteita. Kirvely, kutina ja punoitus ovat seurauksia.
Yllättävästi yksi voide sopii: pikkukaupoissakin myytävä litteässä metallirasiassa myytävä Nivea. Toimii, ei ärsytä.
Kokeile ostaa apteekista jotain kalliimpaa merkkiä, jossa ei ole hajusteita, parabeeneja, alkoholia tai väriaineita! Oleb itse myös todella allerginen kaikelle ja apteekista löytyy parhaimmat tuotteet.
Veikkaan tuota SODIUM BENZOATE. (säilöntäaine, käytetään myös ruoissa!!!)
Vapauttaa formaldehydiä ja on aika yleinen allergian/herkistymisen aiheuttaja. Kannattaa tutustua formaldehydiä vapauttaviin säilöntäaineisiin!!!
Itse olen tuolle allerginen, sekä hajusteille ja väriaineille :(
No nyt ymmärrän. Mulla todettu voimakas allergia bentsoaatille. Ilmankos en kestä juuri mitään kasvovoidetta.
Mä olen toosi herkistynyt kanssa ja allergialiiton merkityt tuotteet ei todellakaan sovi.
Juuri huomasin, että 12% rasvainen LV-kosteusemulsio toimi mulle hyvin, ja huusin jo hurraata, että nyt olen löytänyt yhden sarjan joka sopii. Tulen juuri tänään kaupasta LV-perusvoide extran kanssa, jossa rasvapitoisuus on 40% - ja ähäkutti, eipäs sovikaan. Jo on monta putelia koitettu ja tarina sen kun jatkuu. Näyttää olevan tosi tarkkaa, ja jos yhden hyvän löytää, siinä kannattaa pysyä. Ei kun takas kaupoille siis etsimään LV-kosteusemulsiota 12%ssaista.
Hajusteissakin on eroa, kemikaaliherkistyneelle mutta ei hajusteherkistyneelle sopii mun mielestä eteeriset öljyt ja muut luonnon tuoksut - petrokemia ja synteettiset tuoksuviritelmät taas on ihan myrkkyä kaikki tyynni.
Toivottavasti tästä on jollekin apua.
Voi olla myös yhteisreaktio...