Miten lainan hakeminen toimii?
No nyt ollaan ihan kunnolla lirissä. Erinäisten tapahtumien seuraamuksena olen päätynyt tilanteeseen, jossa mun täytyy avomieheni kanssa maksaa reilu 3000 euroa kahden viikon sisällä, jotta pystytään jatkamaan kodissamme asumista. Olemme parikymppisiä, molemmat tällä hetkellä ihan pa, mulla on palkkapäivä viikko tuon viimeisen mahdollisen maksupäivän jälkeen. Maksupäivää ei ole mitenkään mahdollista siirtää.
Mies saa kuulemma poikkeuksellisesti otettua palkkaennakkona n. 800 euroa, mutta tuonkin summan jälkeen maksettavaa jää vielä yli 2000 euroa. Miehellä ei ole luottotiedot kunnossa, mulla on. En oikein näe tässä tilanteessa mitään muuta mahdollisuutta, kuin lainan hakeminen.
Osaakohan joku sanoa, pystyiskö ihan pankista hankkimaan lainaa tällaiseen tarpeeseen? Mulla on melko hyvät tulot (nyt vaan on ollut mielettömästi huonoa onnea ja rahat menneet), eikä vuokran ja sähkölaskun päälle mitään varsinaisia menoja, joten uskoisin ihan hyvin pystyväni maksamaan reilu 2000 euron velan miehen kanssa pois melko nopeastikin. Ihmiset, joilta olen neuvoa kysyneet, ovat suositelleet mulle lähinnä pikavippi-tyylisiä lainaratkaisuja, oliskohan pankki kuitenkin turvallisempi/olisiko korko mahdollisesti pienempi? Vai onko näin "pienen" (iso summa rahaahan toi on, mutta lainaksi?) lainan kohdalla homma ihan sama?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Voi saada ihan pankkilainaa esim. kulutusluoton nimellä noin pienellekin summalle. On myös mahdollista saada luottokortti, jossa luoton puolella on tuon verran limittiä (eli maksaisit sitten lainan pois tuolla limitillä). Luottokortilla eka kuukausi on usein kuluton (eli ei korkoa), loppuosasta menee sitten korko. Luottoa on lyhennettä tietty määrä kuukaudessa, mutta enemmänkin saa maksaa eli on joustava.
Molemmissa vaihtoehdoissa ongelmana on teidän aikataulu eli nykypankkeihin on vaikea päästä asioimaan ilman ajanvarausta. Ja vapaita aikoja saa yleensä odotella muutamasta päivästä pariin viikkoon.
Superiso kiitos vastauksesta!! Luottokorttia on näemmä mahdollista hakea myös verkossa, en ollut ajatellut tuota edes vaihtoehtona.
Ahaa no tämähän on kätevää!! Itse kun aikoinaan hain, niin prosessi ei ollut näin helppo, mutta hyvä jos sen saa nykyään näin sujuvasti ja nopeasti! :)
Voi saada ihan pankkilainaa esim. kulutusluoton nimellä noin pienellekin summalle. On myös mahdollista saada luottokortti, jossa luoton puolella on tuon verran limittiä (eli maksaisit sitten lainan pois tuolla limitillä). Luottokortilla eka kuukausi on usein kuluton (eli ei korkoa), loppuosasta menee sitten korko. Luottoa on lyhennettä tietty määrä kuukaudessa, mutta enemmänkin saa maksaa eli on joustava.
Molemmissa vaihtoehdoissa ongelmana on teidän aikataulu eli nykypankkeihin on vaikea päästä asioimaan ilman ajanvarausta. Ja vapaita aikoja saa yleensä odotella muutamasta päivästä pariin viikkoon.