Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän koroilla enkä tee palkkatyötä, koska en halua maksaa veroja Suomeen

Vierailija
12.01.2017 |

Maksan siis ainoastaan 32 % pääomatuloveroa. Käytän aikani omaisuuteni kartuttamiseen sijoittamalla, opiskeluun ja vapaaehtoistyöhön.

Suomen järjettömän leväperäistä sosiaalipolitiikkaa ja vasemmistolaista byrokratiaa en halua tukea yhtään enempää kuin pakko.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ulkomaille. Näin on parempi meille kommareillekin, jotka teemme työt puolestasi.

Miksi muuttaisin? Viihdyn Suomessa, vaikken sosialismista tykkääkään.

Vapaa-aika on suurin pääomani ja haluan käyttää sen itsevalisemallani tavalla. En aio ryhtyä valtion orjaksi ja maksaa 50% palkastani veroina, joilla ylläpidetään kaikkea punavihreää humpuukia :D

Ap

Nyt taisi olla aika totta. Tuolla ajatuksenjuoksulla monikaan ei ole koskaan aikomassakaan maksaa 50% verotettavaa lähenteleviäkään summia. Ainakaan jos et jollain puoluepoliittislla ansiolla siihen nouse. Kataisen laskuoppi näyttää olevan hallussa, mutta luulen sen verottoman EU-virankin olevan yhtälailla kiven alla.

Vierailija
22/24 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin varmaan. Minä olen ollut 20 vuotta reilu keskipalkkainen, mutta elänyt kuin opiskelija. Niinpä laskin, että elämäni aikana ansaitsemastani 750.000€:n bruttoansioista on jäänyt käteen 500.000. Olen säästänyt ja sijoittanut niitä niin, että nyt netto-omaisuuteni on tuon samaisen 500.000€. (Johtuen myös omaisuuden arvon noususta.)

Viime vuosi oli ensimmäinen, että omaisuuteni karttui enemmän kuin nettopalkkani, noin 35.000€. Silti en voi elää "koroilla" vaan käyn edelleen töissä ainakin seuraavaat 15 vuotta. Edellisen johdosta aloittaja joko on Porvoosta tai elää todella vaatimattomasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan siis ainoastaan 32 % pääomatuloveroa. Käytän aikani omaisuuteni kartuttamiseen sijoittamalla, opiskeluun ja vapaaehtoistyöhön.

Suomen järjettömän leväperäistä sosiaalipolitiikkaa ja vasemmistolaista byrokratiaa en halua tukea yhtään enempää kuin pakko.

Kannattaisi perehtyä ensin verotukseen. Joko olet maksanut verottajalle ylimääräistä tai et tiedä mistä puhut. Jos olet maksanut ylimääräistä tietäisit kyllä, koska se tuppaa tulemaan takaisin.

Pääomatulovero on 30000 €:oon asti 30% ja sen jälkeen 34%. Minun tapauksessani pääomatuloja on sen verran, että maksan niistä yhteensä 32%. Tulot ovat vuokratuloja, myyntivoittoja ja osinkotuloa.

Ap

Kun nyt sait laskimen viimein esille, laskepa paljonko verosi on, kun et sekoittaisi myyntivoittoja ja vuokratuloja omiin tuloihisi, vaan ottaisit ne oman yhtiösi kautta osinkoina? Siis sen, jonka osinkoja nyt aloit laskimenkäyttösi jälkeen nostaa?

Silloin minua pidettäisiin ammattimaisena sijoittajana - ei kannata, koska kirjampito- ym velvollisuuksien kustannukset söisivät nopeasti yhtiöverotuksen tuomat hyödyt. Keep it simple!

Ap

Vierailija
24/24 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi perehtyä ensin verotukseen. Joko olet maksanut verottajalle ylimääräistä tai et tiedä mistä puhut. Jos olet maksanut ylimääräistä tietäisit kyllä, koska se tuppaa tulemaan takaisin.

Pääomatulovero on 30000 €:oon asti 30% ja sen jälkeen 34%. Minun tapauksessani pääomatuloja on sen verran, että maksan niistä yhteensä 32%. Tulot ovat vuokratuloja, myyntivoittoja ja osinkotuloa.

Ap

Kun nyt sait laskimen viimein esille, laskepa paljonko verosi on, kun et sekoittaisi myyntivoittoja ja vuokratuloja omiin tuloihisi, vaan ottaisit ne oman yhtiösi kautta osinkoina? Siis sen, jonka osinkoja nyt aloit laskimenkäyttösi jälkeen nostaa?

Silloin minua pidettäisiin ammattimaisena sijoittajana - ei kannata, koska kirjampito- ym velvollisuuksien kustannukset söisivät nopeasti yhtiöverotuksen tuomat hyödyt. Keep it simple!

Ap

Ai niin, olisi aloituksesta pitänyt jo ymmärtää, että laskutikkusi ei riitä yritysveroilmoituksen tekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän