Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien kiinnipito

Vierailija
11.01.2017 |

Naapurustossani elää nainen, joka ei näytä piittaavan tippaakaan siitä, onko hänen koiristaan haittaa muille. Ensimmäisellä kerralla hän piti koiraa vapaana taajama-alueella. Koira lähti sitten juoksemaan minua kohti. Nainen vain katselee tilannetta ja sanoo, että koira on täysin vaaraton. Hän ei siis edes *yritä* kutsua koiraa luokseen. Kun aloin perääntyä, omistaja jatkaa huutamalla, että koira on kesy, eikä se tee minulle mitään.
Toisella kerralla kyseinen koira oli taas irti, mutta tällä kertaa omistaja kulki sadan metrin päässä mukanaan toinen koira, joka oli onneksi kiinni.
Olen sanonut hänelle asiasta, mutta mitään ei ole tapahtunut. Hän argumentoi seuraavilla tavoilla:
1.) Koira ei ole purrut ketään kuuden vuoden aikana.
2.) Häntä on purrut koira, mutta hän pitää silti koirista.
3.) Aikuinen ihminen ei voi pelätä itseään pienempää/kevyempää koiraa.
Todennäköisesti joudun väittelemään tämän henkilön kanssa vielä jatkossakin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIuslakka tai hajuvesi (tyyliin Opium) on ihmeen toimiva puolustuskeino.

Vierailija
2/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. En nyt osaa muuta sanoa. Mitä se koira on siis ihan konkreettisesti tehnyt sinulle?

En tosin itsekään pidä irti koiristani kuin sitä yhtä, jonka luoksetulo on 100% varma, se ei härki ketään, ainakaan ilman lupaani. En nyt näillä tiedoilla osaa sanoa, kenen puolella olen.

Dialogi, ap, keskustelu ihan rauhallisesti on yleensä se paras ase.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. En nyt osaa muuta sanoa. Mitä se koira on siis ihan konkreettisesti tehnyt sinulle?

En tosin itsekään pidä irti koiristani kuin sitä yhtä, jonka luoksetulo on 100% varma, se ei härki ketään, ainakaan ilman lupaani. En nyt näillä tiedoilla osaa sanoa, kenen puolella olen.

Tähän mennessä se ei ole vielä purrut, mutta jo pelkästään vapaana olevan koiran tuleminen lähietäisyydelle aiheuttaa pienen pakokauhun.

Vierailija
4/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ainahan ne koirat on 100 % varmoja. Jep jep. Tyypillisen koiranomistajan kommentti tämäkin taas. 

Vierailija
5/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siis odottaa, että koiran hampaat ovat kiinni lihassa? :D

Vierailija
6/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi asialle tehdä yhtään mitään. Poliisikaan ei puutu jos koirasta ei konkreettista vaaraa ole. Yhdessä edellisessä asuinpaikassa nainen piti ja pitää kenties edelleen kolmea pientä koiraansa irti, jotka ryntäilevät vastaantulijoiden luokse, niin koirien kuin ihmistenkin. Vastaantulijat on niitä potkineet, koirat on näykkineet ihmisiä, ja vastaantulijoiden kiinniolevat koirat purreet kiinni niihin koiriin. Itse todistin kerran omin silmin kun koirat ryntäsivät autotien ylitse autojen edestä toiselle puolelle tietä toisen koiran luokse, oli lähellä ettei jääneet auton alle.

Naisesta on useasti ilmoitettu poliisille, eivät tee mitään. Facebookin puskaradiossa oli asiasta keskustelu ja yllätyin miten moni oli hänen toimiensa vuoksi häiriintynyt, itseäni ei se irtipito haitannut, muutakuin vaaratilanteiden kannalta. Kerroin facebookissa hänelle tuosta keskustelusta ja miten moni ihminen oli ärsyyntynyt, en tiedä onko sen jälkeen tullut tolkkuihinsa.

Vierailija
7/7 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi asialle tehdä yhtään mitään. Poliisikaan ei puutu jos koirasta ei konkreettista vaaraa ole. Yhdessä edellisessä asuinpaikassa nainen piti ja pitää kenties edelleen kolmea pientä koiraansa irti, jotka ryntäilevät vastaantulijoiden luokse, niin koirien kuin ihmistenkin. Vastaantulijat on niitä potkineet, koirat on näykkineet ihmisiä, ja vastaantulijoiden kiinniolevat koirat purreet kiinni niihin koiriin. Itse todistin kerran omin silmin kun koirat ryntäsivät autotien ylitse autojen edestä toiselle puolelle tietä toisen koiran luokse, oli lähellä ettei jääneet auton alle.

Naisesta on useasti ilmoitettu poliisille, eivät tee mitään. Facebookin puskaradiossa oli asiasta keskustelu ja yllätyin miten moni oli hänen toimiensa vuoksi häiriintynyt, itseäni ei se irtipito haitannut, muutakuin vaaratilanteiden kannalta. Kerroin facebookissa hänelle tuosta keskustelusta ja miten moni ihminen oli ärsyyntynyt, en tiedä onko sen jälkeen tullut tolkkuihinsa.

Tiedätkö, onko niille potkijoille käynyt mitään?