Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HPV-rokotesarjan aiheuttamat suolistosairaudet?

HPV-vuosimallia92
10.01.2017 |

Olen kärsinyt jo monta vuotta IBS-oireista. Oireet alkoivat kauhealla tavalla, vatsan kouristelulla, tulehdustilan nousulla ja päivystyskäynneillä. Nyt tilanne on rauhoittunut alkuun verrattaessa, mutta IBS-oireet vaivaavat ja rajoittavat elämää edelleen kovasti.

Keskustelin tänään työkaverini kanssa ja hän kertoi, että eräälle HPV-rokotetutkimukseen osallistuneelle tytölle tuli Chronin tauti. Olen hieman selaillut tutkimustuloksia, ja Chronin taudin sekä haavaisen paksusuolen tulehduksen kerrotaan olevan yksiä yleisimpiä (näistä harvinaisista) jälkiseurauksista. Tietenkin suhtaudun varauksella, koska en ole saanut käsiini minkään viranomais/lääkäritason julkista lausumaa aiheesta.

Olen käynyt yhteensä yhdeksällä eri lääkärillä ja kaikki mahdolliset testit ja hoidot on kokeiltu. Tähystys on ainoa toimenpide joka puuttuu. Minulle on diagnosoitu IBS. Nyt kun katson sairashistoriaani taaksepäin, huomaan että oireet alkoivat noin puolen vuoden sisällä viimeisen vahvisterokotteen ottamisesta.

Onko syy-yhteyttä mahdollista selvittää? Entä onko muita kohtalontovereita HPV-rokotetutkimukseen osallistuneista tytöistä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla