Miksi sosiaalinen nainen työpaikalla ei ota mitään kontaktia minuun?
Olen jo pidemmän aikaan ollut kiinnostunut eräästä naisesta työpaikallani. Nainen on sosiaalinen ja puhuu lähes kaikille/huomioi kaikkia niin miehiä kuin naisia paitsi minua. Mistä johtuu? Inhooko minua ilman syytä vai mistä on kyse??
Kommentit (50)
Ujoudessa ei ole mitään pahaa, mutta ujo vaikuttaa monesti ulospäin jopa epäkohteliaalta. Ujot eivät tätä ehkä tajua, mutta juurikin tämän takia moni sosiaalisempi tyyppi pysyy loitolla! Ujoja on vaikea lähestyä, ovat niin varautuneita kuoressaan ja sen todellakin aistii ulkopuolinen.
Jos et suuta uskalla avata , niin hymyile ja katso silmiin. Sekin on jo jotain. Ja yritä osoittaa kiinnostustasi, ole hänen lähellään. Silloin ainakin näytät ettet inhoa häntä.
Jos olet ujo: hymyile hänelle, auta töissä ja oleskele muutenkin lähettyvillä (älä kuitenkaan "lähentele"). Jos taas olet rohkea niin avaa suusi.
Kannattaa ainakin olla mahdollisimman mukava, hymyillä, olla hyväntuulinen, auttaa työasioissa(?), huomioida häntä jotenkin jne. Tämmönen ainakin lämmittää naisen mieltä. Etäinen ei todellakaan kannata olla!
Joko se tosiaan inhoaa sua tai on aivan hulluna suhun ja ujostelee :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sekin on salaa ihastunut suhun. Kaveeraa muiden kanssa muttei sinun, koska on ihastunut. Hyvin tyypillistä käytöstä normaalisti sosiaaliselta ihmiseltä. Tietää ettei kykene olemaan normaali seurassasi tai pelkää nolaavansa itsensä.
Toinen vaihtoehto on tietysti se, että nimenoman hän luulee ettet SINÄ pidä hänestä!
Höpö höpö, jos aikuisista ihmisistä on kysymys.
Itse jos olen miehestä kiinnostunut niin ujostelen häntä, en välttämättä uskalla katsoa kovin paljoa silmiin paitsi joskus ehkä vähän ujosti hymyillä, en uskalla heittää mitään läppää hänelle enkä muutenkaan olla kovinkaan kontaktissa, eli vaikutan varmaan etäiseltä vaikka olen kiinnostunut. Ja sosiaalinen ihminen olen.
Murrat jään ja heität suoran seksistisen ehdotuksen ja katsot mitä tapahtuu ;)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset juttelee rohkeasti ja iloisesti juuri niille miehille jotka EI KIINNOSTA! Niiden seurassa on helppoa olla vaan oma itsensä ja ottaa rennosti. Moni mies taas käsittää tämän väärin, ja kuvittelee naisen heti olevan kiinnostunut!
Sitten taas ns. kiinnostavat tapaukset eivät olekaan naiselle niin helppoja, ei oikein tiedä mitä sanoa/tehdä, miten jutella vai jutellakko ollenkaan, nolaako itsensä, täytyy miettiä hirveästi omia sanomisiaan jne. Ja tulos on helposti välttelevä miehen näkökulmasta. Toisaalta jos itse avaat suusi niin nainen saattaa muuttua juttelevaksi ja iloiseksi sinua kohtaan, vaikka onkin kiinnostunut. Naiset EIVÄT tee yleensä aloitteita kiinnostavia miehiä kohtaan!
Höpö höpö sinullekin, paitsi jos nyt puhutaan teinixeistä. Eiköhän kyse ole vain siitä, että aloittaja on vain puhtaasti "näkymätön" ko, naiselle, koska hän ei itse koskaan avaa suutaan, vastaa katsekontaktiin, hymyile, ole millään tavalla sen oloinen että haluaisi osallistua sosiaaliseen vuorovaikutukseen. Ihan hölmöä yllyttää häntä kuvittelemaan olevansa naiselle jotenkin erityinen.
Oletko työpaikalla läheisissä väleissä muiden naisten kanssa? Katseletko muitakin naisia ns vahingossa? Oletko kaveria muiden naisten kanssa niin että tämä nainen on huomannut sen?
Sun täytyy hymyillä, huomioida, puhua, tehdä edes JOTAIN! Sitten hän huomaa sinut! Jos et itse tee yhtään mitään niin miksi hän huomioisi sinua? Saattaisi hyvinkin pitää sinusta jos tekisit edes jotain, jo hymy riittää!
Onko kyseinen henkilö koskaan puhunut sinulle? Koskaan yrittänyt ottaa sosiaalista kanssakäymistä kanssasi? Jos kyllä niin ehkä olet silloin mokannut jotakin :P
Vierailija kirjoitti:
Murrat jään ja heität suoran seksistisen ehdotuksen ja katsot mitä tapahtuu ;)
Just. Ap:n kannattaa yrittää ystävystyä, siinähän sitä tutustuu paremmin. Katsoo sitten miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset juttelee rohkeasti ja iloisesti juuri niille miehille jotka EI KIINNOSTA! Niiden seurassa on helppoa olla vaan oma itsensä ja ottaa rennosti. Moni mies taas käsittää tämän väärin, ja kuvittelee naisen heti olevan kiinnostunut!
Sitten taas ns. kiinnostavat tapaukset eivät olekaan naiselle niin helppoja, ei oikein tiedä mitä sanoa/tehdä, miten jutella vai jutellakko ollenkaan, nolaako itsensä, täytyy miettiä hirveästi omia sanomisiaan jne. Ja tulos on helposti välttelevä miehen näkökulmasta. Toisaalta jos itse avaat suusi niin nainen saattaa muuttua juttelevaksi ja iloiseksi sinua kohtaan, vaikka onkin kiinnostunut. Naiset EIVÄT tee yleensä aloitteita kiinnostavia miehiä kohtaan!
Mua varmasti pidetään juuri aloittajan kuvaamana tyyppinä, koska olen välitön ja ihan aidosti ystävällinen työkavereille. Juttelen paljon sekä naisten että miesten kanssa. Ylivoimaisesti eniten luonnollisesti niiden kanssa joista tykkään kaikkein eniten (kaikki miehiä).
Jutteluhalukkuudellani on ollut vain kaksi poikkeusta. Tyyppi, josta en erityisesti tykännyt ja toinen, joka vaikutti (yksipuolisesti!) ihan liian kiinnostuneelta minusta.
Tietenkään en voi yleistää tätä kaikkiin naisiin tai ihmisiin. Niin monet haluavat jostain syytä pelailla ihmissuhdepelejä. Mutta sanon vaan että on olemassa meitäkin, jotka ihan vilpittömästi ovat sitä mieltä miltä näyttävätkin :)
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan, oot ujo mies? Sosiaalisellekin ihmiselle voi olla todella vaikeaa lähestyä ujoa ihmistä. Ujo ihminen vaikuttaa monesti välttelevältä ja siltä ettei toisen seura kiinnosta, miksi sitä sillon haluaisi tulla mitään juttelemaan? Todennäköisesti sosiaalinen juttelee muiden sosiaalisten kanssa, siihen tarvitaan kaksi siihen kanssakäymiseen, ei se riitä että toinen vaan juttelee. Rohkaistu ja avaa suusi, ei siinä mikään muu auta! Todennäköisesti nainen näkee sinut välttelevänä ja sellaisena, että haluat olla omassa rauhassasi. Tuskin tilanne muuttuu yhtään mihinkään ellet itse avaa suutasi!
Meillä on töissä on yksi tosi ujo mies, joka todellakin vaikuttaa välttelevältä. Minä kuitenkin pidän hänestä kovasti joten olen tosi usein ottanut häneen kontaktia ja ihan suoraan osoittanutkin että hän on minusta hyvä tyyppi. Minusta ujoudessa ei ole mitään vikaa enkä ymmärrä miksi ujon olisi pakottauduttava toimimaan vastoin luontoaan.
Yleensä ihmiset ilahtuvat siitä että heistä pidetään, ja jos pidän jostain ihmisestä miksen haluaisi ilahduttaa häntä? Tietysti jos käyn "murtamassa jäätä" jonkun kohdalla ja näyttää selvästi siltä että seuraani ei kaivata saa ihminen olla ihan rauhassa puoleltani. Mutta yleinen ujous ei tarkoita henkilökohtaista epäsuosiota. (Kuten onneksi ei tässäkään tapauksessa.)
Olen valmis tekemään ja tehnytkin varmasti kymmeniä kertoja aloitteita jutusteluun ujon työkaverin kanssa ja nykyään jo vähän vitsailemmekin hänen ujoudestaan hyvässä hengessä.
Hassuinta asiassa on se, että olen oikeasti introvertti, vaikka varmasti vaikutan sosiaaliselta töissä. Ujo en kuitenkaan ole koskaan ollut missään määrin.
-38
Itse välttelen yhtä tyyppiä sen takia, että erityisemmin en halua tutustua häneen. Koen hänet "raskaaksi" tyypiksi. Tuskin se kovin yleistä on että mukavia ihmisiä väittelee.
Teidän välillä on jännitettä :)
negatiivista tai positiivista, jompaa kumpaa jännitettä. Siihen ei auta muu kuin se, että jompikumpi teistä avaa suunsa! Tilanne ei muuten muutu ikinä!