Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira "ryystää" sisäänpäin

Vierailija
10.01.2017 |

Mulla on 6-vuotias sekarotuinen suunnilleen kultaisennoutajan kokoinen koira. Rokotukset on kunnossa ja kaikkea. Eilisen lenkin ja koirapuiston jälkeen se alkoi kovaäänisesti "niistää" sisäänpäin. Tekee sitä aika-ajoin edelleen. Vetää siis henkeä nokan kautta niin että poskiontelot tutisee.

Oon kuullut että nenäpunkin oireisiin kuuluis tällainen mutta voiko sitä muka tulla talvella?
Eläinlääkäriin oon soittamassa mutta ne on ennenkin nauraneet mut ulos sieltä kun menin näyttämään "vaivaista" silmätulehdusta.

Onko muiden mammojen koirat oireilleet tällä tavalla?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuosta sinulle naureskelleesta lääkäristä voi laittaa sanaa kiertämään vaikkapa faceen. En itse ainakaan halua koiraani viedä tuollaiselle idiootille hoitoon. Tottakai silmätulehdusta tullaan näyttämään ja koiran voi viedä vaikka ihan vaan huvikseen tarkistettavaksi, jos siltä tuntuu. Itsehän sen maksamme.

Vierailija
22/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuosta sinulle naureskelleesta lääkäristä voi laittaa sanaa kiertämään vaikkapa faceen. En itse ainakaan halua koiraani viedä tuollaiselle idiootille hoitoon. Tottakai silmätulehdusta tullaan näyttämään ja koiran voi viedä vaikka ihan vaan huvikseen tarkistettavaksi, jos siltä tuntuu. Itsehän sen maksamme.

Kiitos! Olen jo sanonut tutuille jotka täällä asuu. Olin silloin epävarma "teini" ja koin olleeni vastuullinen kun vein rähmivän, punasilmäisen koiran näytille. Ei oltu edes ekaa kertaa sillä lääkärillä. Sama lääkäri antoi ekat rokotusetkin ja tiesi minut ihan normi koiranhuoltajaksi.

Ja kiitos oikeasti kaikille vastanneille. Nyt on lääkäri varattu (yksityiselle) jotta saadaan koiran nenu kuntoon. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pieni koira teki tuota. Tosin vain kesällä. Saattoi kuulemma johtua heinien syömisestä.

Vierailija
24/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Ja kyllä, aika suolasilla hinnoilla Turun pieneläinklinikan lääkäri nauroi päin naamaa kun aikanaan vein otuksen silmätulehduksen takia. Ei ees ihmeempää hoitoa määrännyt.

Määräsikö kuitenkin silmätipat?

Ei, käski kotona huuhdella keitetyllä vedellä.

AP

No just, olisin jo tuosta vaihtanut lääkäriä. Mutta hienoa ap, että sait koiralle ajan toivottavasti fiksummalle lääkärille :)

Vierailija
25/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullu myös tosta nenän sulkemisesta, ja että kaulaa kannattaa hieroa jos koiralle tulee niistämiskohtauksia. Omallani on ainakin enemmän niin että välillä rykäsee monta kertaa ja sit antaa olla taas. Pitkäkuonoinen, pää mallia collie. Meillä ei noi konstit auta mutta kiva jos muille vinkkejä!

AP

26/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ns. räkähissiltä eli suomeksi sanottuna koirallasi on nuha. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Ja kyllä, aika suolasilla hinnoilla Turun pieneläinklinikan lääkäri nauroi päin naamaa kun aikanaan vein otuksen silmätulehduksen takia. Ei ees ihmeempää hoitoa määrännyt.

Määräsikö kuitenkin silmätipat?

Ei, käski kotona huuhdella keitetyllä vedellä.

AP

No just, olisin jo tuosta vaihtanut lääkäriä. Mutta hienoa ap, että sait koiralle ajan toivottavasti fiksummalle lääkärille :)

Juu, eri lääkärille mennään. :) En silloin tiennyt, luulin että olin itse vikapää.

AP

Vierailija
28/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kuulostaa ns. räkähissiltä eli suomeksi sanottuna koirallasi on nuha. 

Sitä ajattelin itsekin kun näin talvella oltiin pitkään ulkona. Mutta ei toi nokka kyllä yhtään vuoda.

AP

Vierailija
29/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se voi olla mitään vakavampaa?

AP

Vierailija
30/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis antaa WT:ile koiria eikä lapsia. Kuka tuostakin maksaa? Minä.

Vierailija
31/31 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä klinikalla maksaa työssäkäyvä AP. Vaan eipä se ole minulta pois jos joku YH saa tukea tms. Ihmisille elatus, he ja heidän lapset on tulevaisuus. Sori mun koirasta.

AP