Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koiria lastensairaalaan on haudattu?

Vierailija
10.01.2017 |

Nyt kun tiedetään, millainen ketku tuo ministeri on, niin herää epäilys, mitä hämärää mahtaakaan olla hänen vetämänsä lastensairaalahankkeen taustalla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari snautseria.

Vierailija
2/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratorionnoutaja ja verikoira. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti sekarotuselta mikä heitettiin perustus valujen sekaan.

Vierailija
4/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Jeesus tietää.

Vierailija
5/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään asiantuntija. Mutta eikö joku säätiö omista sitten ne kiinteistöt ja vuokraa kovalla hinnalla sairaalalle. Itse olisin ajatellut, että julkinen puoli omistaa tilat ja vastaa toiminnasta. Ei ole kilpailua tilojen tarjoajasta, kun ei sairaalaa mihin tahansa pystytetä. Mutta mikä minä olen sanomaan.

Vierailija
6/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Bernerin ja Lastensairaalan säätiön maine on mennyt enkä näe muuta vaihtoehtoa kuin siirtää sairaalan omistus HUSille.

Vierailija
7/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vittu mitä paskaaa

Vierailija
8/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään asiantuntija. Mutta eikö joku säätiö omista sitten ne kiinteistöt ja vuokraa kovalla hinnalla sairaalalle. Itse olisin ajatellut, että julkinen puoli omistaa tilat ja vastaa toiminnasta. Ei ole kilpailua tilojen tarjoajasta, kun ei sairaalaa mihin tahansa pystytetä. Mutta mikä minä olen sanomaan.

Niin, toivottavasti ihmisten lahjoitukset huomioidaan vuokrissa edes. Ettei niitä pääomiteta ja kerätä uudestaan hus:lta. Luin jostakin, että esim. arkkitehti olisi lahjoittanut suunnittelutyön ilmaiseksi, vai yhdellä eurollako se oli.

Vierailija
9/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee ja ajatustaso ei kovin korkealla, joten otsikon luettua tuli mielikuva jotain eläinten hautausmaasta sairaalan sisäpihalla tms 👍

Vierailija
10/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä särkee ja ajatustaso ei kovin korkealla, joten otsikon luettua tuli mielikuva jotain eläinten hautausmaasta sairaalan sisäpihalla tms 👍

Pet Sematary...

Vierailija
11/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Bernerin ja Lastensairaalan säätiön maine on mennyt enkä näe muuta vaihtoehtoa kuin siirtää sairaalan omistus HUSille.

Näin, mutta ei tule onnistumaan. Kun suurin osa rahoituksesta tulee yksityisiltä, niin ei HUS voi vaan omia lastensairaalaa itselleen. 

Mitä Berneristä nyt on paljastunut? Säätiössähän on ollut alusta alkaen mukana ja siksi olisi oikeasti jäävi käsittelemään mitään Lastensairaalaan liittyvää ministerin toimessaan. 

Vierailija
12/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätiö on kerännyt suuren määrän rahalahjoituksia (firmoilta ja yksityisiltä ihmisiltä) ja puoli-ilmaisiaa työsuorituksia. Eli jos hiukan yksinkertaistetaan, niin säätiö tekee toisten rahoilla sairaalan, josta perii 20 vuotta vuokraa ja todennäköisesti myy rakennuksen päällepäätteeksi hyvällä hinnalla julkiselle toimijalle. Laskekaa itse, ketä tässä kustaan silmään.

Vierailija
13/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin, mutta ei tule onnistumaan. Kun suurin osa rahoituksesta tulee yksityisiltä, niin ei HUS voi vaan omia lastensairaalaa itselleen. 

Suurimmat rahoittajat ovat HUS ja valtio. Vain pieni osuus tulee lahjoittajilta. Eli  kyllä, HUS voisi ihan hyvin yhdessä valtion kanssa vaatia sairaalan omistukseensa.

Vierailija
14/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner on pitänyt huolta että hän ja lapsensa rikastuvat lastensairaalan hyväntekeväisyydellä ihan mukavasti ja kyse on todellakin säätiöiden omistuksista ja vuokrista. On tästäkin ollut julkisuudessa kirjoittelua, mutta hyvin on vaiennut tuokin ja Sipilä vaan kiittelee hyvästä työstä. En tajua mikä noita kahta pitää noin tiiviisti kimpassa, vaikka pelkkä Finavian sotku olisi normaalisti riittänyt lähtöpasseihin heti.

Vierailija
15/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kansalaiskeräyksellä on tarkoitus saada kokoon vähintään 30 miljoonaa euroa. HUS maksaa 40 miljoonaa ja valtio 40 miljoonaa. Jäljelle jäävä 50 miljoonaa euroa on tarkoitus rahoittaa lainarahalla."

"Säätiön rahaa mukana on vain 300 000 euron alkupääoma. Silti sairaalan valmistuttua rakennus jää säätiön omistaman kiinteistöyhtiön omistukseen. Sairaalan käyttäjä eli HUS maksaa lainarahan osuuden verran niin sanottua pääomavuokraa sairaalasta säätiölle."

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/65785-lastensairaala-kuumensi-tunteet-…

-

Velan maksaa HUS, eli julkista rahaa yhteensä 130 miljoonaa, lahjoituksia 30 miljoonaa ja säätiö itse sijoittaa huimat 300000 euroa, mutta saa koko rakennuksen itselleen !

Vierailija
16/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain 30 miljoonaa euroa puuttui. Sehän on ihan pikkuraha, vastaavanlaisia summia on löytynyt esim. maahanmuuton lisäkuluihin sormia napsauttamalla.

Tehtiinkö tämä 30 miljoonan vaje ihan tarkoituksella, jotta päästiin virittelemään tuota hämärää säätiökuviota?

Vierailija
17/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siä jotain, ihan uutisiinkin päätyneitä yhteyksiä.

Vierailija
18/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää oikeasti, mihin me veroa maksavat oikeasti haluaisimme verorahojemme menevän? Eikö juuri lastensairaalaan? Vaan ei, sinne kerätään hiluja kansalaiskeräyksellä ja verorahojen satatonniset viuhuvat vaikka sitten maahanmuuttajien kuluihin ja ties mihin muuhun...

Mutta monella oli kai kivaa kuunnella hyväntekeväisyyskonsertteja ja uskoa olevansa tärkeällä asialla...

Vierailija
19/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan järjetön nöyryytys, että maa, jossa lienee maailman korkein verotus, ei saa yhtä sairaalaa rakennettua!

Verorahaa kulutetaan kyllä johonkin pelleilyyn siitä, että tuleeko kirjastolle ruotsinkielinen nimi.

On taas prioriteetit kohdallaan.

Vierailija
20/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vireillä € 200.000 haninta sairaalaan, ei sitten mitään tekemistä lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi