Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako huoltomies tulla sisään yleisavaimilla ilman ilmoitusta tarkistuksesta?

Vierailija
10.01.2017 |

Heräsin tänäaamuna siten että 2 huoltomiestä tuli ovesta sisään kello 8. Nukuin ja pelästyin puolikuoliaaksi siihen kun kuulin ulko-oven käyvän ja makuuhuoneen ovensuuhun ilmestyi 2 huoltomiestä ja huutelivat termostaattitarkistuksesta. Erityisen inhottava tilanne oli siksi että nukun alasti enkä voinut aavistaa että joku tulisi oven taa ja yleisavaimilla sisään ovesta.
Asun kerrostalossa eikä tarkistuksesta oltu tiedoitettu millään tavalla etukäteen kerrostalon ilmoitustaululla tai kotiin jaettavalla tiedoitteella.
Huoltomiehet olivat kuulemma kerran rimpauttaneet ovikelloa ja koska kukaan ei avannut tulivat yleisavaimilla sisään. Itse en edes kuullut ovikellon soivan joka on outoa koska heräsin kuitenkin välittömästi siihen kun joku tempaisi ulko-oven auki.

Ukot lähtivät ja päätin seurata kuinka toimivat kuulostelemalla ulko-oven takaa. Menivät naapuriin - painoivat kerran rappunaapurin ovikelloa ja samantien noin 10sekunnin kuluttua avasivat yleisavaimella oven ja menivät sisään ja hetken päästä kuulin toisen miehistä huutavan sisältä kovalla äänellä sen tyylistä kuin huomenta tänne tulimme tarkistamaan termostaatteja.

Ymmärrän ettei kaikesta välttämättä edes ehditä tiedottamaan ja joku voi olla töissä ja näin ollen mennään yleisavaimella sisään jotta saadaan pieni tarkistus tehdyksi asunnossa mutta mielestäni on kyllä inhottavaa että tullaan vaan ovesta sisään ilman että annetaan asukkaalle mahdollisuus esimerkiksi pukeutua jos sattuu olemaan nukkumassa vaatteitta tai vähin vaattein. Itsekin olin nukkumassa ja ylipäänsä kotona kun olen influensssassa sairaana kotona.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä

Vierailija
2/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkastikovatko termostaatit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää tiedottaa hyvissä ajoin.

Yleensä jaetaan moniste joka asuntoon mihin tarkistuksia tai toimenpiteitä kohdistuu.

Joku juntti siellä taas asialla.

Samat tyypit joiden paskaiset kengän jäljet jää muistoksi lattialle käynnistä joka huoneeseen.

Vierailija
4/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "suuri" ongelma toistuu lähes viikottain. Ilmoitus on varmaan tehty, lähetetty ja luettavissa myös ilmoitustaululla.

Olit vaan niin huolimaton.

Vierailija
5/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "suuri" ongelma toistuu lähes viikottain. Ilmoitus on varmaan tehty, lähetetty ja luettavissa myös ilmoitustaululla.

Ja aina ollaan nukkumassa alasti. Ehkä termostaateissa on säätämisen varaa. ;)

Vierailija
6/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama alastoman nukkujan aloitus kerran viikossa. Kiihottaako ajatus jotenkin sinua?

Vierailija
7/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tommosta sattuu ekä aina tosiaankaan ole asukkaan vika.

Mä olin kerran suihkussa kun kosteusmittaajat ryykäs pokerina sisään. Ilmoittamatta.

Onneksi ukko huusi mitä helvettiä olkkarista, niin häipyivät.

On se joillakin ihan ihme touhua ja homma hakusessa. Ei mitään ollut meille ilmoitettu.

Jäi kaivelemaan että kuinka monta kertaa siellä on kupeksittu meidän poissa ollessa, ilmoittamatta.

Kannattaa soittaa poliist jos ryykää tuntemattomia ilmoittamatta sisään, mistä sitä asukas tietää mitä murtomiehiä tulijat voi olla kun osaava kuulemma nykyään tiirikoida lukonkin auki jälkiä jättämättä.

Vierailija
8/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama alastoman nukkujan aloitus kerran viikossa. Kiihottaako ajatus jotenkin sinua?

Alaston nukkuja nukkuu alasti influenssassa. Ei mene läpi.

Vierailija
9/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paukahti taannoin vuokraisäntä ovesta sisään kun olin eteisessä alasti menossa suihkuun.. tuli kuulemma vaihtaan eteisaulan loisteputkia. Oli muutenkin aikamoinen vuokranantajapariskunta, saattoivat piipahtaa kyläilemään tosta vaan. 

Mutta siihen tottui enkä viitsinyt valittaa koska oli kerrostalokaksion hinnalla vuokralla parisataa neliöinen talo uima-allasosastoineen, nosti kynnystä hermostua :)

Vierailija
10/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko muuten myöntää että heti kun ukot hävisi ja lähdin tarkistamaan asian, Ainoa lappu ilmoitustaululla oli isännöitsijän uudenvuoden toivotus.

Vierailija
11/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama nukkuuko asunnossa joku vai ei, mutta huoltomiehellä, eikä kenelläkään muulla ole oikeutta tulla sisään asiasta etukäteen ilmoittamatta. - Ja ilmoituksen jälkeenkin jos tai kun on tulossa niin ennen oven avaamista on vähintäänkin kohteliasta vielä soittaa ovikelloa ja odotta, että joku mahd. avaisi oven, ennen kuin itse aukaisee oven yleisavaimella. Ja turha vedota kiireeseen. - Kiirellisemmät asiat hoitaa virkavalta. - Vai mikä on sellainen asia, jota varten huoltomiehen (- tai naisen) pitäisi päästä "heti" sisälle asuntoon(?)   

Vierailija
12/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmoitettu etukäteen, paitsi kerran pienestä tarkistuksesta, kun joku harjoittelija kävi tarkastamassa vetääkö ilmanvaihtohormit. Itse asiassa se pienikin omilla avaimilla rynniminen on aika ärsyttävää. Soitti kyllä ovikelloa ensin, mutta en avannut koska mulla käy uskovaisia oven takana liian usein.

Vierailija
13/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turvaketju aina päällä kotona ollessa. Minä päätän milloin se ovi avataan, ei huoltomies.

Vierailija
14/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleiseksi käytännöksi koko Suomeen (turvaketjun lisäksi), että hankitaan turvalukko eikä anneta avaimia kellekään ulkopuoliselle. Hirveä haloohan siitä nousee, koska täällä on niin paljon näitä outoja hiippareita, joita luullaan vain tavan naapurin pojiksi ja tytöiksi. Tekevät sitä mielikseen, kun kerran mahdollisuus tarjoutuu. Sama juttu kuin jos on mahdollisuus valittaa jostain asiasta, niin aihetta on pakko keksiä. Tällaisiin asioihin ei ole kaikilla sisäistä pidäkettä. Uskokaa huviksenne.

Vierailija
15/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama trollaus oli jo muutama viikko sitten joten keksi jokin uusi.

0/5 tästä

Vierailija
16/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko joskus heräsi siihen kun huoltomies huuteli oven suusta että tuli rassaamaan putkia :D repesivät molemmat..

Vierailija
17/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ongelmana se, että huoltomiehet tuntuvat olettavan, että kun tarkastuksesta on ilmoitettu etukäteen, saa yleisavainta käyttää, vaikka asukas olisi kotonakin. Ovikelloa kyllä soitetaan, muttei anneta asukkaalle minkäänlaista mahdollisuutta ehtiä avaamaan, vaan yleisavaimella tullaan sisään jo parin sekunnin kuluttua. Minulla on pieni, ovesta helposti karkuun livahtava koira, ja viimeksi kun oli ilmoitettu tarkastuspäivä, kyttäsin neuroottisesti oven takana siihen asti, että huoltomiehet tulivat, etteivät he päästä sitä karkaamaan. Edes vessaan ei uskaltanut mennä, kun kuitenkin juuri silloin olisi paukattu sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi