Mitä kiellettyä olet tehnyt työpaikalla/työaikana?
Kommentit (42)
varasin videoneukkarin ja menin sinne makaan kun tuli huono olo. Kun neukkarivaraus päättyi, lähdin kotiin. Oksensin kahdesti, joten eiköhän se neukkarinkäyttö ollut ihan ok, syytän firman kanttiinia.
Aika monta noista oon tehnyt. :O
Nukkunut, surffannut netissä, tupakoinut, lähtenyt kotiin parikin tuntia etuajassa tai käynyt kotona työpäivän aikana, hoitanut omia asioita työpuhelimella/käyttänyt kirjekuoria jne. Ottanut tavaraa kotiin... Onhan noita. Kännissä en oo ollut. :D
Käyn varsin usein huorissa työajalla, kun iltaisin ei oikein vaimon ja perheen takia voi.
Ollut kahvitauolla 10 min sallittua pidempään. Sori.
Selaillut puhelimella niitänäitä, nettishoppaillut, tullut myöhässä, lähtenyt etuajassa, lähtenyt hoitamaan omia asioita kesken työvuoron, katsonut netflixiä, jättänyt työtehtäviä tekemättä, juonut viiniä, syönyt ja jättänyt maksamatta, lähtenyt matkoille useaksi viikoksi äkkivaroituksella, varastanut, tupakoinut, syönyt kellonaikoihin kun syöminen "kielletty"... Näitä onkin kertynyt. Mutta 2 vuotta samassa firmassa ja työvuorot 12 tuntisia. Ne äityy välillä aika levottomiksi.
Olen kuitenkin pidetty työntekijä ja saan paljon kiitosta.
Soittanut puheluita ja viestitellyt omalla kännykällä virallisten taukojen ulkopuolella, muutamassa paikassa jo puhelimen mukana pitäminen oli pomolle liikaa. Ehkä jos olisin suunnitellut ajankäyttöni vähän paremmin, jotkut puhelut olisi saanut hoidettua arkivapaillakin. Usein kuitenkin meni viime tipan asiakkaiden kanssa yliaikaa, ja keskellä päivää käytin puhelinta silloin, kun heitä ei kuitenkaan ollut, niin sanoisin kuitenkin tehneeni työtä kaikkien niiden minuuttien edestä, joista palkka tulee. Työsuhteet olleet puutarha- ja sekatavaramyymälöissä. Niin enkä jättänyt myöskään esim. purettavaa kuormaa lojumaan keskelle käytävää.
Pannu pomoa. Mutta se ei ollut varmaan kiellettyä. Pomon mielestä se oli kiellettyä, että panin myös sihteeriä, paria kollegaa ja siivoojaa. Se kun tuli pomon korviin niin potkut tuli. Siis paneskelu sinänsä ei ollut kiellettyä, mutta kielletyksi se meni kun pani väärää naista. Ristiriitaista.
Yövuorossa ollessani mieheni tuli käymään työpaikalla. Harrastimme seksiä taukopaikan pakastimen päällä. Lisäksi ottanut vihkoja yms muuta omaan käyttööni.
Nukkunut, ottanut Buranaa ja panadolia (en sentään mitään vahvempaa, vaikka niitäkin olis!)juonu firman vissyä...
Käytän kaikenlaisia konttoritarvikkeita surutta, pattereita kotikäyttöön, valmiiksi maksettuja kirjekuoria ym. Työkännykästä soittelen omia puheluita, ja aika paljon työaikaa kulutan mm. kirjoittamalla työhakemuksia. Pyrin myös ajelemaan työajoja mahdollisimman paljon, ihan vaan kmkorvausten takia. Kummallisinta tässä on, että olen pidetty ja tehokkaan työntekijän maineessa sillä tottakai olen tehokas, onhan mulla työaikana muutakin tekemistä! ;)
Syönyt myytäviä irtokarkkeja, varastanut toimistotarvikkeita, käynyt shoppailemassa, surffaillut vaikka kuinka paljon.
Onhan noit teippejä ja työkaluja (ruuvimeisseleitä, poranteriä, mattopuukkoja) tullut töistä otettua. Ei mitään arvokasta, mut onhan se toki väärin. Työturvallisuutta on tullut rikottua useastikin, mut kukapa ei niissä hommissa mitä teen. Muuta kiellettyä en ole tainut tehdä. Muutaman tavaran olen kyllä rikkonut, mutta en tiedä onko se varsinaisesti kiellettyä, vahinkoja sattuu.
Vierailija kirjoitti:
- Varastan säännöllisesti konttoritarvikkeita kotiin
- Joskus surffaan tuntikausia netissä tekemättä työtä kun laiskottaa
- Käyn usein 1-1,5 tunnin lounailla
- Olen pitänyt pari kertaa "tasoitussaikun". Nimi tulee siitä, etten koskaan oikeasti sairastele, mikä kyrsii, koska en saa sairaslomia. Joten olen joskus kovan stressin kautena ottanut 3 päivää (jonka meillä saa omalla ilmotiuksella olla pois) saikkua koska kyllähän mullekin kuuluu saikkua vaikken sairastele :D
- Olen joskus ollut niin darrassa töissä, että on ollut pakko juoda duunipaikan vessassa tasoittavaa kaljaa. Meillä tosin töissä juopottelu ei ole kovin harvinaista, "pojat" tekee sitä ihan avoimestikin välillä.
Huolimatta kaikesta tästä en ole mikään valtava laiskuri, vaan ihan arvostettu ja tehokkaana pidetty it-alan ammattilainen.
No kylläpä oletkin ihan v..n tehokas jos lounastauot on usein noin pitkiä. Itseäni kyllä hävettäisi moinen käytös ja varastelu. Sekä tavaran että työajan osalta.
Noniin varmasti siellä vielä joku perjantaifiiliksissä uskaltaa tunnustaa. ;)
Tunnustan perjantaifiiliksissä, että suurin rikkeeni on haluta varattua työkaveria. Muuten olen hyvin tunnollinen, koska omatuntoni on nalkuttava bitch :)
T. Nainen
Surffannut AV-palstalla niska punaisena.
Nukkunut, ottanut omaan käyttöön vessapaperia ja roskapusseja, lähtenyt aikaisemmin töistä.
Kerran menin kesken työpäivän kotiin nukkumaan ja heräsin kun pomo soitti, että missä kohteessa olen, hän tulee käymään. Kiireellä vaatteet niskaan ja työpaikalle. En jäänyt kiinni.
Olin myös tehokkaan ja pidetyn työntekijän maineessa, ja sitä kyllä olinkin. Ei mun jäljiltä kenelläkään ikinä ollut valittamista.
Nuorena olin töissä muutaman viikon yhdessä ketjuraflassa, joissa myytiin myös paperisia lahjakortteja ja ne oli kaikki käytännössä saman arvoisia, oikeutti siihen yhteen tiettyyn annokseen. Ruuhka-aikaan unohdin lyödä pari lahjakorttia kassaan, koska sen pystyi tekemään myöhemminkin - asiakas ei vain saanut silloin kuittia tietenkään, mutta ei sitä koskaan kysellytkään. Huomasin kassaa laskiessa että lahjakortit oli jäänyt lyömättä. Tiesin ettei tästä voi jäädä kiinni, joten suoraansanottuna siis pöllin nämä lahjakortit ja käytin ne itse joskus myöhemmin ketjun toisessa lafkassa.
Nukkunut päikkärit saunan pukuhuoneessa. Aika hurja suoritus kesätyöntekijältä😁