Ihastunut työkaveriini, vaikka olen naimisissa
Olen ajautunut risteykseen, jossa toinen haara on jännä tuntematon ja toinen tuttu turvallinen. Olen ollut naimisissa n.7 vuotta ja meillä on yksi lapsi. Mieheni on narsisti ja hänen kanssaan elämä on aina ollut hyvin haasteellista, mutta olen kestänyt sitä tyttäremme takia. Henkinen väkivalta on välillä hyvin raastavaa ja mieheni esimerkiksi ei koskaan voi rakastella kanssani ilman, että olisin pukeutunut korsettiin tms.missä minun löysä vartalon ei näy, hän ei koskaan suutele minua, eikä hyväile muutenkaan, mieheni on myös sanonut ettei rakasta minua ja hänellä on pakkomieli suuseksistä (yksipuolisesti). Meillä on unelma koti/kulissi, mutta parisuhteemme toimii vain jos minä teen niin kuin hän pyytää. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että olen korviani myöten ihastunut työkaveriini ja hän minuun. Mies on vasta eronnut pitkästä suhteestaan, joten pelkään olevani hänelle vain laastari... olen viettänyt hänen kanssaan ihania helliä hetkiä, sellaisia mitä en ole koskaan kotona kokenut. Tiedän tekeväni väärin kun tapailen tätä toista miestä, mutta hänen kauttaan olen taas jotenkin saanut voimaa ja itsekunnioitusta. Apua onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (14)
Sinä olet petturi.
Sellainen tuskin kiinnostaa ketään.
Kukaan ei ole niin tyhmä, että olisi parisuhteessa kuvailemasi miehen kanssa. Henkistä ja seksuaalista väkivaltaa tuossa määrin, pitäisi kyllä olla melkoinen kynnysmatto.
Joten taidat olla provo.
No, sanotaan nyt kuitenkin, että pettäminen on silti aina väärin. Missään suhteessa ei ole pakko olla, joten jos parisuhde ei tyydytä, aina voi nostaa kytkintä. Sittenhän voi panna ketä haluaa, olla suhteessa kenen kanssa haluaa. Simple as that.
Jos olisi totta, olisit myös todella huono äiti. Millainen äiti oikeasti jäisi tuollaiseen parisuhteeseen ja antaisi noin kieroutuneen parisuhde- ja ihmissuhdemallin lapselleen?
Jokainen voi olla millaisessa suhteessa haluaa, alistua mihin tahtoo, mutta lapsi on siihen syytön ja pitäisi edes toisen osapuolen olla sen verran henkisesti terve, että huolehtii ettei lapsen tarvi elää tuollaisessa ympäristössä.
"Vanhempien parisuhde on lasten koti" on aika hyvä sanonta.
Oikean narsistin vaimona et tuota pystyisi tekemään. Sen verran pitää kyllä silmällä vaimoaan, että tuollaiset humputtelut jäävät varmasti tekemättä. Ja jos kiinni jää niin hengenlähtö saattaa olla likellä.
Sulla on vai 1 elämä, tee niin kuin ite tykkäät! Lpasikin haluaa onnellisen äidin. Lestat voisi olla hiljaa moraalinsa kanssa. Eikö teidän uskonto kiellä tietokoneita ja erityisesti vauva.fi?
En nyt muuhun ota kantaa kuin tähän: "Mieheni on narsisti ja hänen kanssaan elämä on aina ollut hyvin haasteellista, mutta olen kestänyt sitä tyttäremme takia." Tuossa lainauksessa on kaikki päin helvettiä. Jos oikeasti välität lapsestasi eroat. Pahimpia asioita mitä lapsi voi kokea on joutua kasvamaan narsistin luona. Narsistien lapsista kasvaa usein huono itsetuntoisia, ylitunnollisia, kynnysmattoja, jotka eivät tunnista omia tarpeitaan tai vaihtoehtoisesti heistä tulee itsestään narsisteja. Haluatko että lapsesi oppii parisuhteen mallin teiltä, ja toteuttaa oppimaansa tulevaisuudessa omissa suhteissaan?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vai 1 elämä, tee niin kuin ite tykkäät! Lpasikin haluaa onnellisen äidin. Lestat voisi olla hiljaa moraalinsa kanssa. Eikö teidän uskonto kiellä tietokoneita ja erityisesti vauva.fi?
Haluaako lapsi onnettoman isän?
Kyllä minulle olisi tärkeää ehjä perhe, siksi olen heittänyt itseni ja tarpeeni sivuun... Olen toisaalta jo vähän alkanut uskoa, että olen sellainen kun mieheni kertoo minun olevan...siksi tämän toisen miehen sanat ovatkin tuntuneet minulle aivan uskomattomilta. Kiitos teille ketkä haluatte tuomita, olette varmaan aivan oikeassa olen huono. Jos tämä olisi helppoa en varmasti avaisi itseäni täällä.
Sanni79 kirjoitti:
Kyllä minulle olisi tärkeää ehjä perhe, siksi olen heittänyt itseni ja tarpeeni sivuun... Olen toisaalta jo vähän alkanut uskoa, että olen sellainen kun mieheni kertoo minun olevan...siksi tämän toisen miehen sanat ovatkin tuntuneet minulle aivan uskomattomilta. Kiitos teille ketkä haluatte tuomita, olette varmaan aivan oikeassa olen huono. Jos tämä olisi helppoa en varmasti avaisi itseäni täällä.
Niin sinulle olisi tärkeää ehjä perhe. Tyttärellesi olisi varmaan tärkeää ehjä minuus, identiteetti ja itsetunto.
Vaihda parempaan