Hirveä kurkkukipu! Miten estän flunssan?
Olin vasta ennen joululomaa viikon pois töistä, kun olin influenssassa. Tänään palasin joululomalta töihin, ja nyt on kurkku pahaaenteilevän kipeä. En viitsisi olla heti perään saikulla, kun hommat kasautuu. Miten estän taudin pahenemisen?
Kommentit (15)
Hae carmolis tippoja ja suoraan siitä 10 tippaa naamaan! Loppuu heti! Laita sitä myös mehuun ja juo!
Hunajaa! On kuulemma parempaa kuin yskänlääkkeet tai flunssavalmisteet!
Minä voin voidella kurkkuusi parantavia proteiineja ja sokereita tällä kurkunhoitolaitteella.
*läpsyttelee puoliheijarilla ap:ta otsaan*
juo kuumaa ja syö kurkkupastilleja ja ota buranaa. toivottavasti ei uusiudu.lepäile.mene lääkäriin. syö maitohappobakteereja. hedelmiä.
Satsilla c-vitamiinia, kolmen neljän päivän annos otettava kerralla, punahattu-uutteella noin 30 tippaa veteen ja päälle sinkki-tablettia myös kolmen neljän päivän annos kerralla. Kerran päivässä tämä, kolme päivää. Eivät vaaranna terveyttä, koska yliannostus on niin lyhytaikaista. Itellä toimii flunssan estoon, Iltalehdes jonkun proffan vinkki tämä oli pari v. sitten.
Kurlaa suolavedellä! Toista tunnin välein. Toimii. Olen monta alkavaa flunssaa selättänyt tällä keinolla :)
Alkavassa flunssassa / kurkkukivussa ei kannata käyttää hunajaa tms. muuta sokerista, eikä juoda lämmintä. Kuuman sokerisen mehun juominen luo pöpöille oikein lokoisat olosuhteet nieluun. Sen sijaan suola "kuivattaa" (imee nestettä), ja vaikeuttaa siten virusten lisääntymistä nielussa, siihen perustuu tuo teho.
Eli 1 tl suolaa sekoitetaan lasilliseen vettä. Mutta ei kannata juoda sitä :D
Et millään. Tauti on jo iskenyt, kun kurkku on kipeä. Vai luuletko, että täältä saat tietää mullistavan parannuskeinon flunssaan?
Itse käytän näitä:
-1 poretabletti C-vitamiinia 1000 mg
-Finrexin hot mustaherukanmakuinen (sekoitetaan kuumaan veteen)
-valkosipuli
-hunajaa
-Burana caps 400 mg
-1 kofeiinitabletti (100mg)
-Echinaforce auringonhattu-uute tippoina (sekoitetaan kylmään veteen)
-30 ml Yliopiston Apteekin Professorin Yskänlääkettä eli yksi täysi yskänlääkemitallinen (vaikuttava aine kodeiini)
M42
Kurlaa desinfioivalla suuvedellä