Saavatko muut puhdistaa silmälasejasi?
Olen tuore lasien käyttäjä ja olen nyt huomannut, miten hankalaa se on, kun lasit ovat koko ajan likaiset, tökkään sormella linssiin ja suttaan muutenkin lasejani. Niitä pitää sitten olla pyyhkimässä. Siitä tuli mieleeni, kun katsoin joku aika sitten elokuvan, jossa vanha nainen otti nuoren miehen päästä lasit ja sanoi, että aina sinulla on niin likaiset nämä lasit ja kävi niitä puhdistamaan. Tuolloin en pitänyt sitä kuin ehkä herttaisena eleenä, mutta nyt kun itsellenänikin on lasit, en tykkäisi, että joku nappaa lasini ja alkaa niitä sutia. Saako sinun lasejasi muut puhdistaa ja tarjoutuukokaan kukaan?
Kommentit (12)
Haluaisin puhdistaa ihastukseni lasit.
Vierailija kirjoitti:
Eivät saa. Vähän kuin joku kaivaisi nenääni puolestani.
No joo, vähän sama kyllä. :)
ap
Se on todella intiimi asia, koska tarvitsen lasejani nähdäkseni niin se että annan jonkun puhdistaa lasini on kuin antaisin elämäni heidän käsiin.
En näe näe kunnolla kuin 2m ilman laseja joten jos ne menisivät rikki olisi arkeni todella hankalaa kunnes saisin uudet lasit.
Itse tilaan uudet lasit heti kun huomaan että vanhoissa alkaa olla vikaa joten minun täytyy luottaa aika paljon ihmiseen joka lasini pesisi ihan sen takia että pestessä ne voivat helpoiten rikkoontua.
No päästä ei kukaan niitä saa alkaa ottaan. Joskus saattanu äidille tai siskolle antaa pestäväks, kun ovat omia lasejaan pesseet.
Saa muut näitä puhdistaa, minua ei haittaa ollenkaan. Minulla on ollut lasit ala-asteikäisestä asti ja kyllä etenkin lapsena tahtoi lasien pesu unohtua. Edelleen, viisikymppisenäkin, lasini ovat aina välillä tahmassa ja tahroissa. Pesen minä näitä lasejani ihan itsekin.Minulla oli aikoinaan yksi opiskelukaveri, joka aika ajoin pesi linssini, se oli minusta kivasti huomioitu. Kiitos vielä kerran Auli:)
Mies saa pestä, hänellä on enemmän kokemusta kyseisestä hommasta.
En pidä siitä, että kukaan koskee laseihini. Kun olen kampaajalla, otan itse lasini pöydältä ja laitan päähäni tarkistaakseni leikkauksen jäljen ja laadun. Olen neljätoista vuotta käynyt samalla kampaajalla, joten hän jo tietää, että ei ole laseihini koskemista.
Eli ainoastaan minä itse myös lasini puhdistan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin puhdistaa ihastukseni lasit.
Ole hyvä vain :)
En kyllä halua että kukaan mun päästä niitä alkaisi repimään. Itse puhdistan.
Varmaan miehen antaisin putsata jos ne pöydällä lojuu, mutta eipä ole tullut tuollaista tilannetta vastaan.
Toki vanhemmat varmaan aika-ajoin putsaavat lastensa lasit, ainakin alakouluikäisten?
Luotan lasien pesussa itseni lisäksi vain äitiini, hän kun lapsena sen taidon on minulle opettanutkin. Itse kuitenkin lasini pesen.
Eivät saa. Vähän kuin joku kaivaisi nenääni puolestani.