Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset rakastavat Titanic -leffaa niin paljon?

Vierailija
09.01.2017 |

Oma teoriani on että naiset salaa haluavat että mies kuolee heidän vuoksi, tekee ultimaattisen uhrauksen naisen eteen. Aika sairasta mielestäni että naiset ajattelevat näin. Kyllähän aina kun USA:ssa on jokin ampumisvälikohtaus niin naiset kilpaa ovat median edessä kertomassa, miten uhrauksellisesti heidän miehensä otti luodin naista suojellakseen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen enkä voi sietää Titanic-elokuvaa.

Vierailija
2/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin enemmän titanic 2. :'D oli nii paskasti tehty, et oli hyvä komedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Pidän kyllä tietyistä romanttisista elokuvista, mutta en romanttisista elokuvista kategorisesti.

Vierailija
4/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut laittaa spoilerivaroituksen.. Kiitti vaan spoilaamisesta AP

Vierailija
5/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen mies ja rakastan sitä elokuvaa. Olen myös hetero jos sillä nyt jtn väliä on

Vierailija
6/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Sinänsä on biologisesti äärimmäisen ymmärrettävää, että lisääntymisen kannalta vähemmän arvokas suojelee vaikka sitten hengelläänkin lisääntymisen kannalta arvokkaampaa. 

Vierailija
7/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa koska vielä ei ole kertaakaan tullut oloa että sen haluaisin katsoa enkä ole siis katsonut.

Olen nainen.

Vierailija
8/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miksi jotkut naiset pitävät siitä, minusta se on tylsä ja laahaava. Ehkä ne jotkut naiset toivovat uudelleen Titanicia katsoessaan, että jospa se ihana mies ei tällä kertalla hukkuisikaan.

Vierailija
9/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän rakkautta tärkeämpänä teemana Titanicissa sitä, että Jack auttoi Rosea irtautumaan tarkasti säädellystä maailmasta ja tulemaan itsenäiseksi naiseksi, joka tekee mitä tahtoo. Ratsastaa kuin mies, sylkee kuin mies... Muut ei häntä ohjaa.

Vierailija
10/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romantiikkaa janovat pitävät tuollaisista 'boy meets girl'-tyyppisistä elokuvista.

Taustana tuolle päälleliimatulle viihdekertomukselle  olkoon sitten vaikka joku katastrofi (Titanic,Pearl Harbour tai vaikka  sitten Hiroshima)-pääasia on hieno taustamusiikki,sopivan näköiset näyttelijät tähtipariksi ja upeita maisemanäkymiä, ja kaiken yllä se jonkun historian tunnetun ja tiedetyn  katastrofin odotus.

Titanicista on muuten tehty muitakin  elokuvaversioita kuin tämä Winslettin & DiCaprion tähdittämä.

Parhaana Titanic-asiantuntijat pitävät v.1958 valmistunutta brittiläistä versiota nimeltään 'A Night to Remember'.

Sitä pidän itsekin ehdottomasti parempana kuin tätä mistä nyt on puhe (olen nähnyt senkin,ja vielä oikein elokuvateatterissakin, mutta siltikään se ei lyö laudalta tuota 'Ikimuistoista yötä')

Netistä sekin  löytyy. 

Vierailija
11/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pitävät siitä kuinka naisella on rikas jännämies. Loppuelokuva on tehty hämäämään miehiä, että nainen omaa myös sydämen. Oikeasti leonardia olisi vain käytetty ja jätetty new yorkin kaduille ja palattu rikkaan miehen syliin. (siis jos laiva ei olisi uponnut

Vierailija
12/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vieläkin katsella sitä koska tuotantoarvo on vaan niin huippu ja puitteet upeat.

Kieltämättä vähän huvittaa kun jos se Rose ei olisi hypännyt pelastusveneestä takaisin Jackin syliin niin Jack olisi saanut sen koko ovenkappaleen itselleen eikä kummankaan olisi tarvinnut paleltua kuoliaaksi. :D

Vierailija
13/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että koska se tyyppi ehti kuolla, niin elokuvassa ei päästy siihen asti missä siitä olisi paljastunut kaikenlaisia parisuhdetta kuormittavia asioita.

Vierailija
14/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin kun ne pani siellä autossa.

Vierailija
15/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vielä sen verran,että en siis ajattele etteikö jotain historian tapahtumia voitaisi tarkastella elokuvan keinoin jonkun ihmissuhteen välityksellä. Näin on tehty monissakin elokuvissa ja televisiosarjoissakin Esim. hollantilainen takavuosien tv-sarja 'Smaragdin kääntöpiiri' oli hyvä esimerkki tästä)

Siinä päähenkilöt todella liittyivät taustaansa ja edustivat sitä.

Se oli ns. mahdoton rakkaustarina nuoren Hollannista  laivalla tropiikkiin  kumipuunviljelystä opettelemaan tulleen plantaashinomistajan veljenpojan ja sikäläisen  paikallisen,talossa palveluksessa olleen puoliverisen nuoren alkuasukasnaisen kanssa.

Se on nk. siirtomaakirjallisuutta edustava kertomus silloisesta Hollannin itä-Intiasta (nyk. Indonesia).

Seuraa japanilaismiehitys ja lopulta Indonesian itsenäistyminen ja irtautuminen lopullisesti Hollannin vallasta.

Ilman noita mainittuja päähenkilöitä noin laajasta aiheesta ei mtään  fiktiivistä kertomusta olisi voitu tehdä'

Sen sijaan siinä Titanic-elokuvassa varsinkin se Jackin taiteilijatausta vaikuttaa todella kliseisen päälleliimatulta.

Eurooppaan tuli Yhdysvalloista ,varsinkin impressionismin innoittamina silloin ' la Belle Epoquen' (siis aikana ennen ensimmäistä maailmansotaa)  aikana moniakin taiteilijoita (naispuolisiakin ainakin Edgar Degas'n  innoittama Mary Cassat), mutta kaikki he olivat jo kotimaassaan Yhdysvalloissa hyvin tunnettuja ja menestyneitä taiteilijoita.

(Kenenkään heistä ei olisi tarvinnut matkustaa III-luokassa.)

Pariisiinhan kaikki taiteilijat toki silloin halusivat,mutta matkat (kolmannessakin luokassa )maksoivat sentään  niin paljon, että ihan huvikseen ei siihen aikaan mantereelta toiselle siirrytty.

Jos Jack ei olisi taiteilijana menestynyt niin että olisi jäänyt historian kirjoihin merkittävänä amerikkalaisena  taidemaalarina, niin hän olisi mitä todennäköisemmin joutunut kotiin päästäkseen vain  ottamaan pestin johonkin linjahöyrylaivaan lämmittäjänä.

Tuo korttipelissä lipun voittaminen oli taas vain tyypillisen elokuvallinen ratkaisu asiaan.

Onnekas köyhä poika  ja rikas mutta onneton tyttö kohtaavat kannella tämän dramaattisen itsemurhayrityksen hetkellä...(mikä voisikaan olla enää tuon melodramaattisemman kliseistä kerrontaa ja sen käänteitä edustavaa! )

Tanssikohtaus jossain aluksen kannen alle sijoitetussa ruumassa ei sekään tuntunut kovin uskottavalta.

Musiikki oli jotain ,lähinnä 1970-luvun irlantilaista folk-musiikkia,soittimet suoraan musiikkikaupan hyllyltä,eikä maailman loisteliaimmssa laivassa sitäpaitsi edes ollut tuollaisia matkustustiloja.

III-luokkaankin kuuluivat sentään omat hyttinsä perheille ja yksinäiset jakoivat sen jonkun muutaman muun  yksinäisen matkustajan kanssa .

Vaatimattomat hytit  toki,mutta  hytit silti.

Kaikki matkustivat jossain hyteissä.

Ryysyissä ja rytkyissä ei myöskään matkustettu vaan kaikki olivat pukeutuneet parhaimpiinsa,vaikka ehkä hyvin vähävaraisia olivatkin. Olihan moni esim. myynyt talonsa ennen lähtöään 'Uuteen maailmaan'.

Sen ajan varsinainen  ryysyköyhälistö pysyi tietenkin maissa, eikä sillä ollut varaa matkustaa minnekään -varsinkaan lähteä mihinkään  Titanicin kaltaisen loistoaluksen neitsytmatkalle. (siirtolaisliikenteessä oli huomattavasti halvempiakin aluksia kuin se ) Kaikki ,jotka Amerikkaan lähtivät ,olivat jotain kuitenkin ihan  sen ajan standardien mukaan arvioituina toimeentulevia ammatti-ihmisiä kukin  alallaan. Kuka ompelija tai räätäli, kuka herrasväenpalvelija,kelloseppä, tai vaikka rakennusmestari  jne.

senajan ammattikirjoa edustavia.

I-luokka oli niin kallis,että ainoastaan niillä sen ajan huippurikkailla oli varaa ajatellakaan matkustavansa siinä.

Vierailija
16/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet rakastavat Transformers-elokuvia? Siis keski-ikäiset, karvaperseiset möhömahaäijät - teineistä sen voisi vielä ymmärtääkin? Minä en näe mitään järkeä autoissa, jotka muuntuvat jättiroboteiksi ja alkavat mätkiä toisiaan.

Vierailija
17/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäsin kun ne pani siellä autossa.

Miksi jonkun rikkaankaan olisi täytynyt kuljetuttaa autoa Atlantin poikki mukanaan ja mihin tavararuumaan se muka olisi siellä lastattu ? Rikkaathan saattoivat halutessaan vuokrata auton kuljettajineen perillä New Yorkissa tai vaikka ostaa sieltä uuden.Englannin autoteollisuus oli muuten Yhdysvaltoihin verrattuna silloin vielä  hyvin vähäistä ja matkahan tehtiin sieltä Englannista Yhdysvaltoihin päin.

Vierailija
18/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut yhdenkään naisystäväni rakastavan Titanic-leffaa. Muistaakseni ilmestyessään 20 vuotta sitten se oli kova sana nuorten naisten/tyttöjen keskuudessa, mutta että joku aikuinen nainen rakastaisi sitä edelleen... enpä usko.

Pitäisikö sinun mennä välillä ulos haukkaamaan happea?

Vierailija
19/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska elokuva.

Terv. Nainen

Vierailija
20/32 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt elokuvasta mutta kyllähän se symbolisoi naisen vapautumista päättämään omasta elämästään.